Klein probleempje: het XBox beeld op mijn TV is ineens Zwart-Wit. Kent iemand dit probleem?????? Het vervelende is, is dat het hiervoor altijd goed is gegaan. In eerste instantie had ik de XBox altijd via de 3 tulp-stekkertjes op de composiet ingangen op mijn TV aangesloten. En dit gaf altijd het correcte beeld. Vervolgens heb ik de XBox enkele dagen laten rondzwerven, waarna die weer thuis kwam. Ik heb toen mijn nieuwe Remote Controller erop aangesloten, waarna het lampje begon te knipperen en er geen beeld kwam. In de handleiding stond dat de XBox oververhit kon zijn. Ik heb 'm laten afkoelen, weer geprobeerd en helaas: zwart-wit beeld... Weer laten afkoelen, maar nog steeds zwart-wit beeld... Stekkertjes opnieuw aangesloten en alles, maar helaas... Toen dit nog steeds zwart-wit beeld leverde, heb ik de SCART-adapter gebruikt en heb ik de XBox op 1 van de 2 SCART aansluitingen aangesloten. Dit ging in eerste instantie ook goed, maar nu heb ik ineens WEER zwart-wit beeld... Dit terwijl de XBox alleen thuis heeft gestaan... Is iemand dit ook al tegengekomen, of niet???? Bij voorbaat dank.
Errug vreemd hoor. Ik heb het wel een keer gehad, maar toen had ik het verkeerde EXT kanaal gekozen. Mijn Box hangt op Ext2 en als ik een keer te veel druk, komt ie op Ext2 y/c. Ik weet niet waar het voor staat, maar het beeld op dat kanaal is iig z/w. Dat was dus gewoon mijn fout. Verder nooit die problemen gehad. Ik zou MS maar eens bellen!
Wouter Testen op een andere tv is op korte termijn helaas geen optie. Woon op kamers en heb hier niet zo snel de beschikking over een andere TV. Wel een goeie tip overigens. Als de tip van Illusion me niet verder helpt, is dit een goede tweede om uit te proberen... Illusion *... denkt ....* Nu je het zegt: ik heb dus in totaal ook 3 externe ingangen (2 SCART, 1 composiet). Zou zo kunnen zijn dat de TV niet automatisch de juiste ingang kiest, maar de verkeerde SCART-ingang. Misschien dat ik dan met de afstandsbediening eventjes handmatig de ingangen moet aflopen, ipv de vertrouwen op de automatische selectie... Vanavond maar eventjes kijken of dat inderdaad het geval is.
Als je met zo'n xbox sjouwd krijg ik daarna ook altijd zo'n vage dingen met het beeld (streperig) maar wat nog raarder is is dat ik dan weer opnieuw de datum en tijd moet invoeren. Heb je dat ook gehad? btw: ik vervoer em altijd heel voorzichtig in doos!
Dat van die datum kan wel kloppen!! Omdat je de stroom eraf hebt gehaald... Dan wordt de datum gereset! Er zit niet zo'n batterijtje in zoals bij de pc toch?? En dat batterijtje laat de datum goed lopen als de stroom eraf is!
Daar heb je cyberpunk weer met zun goeie antwoorden Nee serieus, bedankt man want dat wist ik niet! ik hoop iig voor eduard dat zijn xbox het nu goed gaat doen! Heb je btw al gekeken bij de beeldinstellingen op het xbox dashboard?
Let's just say your right, right? Nee, een maat van me heeft me dat laatst verteld. hij had zelfs de xboxlijn gebeld omdat ie dacht dat er iets mis was met zun boxje!
Bij mij treden die problemen dus ook alleen op na het vervoeren, lijkt het wel... Overigens vervoer ik m'n XBox gewoon in een sporttas, tezamen met alle controllers, games, etc. D'r komen dan misschien wat meer krasjes aan de oppervlakte van de XBox, maar ik heb geen zin om dat ding telkens netjes terug te stoppen in het piepschuim, etc... Het datum-gedoe had ik inderdaad ook, maar zoals je al hebt kunnen lezen is dat dus bij iedereen zo. Ik was daar zelf al vanuit gegaan... Een streperig beeld krijg ik niet. Het beeld op zich is wel goed, behalve dan dat de kleuren ontbreken. Beeldinstelingen heb ik al gecontroleerd, maar daar behoort het niet aan te liggen. Mijn TV ondersteunt (dacht ik) Pal 60 (waar de XBox bij mij standaard op staat en het verder altijd goed op deed) en de overige opties hebben niets met evt. kleurstellingen te maken... Als bezigheidstherapie heb ik gisteren dus maar in Zwart/Wit geXBoxt
Geeezzzz.... Da's echt baalen man. ik heb nog 1 idee: wat voor kleurencombinatie kreeg je toen je je xbox aandeed? oranje/groen? Da's idd overheat, MAAR daar moet je toch ZEKER dat ding meer als een dag voor laten aanstaan! Rood/groen? Das kut want dat had ik ook. Nu ondergaat mun xbox plastische chirugie bij ms! Anyways: de xbox is een ZEER gevoelig apparaat dus misschien een los contactje? Bel MS maar even op hun hulplijn, S wel Engels! Succes
Ja bedankt! Ik had zelf ook een probleem, als ik mijn Pal 60 aan had staan bij sommige games, dan werd het beeld steeds groter en dan weer kleiner!! Dus ik moest hem uit zetten! En bij andere games moet ik hem weer aan zetten, omdat het beeld anders gaat haperen!!! Kwam ik ook pas achter toen ik PGR en RSC had..\ Bij PGR moest PAL-60 uit, en bij RSC moest ie aan!
De kleurencombinatie die ik kreeg was oranje-groen. Maar ik had die XBox niet de hele dag aan laten staan. Ik had 'm juist die avond vervoerd van Haarlem naar Amstelveen... Ik snap het oververhitten ook niet precies, want het lijkt me sterk dat die XBox van een half uurtje in een sporttas oververhit raakt. Ik gok/hoop dat ie het vanavond gewoon weer goed doet en anders zien we wel weer... Toch misschien MS bellen of zoiets.
Eduard: S altijd handig, anders dan is dat zo aan je aan ut knagen, en das ook niet goed. Je weet ook zeker dat je scart-kabel niet geknakt is ofzo, want dat kan ook zo'n problemen opleveren (los contactje weetje, misschien dat ie daarom soms kleur is, soms niet) van vervoeren in de trein kan ie iig niet van overheat raken, behalve als je je sporttas onder de vaerwarming van de coupe hebt gestopt, maar dta heb je niet gedaan he! Cyberpunk: K heb dat ook. halo hapert op 60 (is bekent) maar JSRF gaat zo razendsnel, alleen krijg ik dan heel erg veel slowdown en af aan toe zo'n zwarte lijntjes in het beeld (zie je vooral in donkere of juist hele lichte gedeeltes in het spel) Ik laat em nu maar gewoon op 50 staan, spellen gaan mij toch snel genoeg! (en NEE, ik ben geen ouwe lul hoor!)
Ja bij Halo heb ik hem ook op 50 staan.. En bij JSRF ook... Alleen als ik hem met RSC op 50 heb staan dan gaat hij haperen, in ieder geval in het filmpje aan het begin, dus bij dat spel heb ik de ene keer op 50 staan en de andere keer op 60!! Dat haalde voor de rest niets uit, heb ik net gezien! En inderdaad de spellen gaan toch al snel genoeg.... Vooral JSRF!!! Dat gaat soms echt snel!!!
Jahaa! Da's lekker he! (zo snel bedoel ik!) xbox ruled! JSRF gooit je de poly's om de oren met een drawing distance waar je van gaat kwijlen en hij heeft nog nergens last van ook! PS2 eat yur heart out!
BWAHAHAHA!!!! Ik vind het Blur effect in JSRF zo cool!!! Dat gaat echt verdomd snel!!! Het is leuk om die snelheid te gebruiken om ergens te komen, waar je normaal niet kan komen!!!!
als je de stekker van scart achter in de xbox niet goed zit gaat ie ook kleuren kniperen misschien is dat ding wel naar de klote.