Beeldscherm Probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door webkem, 20 okt 2004.

1. webkem

webkem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nadat ik opnieuw Windows 98 heb geinstalleerd ( zie hier ) heb ik weer een ander probleem. Mijn beeldscherm kan alleen op 640x480 en alleen in 16 kleuren, ik kan dit niet anders instellen bij start > settings > configuratiescherm > display. Als je display opent, krijg je hetzelfde menu als rechtermuisknop > properties. Als je dan naar properties gaat, kan je helmaal rechtsboven kiezen voor settings. Bij settings staat dan:

Display:
    Unknown Monitor and Unknow Device.

Hoe krijg ik de goede driver ervoor.
    Het is trouwens een Compaq Armada E500 (laptop).

Bedankt

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    cdtje van je monitor er in stoppen en even daar de laatste driver van af halen of naar de site van Compaq gaan

3. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk ontbreken je drivers voor je videokaart zoals 'the only ego' al zegt. Om het weer te laten werken zul je even nieuwe drivers moete downloaden van de volgende site: http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html Hier zouden als het goed is de drivers voor jouw laptop beschikbaar moeten zijn. (Wel even je type compaq invullen in de witte zoekbalk)

Na het installeren van de drivers zal de pc opnieuw op moeten starten en de huidige hardware waarschijnlijk weer opnieuw gaan controleren. Schrik niet als dit gebeurd, gewoon even uit laten pruttelen. Dan komt het goed:) Succes!!

Laatst bewerkt: 20 okt 2004
  4. webkem

webkem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar, de internet-verbinding werkt nog niet.
    Hoe kan ik de driver er dan op krijgen?
    Via een gebrande CD lukte het niet.

5. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    downloaden van een andere pc. www.guru3d.com is een goede site voor drivers. Waarom doet hij het niet als je hem op cd brand dan?

6. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    Lukt het niet de drivers op de cd te branden of accepteerd win98 de driver niet als ie op de cd staat? Als het laatste het geval is zou het kunnen dat het de verkeerde driver is. Ik zal je even een link geven met de mogelijke driver die je even moet proberen.
    http://h18007.www1.hp.com/support/files/Armada/us/locate/4_1006.html#6 (de graphics driver aanklikken en dan de current version)

Brand deze op cd en laat je pc nieuwe hardware installeren. Klik de hardware aan die de pc automatisch detecteerd. Als je dit gedaan hebt selecteer je als 'bron' je cd-rom speler onder bladeren.

Hopelijk lukt dit?

Laatst bewerkt: 20 okt 2004

Deel Deze Pagina