Beleid ten opzichte van 'illegale praktijken'

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door X-power, 9 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar ik me flink aan kan ergeren is het beleid hier op Xboxworld ten opzichte van zogenaamde 'illegale praktijken'. Dat er hier niet mag worden gepraat over modchips, ok: daar kan ik best inkomen (op de felle agressieve antwoorden van sommige members op modchips dan weer niet, maar dat doet er even niet toe).

    Het gaat mij nu vooral over Mp3'tjes en gebrande CD's. Laatst had ik een thread over een fout in Word XP, ik had erbij gezet dat ik wel de gebrande versie had, en hoppa: de tread was ten dode opgeschreven (de link: Klik ). In deze thread zegt Darkwing:
    Toen heb ik dus een PM richting Darkwing gestuurd waar samengevat in stond of (met alle respect) Darkwing wel eens een CD heeft gebrandt, of nummer gedownload heeft van bijvoorbeeld ruilbeurzen of het 'gewone' internet, verder heb ik ook nog in mijn post vermelt dat kennelijk een thread als die van Rinus, die een verzekeringsmaatschappij op het verkeerde been wil zetten, wel 'gewoon' mag blijven bestaan, en een thread over bijvoorbeeld een gebrande CD niet. Dit was dus samengevat hetgene wat ik heb gestuurd.

    Darkwing stuurde als antwoord samengevat terug dat hij het ook niet eens was met de thread van Rinus (moderator, voor de duidelijkheid), maar dat het er niet toe deed wat hij of ik in huis heeft aan gebrande CD's of Mp3's. Verder vermelde Darkwing dat er GEWOON niet over gepraat werd.

    Dit was maar slechts een voorbeeld van een thread die om 'illegale' redenen gesloten is, maar dit moest even gezegd worden om mijn mening ten opzichte van het beleid over 'illegale' praktijken duidelijker te maken. Rinus, een moderator, mag dus kennelijk wel over bedrieging van een verzekeringsmaatschappij praten, maar er wordt niet gepraat over gebrande CD's en Mp3's. Dan vraag ik dit aan de Xbw-crew, moderators en administrators: hoeveel procent van de Xbw-members zal volgens jullie wel eens een Mp3'tje hebben gedownload? Ik kan je wel ongeveer een percentage geven dat in de buurt komt, ik 'gok' namelijk op iets van 95 procent. En die mensen zijn dus allemaal members op Xbw, waar niet, maar dan ook niet over maar één enkel gedownload Mp3'tje mag worden gepraat, terwijl ik ook durf te wedden dat zowat alle moderators wel Mp3's downloaden, zij het van een ruilbeurs, zij het van het internet.

    Nog een ander voorbeeld: DoNaLd{duck} had gisteren een thread over het downloaden van Mp3's op internet. Moderator [2k] sloot de thread en voegde eraan toe:
    Alsof [2k] en andere moderators AL hun CD's kopen in de winkel en Mp3's ook doodleuk kopen over internet.

    Dan gebrande CD's. Iedereen weet dat de nieuwste PC's worden geleverd met een (DVD-) brander. Er zijn dus zeker veel members (en moderators) die er vast een zeker ook wel één hebben. Je wilt toch zeker niet vertellen dat bijvoorbeeld de moderators deze branders nergens voor gebruiken? Dat ze dus stof staan te verzamelen? Nee, Xbw voert gewoon een anti-branden-en-Mp'3 downloaden-beleid, terwijl er zeker on hen (dus onder hun eigen organisatie) mensen zijn die gerust CD's branden en Mp3's downloaden.

    Dan staat er nog in de FAQ dat er GEWOON niet over wordt gepraat. Komt men in de FAQ met argumenten waarom dit niet mag? Nee. Is men zelf altijd zo netjes bezig ten opzichte van bovengenoemde zaken? Nee.

    Natuurlijk veranderd het beleid op Xbw niet door deze thread, maar toch wou ik even vertellen waar het naar mijn zeggen op staat. Begrijp me niet verkeerd, en dit heb ik ook in m'n PM naar Darkwing gezegd, voor de rest is het beleid dat wordt gevoerd zeker goed, maar op dit front kan het er bij mij niet in :).
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het antwoord van Pejannl says it all :)
     
  3. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo, die post heb ik al eerder gelezen, maar veranderd helemaal niks aan mijn standpunt :). Ik blijf er bij dat dit beleid op dit front hypocriet is te noemen.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt

    Je kan het vergelijken met een rookbeleid...

    Op een bedrijf word afgesproken dat er niet meer gerookt mag worden en dit alleen buiten mag.

    De directeur rookt wel als een ketter, maar houd zich aan het beleid en rookt alleen buiten of elders.

    Het kan dus zijn dat andere mods, admins en crew members ook ilegale dingen doen, maar er is afgesproken om hier op xbw aan de regels te houden.

    Kortom wat iemand op een andere site doet of op een andere site bekend staat dat hij ook een modchipchip guru is ... kan hij zich op deze site als een heilige boon gedragen :+, omdat hij zich houd aan het beleid van de site
     
  5. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even voor de duidelijkheid, ik doel dus zelf niet op modchips: daar ben ik ook tegen op dit forum :).
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Mwah zo enorm vrijuit gaat het modereer team niet hoor. 'We' zijn ons bewust van de grijsgebieden die we constant aanboren en zijn dan - as we speak - bezig met het bekijken hoe we dat beter kunnen aanpakken. Ofwel via een aantal nieuwe beleidspunten, een duidelijke verdeling in wat wel en wat niet mag, ofwel via betere communicatie van het huidige beleid naar zowel de leden/gebruikers als de moderators.
     
  7. Nesem

    Nesem the realest NESEM

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad ik ben het er helemaal mee eens jullie kunnen een soort gedoogd beleid erop na houden??
     
  8. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen kopieert hier wel is, download mp3's en brand deze, maakt kopietje van pc game, een film en dergelijke.

    Ik bedoel IEDEREEN op het forum, inclusief de Mod's.

    Vind het niet gek, cd's kosten absurd veel (22 euro voor 35...minuutjes muziek), dvd films soms 30 euro voor 90 minuutjes, enz.. enz..
     
  9. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet toegeven dat X-power wel deels gelijk heeft, er word soms wel hypocritisch gehandeld.
     
  10. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik zie het hypocriete er anders gewoon niet aan. Natuurlijk doet iedereen wel eens dingen die eigenlijk niet legaal zijn, maar daar draait het hier toch ook niet om. Wat jij (of ik) doet moet ie gewoon helemaal zelf weten, als de regels van dit forum echter zeggen dat er over bepaalde zaken niet mag worden gesproken dan doe je dat ook gewoon niet. Zo simpel is het gewoon.

    Waar het imo echter wel om draait is dat sommige mensen uit bijv. luiheid dit forum willen gebruiken om naar bepaalde verboden dingen te vragen (zoals bijv. waar ze games oid kunnen downloaden) en dan verbaast opkijken dat hun thread wordt gesloten. Vervolgens gaan ze het zachtjes jankend steken op die zogenaamd hypocriete crew, kom op zeg :{
     
  11. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Het hypocriete zit erin dat Rinus ondertussen wel een thread start over het oplichten van de verzekering....
     
  12. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    zoals ze al zeiden, het is geen democratie, maar een dictactuur, maar in tegen stelling to irak, mag je komen en gaan, zolang je je maar aan de regels houd. simpel toch?
     
  13. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    slim van meneer Rinus om dat ook openbaar te verkondigen. Heeft iemand een link naar die thread? Ben wel benieuwd.
     
  14. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Sorry, maar is die thread soms nog open dan? Nee dus. Het aanmaken van die thread was mischien niet het meest verstandige, maar zoals je aan de reacties kon zien was het verder ook niet erg serieus te noemen imo. En al was de thread echt zo bedoeld dan nog ging het dan om een fout van Rinus zelf. En dan moet je Rinus daar zelf op aanspreken en niet gelijk de gehele crew of het XBW beleid daarover aanvallen.

    Echt, het gejank en gezeur door sommige members over dit soort dingen is soms te belachelijk voor woorden.

    Deze stond in de Green Mile, iets wat ook wel wat zegt over de thread natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  15. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat dan nog? Als ik of iemand anders op dit forum in de Green Mile het over gebrande CD's zou hebben zou ie ook gesloten worden, dus dat maakt geen ene donder uit.

    /Edit: En GothicRulez: ik heb het dus niet over het downloaden van games, dat hoort dan imo wél bij de zogenaamde 'illegale praktijken', maar er hoeft op dit forum maar één woord te vallen over Mp3'tjes downloaden of CD's branden en je wordt alweer op de vingers getikt.

    Waar ik ook een beetje het idee van heb is dat de crew het zichzelf moeilijk maakt. Zoals ik al zei heeft de crew vast wel eens een CD ozd gebrandt om maar een voorbeeld te noemen, dus waarom zou je het praten erover verbieden? Waarom zou je iets dat door zowat de hele wereld wordt gedaan verbieden?
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  16. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Wat is het verschil tussen games downloaden en cd's downloaden dan? Er moet geen onderscheid gemaakt worden, dat zou juist hypocriet zijn.

    Regels verduidelijking ben ik helemaal voor, maar ik heb geen goede reden gehoord om ze aan te passen.
     
  17. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel kost een gemiddelde CD? 20 euro.
    Hoeveel kost een gemiddelde game? 50 a 60 euro...

    Die 20 euro is nog steeds veel, maar je gaat me toch niet vertellen dat JIJ nog NOOIT een Mp3 hebt gedownload?

    En over die argumenten, als je mijn posts goed zou hebben doorgelezen zou je genoeg argumenten kunnen vinden...
     
  18. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    en dan nog, Penjanll zei het al: XBW crew wil gewoon dat er niet over (semi)illegale dingen gepraat wordt. Als je wel erover wilt praten zit je hier dus verkeerd. Dit is geen democratie ;). Praat over MSN of een ander forum. Hier willen ze het niet dus gebeurt het niet.
    (ik ben het trouwens volledig met Xiroke eens. En groot tegenstander van branden van games. Muziek is een ander punt, maar als ik A zeg, moet ik B zeggen dus gewoon niet doen. Ik luister wel radio.)
     
  19. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Maar die thread van Rinus is toch anders ook gewoon gesloten of niet soms?

    Ehm, mischien omdat dat dit in de meeste gevallen ook gewoon illegaal is. Het ligt er natuurlijk ook maar net aan waar iemand om vraagt natuurlijk, maar dat snap je zelf toch ook wel neem ik aan. Het probleem is dat er een heel grijs gebied omheen ligt en de mods moeten met het beleid in gedachte hiernaar handelen. Dit is gewoon niet altijd even makkelijk (ik spreek dus ook uit eigen ervaring als ex-mod) en natuurlijk is het XBW beleid niet altijd even duidelijk hierover, maar dan nog moet je uitgaan van je eigen gezonde verstand. Wanneer jij bijv. vraagt of iemand een link heeft waar je de nieuwe aankomende cd van Eminem kunt downloaden dan weet je toch dat je fout zit en dat wat je vraagt illegaal is? Het probleem is ook dat als je threads (wat op zich geen probleem hoeft te zijn) over dit soort dingen toestaat dat je gewoon weet dat er op een gegeven moment dingen gevraagt/gemeld gaan worden die niet zijn toegestaan. Dan kun je die personen wel gaan aanpakken die fout zitten, maar je kunt ook zeggen dat je dan gewoon maar de gehele discussie eromheen gelijk maar afkapt voordat het zover komt. Dit is dan aan de beleidsmakers om dit te bepalen.

    Zie bovenstaand verhaaltje. Op ieder forum zijn regels waar je je aan dient te houden. Take it or leave it :)
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2004
  20. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    |:-

    Dus laten we allemaal Plasma TV's die van de 'vrachtwagen af zijn gevallen' gaan verhandelen op XBW want die zijn nog een stuk duurder dan games. Want hoe duurder het is hoe meer recht ik heb het heb om te stelen.

    Ik heb, zonder te liegen, nu 1 mp3 op m'n computer staan. Van al mijn CD's zijn er in totaal twee gebrand (en dat zijn compilatie CD's). Maar hier gaat het helemaal niet om.

    Ik heb je posts goed gelezen, maar er zit geen goed argument tussen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina