[XOne] Beschikbaarheid xbox live content op verschillende accounts

Discussie in 'Games' gestart door Hitman360, 15 jan 2009.

1. Hitman360

Hitman360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een amerikaanse xbox live gold account. Nu heb ik een actie gevonden van europese live points. Ik heb ook een NL silver account.

Nu is mijn vraag: Kan ik live content (arcade games, add-ons etc) downloaden via mijn nl account en spelen via mijn amerikaanse gold account?

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja en nee... stel dat je xbox 360 stuk gaat en je krijgt een nieuwe dan kan je deze alleen spelen op de "nieuwe" 360 met de silver account tot je de drm tool hebt gebruikt. Heb je twee 360's dan kan je de content alleen op de 2de 360 met je silver account spelen. Sommige content is regio gebonden en dan kan je deze alleen spelen uit de regio.

3. Hitman360

Hitman360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus het is mogelijk om via mijn silver account bijv. maps van halo 3 te downloaden en deze maps te spelen via mijn amerikaanse gold account?
    En ook arcade games die ik online kan spelen op de gold account?

Regio gebonden content zijn meestal demo's en films/series. Films kan ik niet downloaden omdat ms dat blockt.

Als mijn xbox stuk gaat en ik krijg een nieuwe, kan ik dan de gekochte content overzetten naar de gold account?

4. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is t nou als je een Amerikaans acount gebruikt?
    als je gold hebt en MS heeft door dat je in NL woont, loop je dan niet de kans dat MS je dr af kickt?

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee hij blijft op je silver account staan, dus je kan het overzetten naar je silver account (maar dan wel naar de nieuwe xbox). Persoonlijk zou ik je amerikaanse account late verlopen en dan met je silver verder gaan (deze dus omzetten naar gold)

ja

6. Hitman360

Hitman360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Nee, MS blokkeert geen amerikaanse accounts die buiten amerika gebruikt worden. Wat ze wel doen is dat ze amerikaanse content zoals het huren van films en series blokkeren. Ook worden bijv. demos die alleen op amerikaanse marketplace te vinden zijn geblokkeert. Ik had het bij de demo van ninja gaiden 2. Ik kon het niet downloaden omdat ik een nl ip addres had en een amerikaans account.

Ik weet niet of ms onderhand zijn voorwaarden heeft gewijzigd op dit gebied.

@fardo: als ik amerikaanse points koop, dan kan ik dat toch gebruiken op mijn amerikaanse account? Het lijkt me sterk dat ms accounts blokkeert waar mensen voor betaald hebben (xbox gold abo).

7. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook een Europees en een Amerikaans account.
    Microsoft heeft wel degelijk door waar je woont, zo kan ik met mijn Amerikaanse account heel veel dingen uit Amerika niet downloaden omdat die regio gebonden zijn.
    Het Amerikaanse account kan vaak alleen acties wel downloaden, zoals gratis arcade games oid die hier in Europa, natuurlijk, niet te krijgen zijn.
    Maar ze kicken je niet van Xbox Live af, ze zorgen gewoon dat je sommige dingen niet kunt downloaden.

Deel Deze Pagina