Jongens ik heb een belangrijke mededeling voor alle finalisten die zondag meedoen aan het gamekings event. Velen van jullie, waaronder ook ik, tuur guus etc. zitten al regelmatig te oefenen met de demo disc voor de finale. Nu is zojuist bekend gemaakt dat men met de volledige versie rijdt. Nou en denk je misschien... Toch is dit erg belangrijk. De volledige versie heeft namelijk een hele andere gameplay die voor een noob die het nooit speelt niet te zien is op het eerste oog.
DE DEMO IS EEN GEUPGRADE VERSIE VAN MOTO GP 1 WAARBIJ DE GAMEPLAY STERK VERBETERD IS. WE SPELEN NU DUS MET DE VERSIE met irritante gameplay...
Dit zijn de zaken die anders zijn:
1. Je kunt NIET powersliden!!!!!! Je motor blijft zolang in de slides dat je em er niet op tijd uit kunt krijgen. Dit maakt het rijden voor een aantal mensen minder professioneel. 1:32 ers zijn niet haalbaar. Ik heb vandaag nog een 1:32:6 gereden maar kwam met de full version net niet onder de 1:34 na een kwartiertje rijden. Het komt dus minder op kwaliteit aan. En dat vind ik jammer want er zijn echt een aantal zeer goede 'coureurs"die hadden kunnen zorgen voor een spetterende finale. ( Guus Bok, Rappe, Tuur, Me )
2. Je kunt botsen. No collisions is niet instelbaar in de volledige versie. Dus de stomkoppen botsen expres of per ongeluk de snellere coureurs onderuit.
3. De toerenteller is anders. Dit is lastig voor de manual shifters. Die merken dat de toerenteller schokkiger oploopt, en dat er eerder opgeschakeld moet worden.
4. Waarschijnlijk spelen we niet op mugello omdat dit zou betekenen dat de organisatie dan op 8 xboxen mugello zou moeten unlocken. Ga maar uit van mugello of jerez.
5.) Je kunt niet je knoppen customizen. Dit betekent dat er geschakeld moet worden met het witte en zwarte knopje. Die zitten minder fijn, je moet grote handen hebben hiervoor.
6.) Snel terugschakelen van de 6 naar de 1 of 2 levert vaak problemen op. Hij gaat als je 4 of 5 keer drukt maar 3 versnellingen naar beneden.
7.) Je kunt met terugschakelen in de vrij schakelen waardoor je dus weer staat te klungelen om weg te komen. ( eerste bocht mugello)
8 ) Powerslides kom je snel per ongeluk in.
9) Netcode van full version is minder goed.
Ik wil dus bij deze ook tegen de mensen van de organisatie zeggen dat ik dit absoluut niet leuk vind, aangezien er een boel mensen zijn die al veel tijd aan oefenen hebben besteed. Ik dacht al eerder dat systemlinken de makkelijkste optie was. Maar ik hoorde dat jullie een Live netwerk gingen nabouwen met de hulp van MS. Niet dus!! Misschien is het beter om te kijken of je nog een T3 verbinding of zo ergens kunt regelen zodat het alsnog met de demo disc kan worden gespeeld en jullie het toch kunnen tapen. Lukt dit niet zou ik persoonlijk zelfs liever de finale rijden op dezelfde manier als de voorrondes.
Laatst bewerkt: 18 jul 2003