Beeld van TV vervormd

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Banjy, 12 sep 2004.

1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Ik hoopte vandaag mijn kast verbouwing te kunnen laten zien (doe ik nu ook wel stiekem) maar daarvoor in de plaats zit ik nu met een probleem; namelijk mijn tv flikkert en vervormt aan beide kanten... Ik heb het probleem kunnen isoleren tot de 2 CCL (Cold Cathode Light) buisjes...(als ik deze uitzet dan doet de tv het gewoon goed) Maar ik vraag mij dus af wat de factor is dat het vervormt (magnetisch veld :confused: ) of iets anders... en wat zou ik tegen zo een magnetisch veld kunnen doen (metalen plaat onder me tv neerleggen?) Ik hoop dat iemand voor mij het antwoord heeft _O_

Hieronder even een aantal pics:

Voor:
    [plaatje]http://members.lycos.nl/banjysite/kast%20modding%201.JPG[/plaatje]

Na: (met flits dus helaas is de verlichting niet zo goed te zien)
    [plaatje]http://members.lycos.nl/banjysite/kast%20modding%202.jpg[/plaatje]

Rechtervak: (hier kan je de ccl buis + fan goed zien)

[plaatje]http://members.lycos.nl/banjysite/kast%20modding%203.jpg[/plaatje]

Laatst bewerkt: 13 sep 2004
  2. dit slaat echt nerges op, ga dan je xbox modde in plaats van dat kutkastje

3. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    A.U.B. antwoord geven met betrekking op het probleem...en btw wie zegt dat ik dat nog niet ga doen ;)

4. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat het met een magnetisch veld te maken heeft.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Probeer de stekker van de televisie eens in een andere wandcontactdoos. Waarschijnlijk storen de CCL-buizen op de t.v. als ze op hetzelfde stekkerblok zijn aangesloten.

Laatst bewerkt: 12 sep 2004
  6. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gok ook dat het een magnetisch veld betreft, maar wat kan je daar aan doen? als ik bijvoorbeeld een metalen plaat van een paar mm onder me tv neer leg kan dit dan het voldoende tegen werken?

Het maakt niet uit in welke van de twee ik hem doe... bij andere kan ik niet zo makkelijk bij... dus dat heb ik nog niet getest...

Hieronder ff een schetsje van hoe het verbonden is:

De stekkerdoos gaat via een paar andere stekkerdozen (doorgelust dus) naar een stopcontact in me muur, dus niet direct (ik weet niet of dit wat uitmaakt...)

7. Metal_Wolf

Metal_Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij maakt dat wel wat uit, maar dit weet ik niet zeker...

ziet er btw mooi uit ;)

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat het probleem toch ligt bij de stekkerdozen. Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n PC. Dat was ook van stekkerdoos naar stekkerdoos naar wandcontactdoos. Er waren een aantal apparaten aangesloten, en telkens wanneer ik één apparaat extra aansloot, begon m'n beeld vaag te doen.

De CCL buizen gooien waarschijnlijk wat rotzooi terug op het net, en daar heeft je t.v. zichtbaar last van. Probeer toch eens de t.v. of de CLL-buizen op een andere wandcontactdoos aan te sluiten. Zitten er nog veel andere apparaten op de stekkerdozen aangesloten? Zo ja, haal dan bijvoorbeeld de stekker van een dvd-speler uit de stekkerdoos.

9. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest eerst ook aan de stroom denken... Dus toen heb ik het geprobeerd met mijn dolby digital setje uit... (dat moet wel behoorlijk schelen) Maar een andere wandcontact doos zit aan de andere kant van me kamer... En over wat voor troep heb je het dan?, maar op die stekkerdozen zitten wel netfilters (tegen te hoge spanningen enzo)

Ik heb nu me tv stekker naar de eerste (meest rechter) stekkerdoos verplaatst (zie plaatje boven) Dit maakt helaas niks uit...

Nog iets, als ik de spanning op mijn adapter verminder wordt het vervormen ook minder... maar dat is natuurlijk logisch...maar ja misschien kan je er wat mee...

Edit/ ik kan morgen eventueel wel met een verlengsnoer een andere wandcontact doos bereiken, dan moet ik er zelfs eentje van een andere stoppen groep kunnen halen...

10. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er wel flex uit btw. Hoe kom er eigenlijk bij een fan te bouwen in je kast, je kunt ook een cooler kopen op www.liksang.com, die kun je aan je xbox bevestigen, ga ik waarschijnlijk ook kopen!

greetz wooly

11. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Die xbox ging het niet echt heel erg om, maar de andere kant staan twee apparaten die vrij warm worden en die adapters kunnen ook vrij warm worden, plus het staat gewoon cool :+ En ik doe er mooi ervaring mee op, zodat ik misschien een keer me pc of xbox eens kan modden...

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Met vervuiling bedoel ik dat o.a. CCL-buizen onregelmatig stroom uit het lichtnet opnemen. Hierdoor ontstaat een soort rimpeling, waar andere apparaten last van kunnen hebben, zoals t.v's, monitoren, versterkers e.d. Dat verklaard overigens meteen dat de vervorming afneemt, wanneer jij de lichtsterkte afregeld.

13. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou het indd wel kunnen zijn! (lekker duidelijk uitgelegd, dank) Want het beeld flikkert ook...en ze zijn aangesloten op een ongestabiliseerde 12v adapter (misschien dat dit ook wat uitmaakt?) Ik zal morgen ff met een verlengsnoer mijn televisie op een andere wandcontactdoos aansluiten (ik heb er twee op me kamer boven elkaar) en als dat niet werkt dan doe ik hem wel in de badkamer ofzo...(andere stoppen groep) maar stel dat het dat is... wat kan ik er dan aan doen? is er niet iets dat je tussen je adapter en buisjes kan inzetten of zoiets dergelijks? Of helpt alleen andere contactdoos? (dit is haast niet mogelijk voor mij, om die kabel dan netjes weg te werken...)

14. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Zo ik heb vandaag even mijn tv op twee verschillende stopcontacten aangesloten een keer in de badkamer en een andere op mijn kamer... maar het probleem blijft... het is dus waarschijnlijk toch een magnetisch veld... ik heb dit probleem ook aan vriend verteld en zijn vader had het erover dat de buisjes parralel geplaatst waren ofzo en dat daardoor een magnetisch veld onstond...en als ik ze ff iets anders doe dan moet het weer weg gaan... :confused:

Deel Deze Pagina