Beeld flikkert roze/groen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Zeroine 83, 30 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo :)

Sinds kort is me gaan opvallen dat mijn beeld soms een fractie van een seconde een soort roze/groene waas over zich heen krijgt. Nu vanavond lijk ik daar met steeds meer regelmaat last van te hebben, en soms gaat het fenomeen helemaal niet meer weg. Het enige wat dan helpt is rebooten, maar kort daarna is het weer zover. Alhoewel het beeld niet altijd zo blijft, vind ik het toch vreemd. Ik lijk er wel vaker last van te hebben, maar er is geen touw aan vast te knopen wanneer het gebeurt en of het dan ook zo blijft.

Ik heb alle kabels losgehaald en opnieuw aangesloten, maar het helpt niks. Als ik een screenshot van de beeldcorruptie wil maken lukt dit niet, op de screen is het beeld namelijk gewoon normaal. Weet iemand waar het aan kan liggen ? Videokaarten kapot aan het gaan, monitor gaat het begeven....? Aan de drivers kan het niet liggen lijkt me want ik heb gewoon de nieuwste drivers van Ati erop staan. Krijg ook geen foutmeldingen ofzo.

Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het ligt hoogst waarschijnlijk aan je kabeltje van je beeldscherm, ik heb het ook soms, probeer eens aan je kabeltje te wiebelen en kijk of het dan ook komt.

3. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    waarschijnlijk je scherm als de screenshots gewoon beeld aangeven. Eventueel boxen te dichtbij staan?

heb het hier ook gehad met een scherm die werd blauw/roze. best ambetant, maar scherm is dus fubar... :mad: gewoon ander scherm ingeplugged en problem solved

4. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    speakers, boxen, tv in de buurt? heb het trouwens ook, groen/blauwe strepen die door het beeld heen komen, maar na een tijdje is het weg. Mja het is dan ook een oude CRT.

Die van jou is net nieuw, misschien eens degaus proberen als dat ook kan op TFT's :p

5. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Randapparatuur heeft geen invloed op TFT schermen. Dit is alleen bij CRT schermen, omdat deze werkt met elektronen.

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het lijkt op een probleem met het beeldkabeltje of met het scherm zelf. Als het aan de videokaart ligt is het ook zichtbaar in een screencapture. :)

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn boxen nu op de maximale afstand van mijn monitor verwijderd staan, echt superveel scheelt het niet want mijn monitor is een 24 inch breedbeeldmonster en mijn bureau is niet zo supergroot :+

Voor de rest geen apparatuur in de buurt staan die storingen zou kunnen veroorzaken. Heb overigens geen flikkeringen gezien vanaf het moment dat ik deze thread aangemaakt heb t/m nu, ook voordat ik mijn boxen verplaatst heb. Vreemd :eek:

8. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Zoals werd gezegd kan het niet aan randapparatuur liggen, maar aan je beeldscherm of je kabeltje, heb je al geprobeerd wat ik zei? :)

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Het zit je niet mee he met die nieuwe pc :{

Het ligt iig niet aan je videokaart lijkt mij (artifacts oid zie je namelijk ook op screenshots).

Wel raar dat het typische symptomen zijn van crt schermen die al wat langer mee zijn gegaan (5-6 jaar ofzo).

kga ff googlen

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Dat vind ik ook al z3ro, je pc doet wel steeds raar de laatste tijd :9

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die reactie's over randapparatuur las ik pas nadat ik mijn boxen al had verplaatst. In mijn startpost zei ik al dat ik alle beeldkabels los heb gehaald en opnieuw heb aangesloten. Daar komt bij dat ik nu al ff geen last meer van flikkeringen heb gehad, dus ik kan nu wel aan kabels gaan wiebelen maar dat zal weinig verschil uitmaken 8) :+

Ik kijk het nu ff aan, mocht het zich toch weer voordoen dan meld ik me wel hier....

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Volkoren bedoelde niet dat je kabels moest checken, maar er aan wiebelen, als er draadbreuk ofzo in zit, zou je het door dat wiebelen op kunnen wekken.

Maar het lijkt me dat je via dvi hebt aangesloten, en dan heb je of wel of geen signaal (digitaal...) en niet slecht signaal

kapotte vga kabels kunnen nog wel eens voor rare gekleurde wazen zorgen.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik een digitale DVI aansluiting jah :) Mja, dan heb ik Volkoren's post misschien een beetje verkeerd begrepen, sorry :eek:

Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  14. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Dat ook, mijn kabel die hangt aan mijn beeldscherm en ik kan hem niet vastzetten,en daarom flikkert die soms. :)

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op welke refresh rate staan je videokaart eigenlijk ingesteld?

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    slechte kabel dan. Kan ook zijn hé. heb je een andere om het te testen?

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee heb ik niet.

Maar goed, kheb er nu al de hele tijd geen last meer van gehad. Mocht het probleem zich van het weekend nog voordoen dan bel ik maandag gelijk ff naar Informatique....

19. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Zou het ook niet aan je voeding kunnen liggen?

20. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    welke pipo hangt nou nog zijn scherm rechtstreeks op de voeding ipv gewoon apart in een stopcontact.

hier is al te weten gekomen dat het niet aan zijn graka ligt dus aan de voeding kan het niet liggen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina