Hi, ik heb sinds gister een router + modem, we hebben het op 3 computers geinstalleerd en aangesloten. Alles werkt (laatste port zit aan de xbox). Maar nu vroeg ik me af of het mogelijk is om via de kabel dingen over te zetten naar andere computers. Films of bestanden ofzo.
gewoon je schijf delen, bij netwerk instellingen en dan kan je op de ander zijn schijf kijken en ook dingen kopieren, opinternet gaan enz...
Eh? Hoe moet ik mijn schijf delen? Hoe kijk ik bij die ander op z'n schijf? Kan ik dan ook bijvoorbeeld z'n brander gebruiken?
je moet in ieder geval een full share netwerk hebben (of hoe het ook heet) als je een gewone simpele netwerk hebt lukt dat niet, zoals bij mij, want dan kan je alleen met meerdere pc's het inet delen (bestanden kan je wel via netwerksnelheid overbrengen via msn)
Je gaat naar Configuratiescherm en dan naar netwerk. Als het goed is staat daar een knop bestanden en printers delen. Daar moet je op klikken en dan kan je kiezen wat je wil delen (bestanden en/of printers). Doe dit voor elke pc en dan kan je bij netwerkomgeving zien wat er op de andere computers staat en ook dingen kopiëren. Als je een andere windows-versie hebt kan het een beetje verschillen, maar waarschijnlijk is het ongeveer hetzelfde.
heb je xp?? als het netwerk voor de rest al werkt en je hebt xp moet je geoon naar deze comp gaan en dan rechtse muisknop op gedeelde docs drukken! als het nog niet werkt moet je naar mijn netwerk locaties en dan aan de rechtse kant staat thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk opstellen klikken. dan klik je 2 keer op volgende, als je een router hebt, wat jij hebt, klik je het 2e hokje aan en dan comp naam werkgroep (moet bij alle pc's hetzelfde zijn!!!) en dat doe je ook op de andere pc! als je win98 of 95 heb word het allemaal stukken ingewikkelder!
Of je doet gewoon een ftp server draaien op je ene pc je logt in op de ftp op de andere pc en dan downloaden naar je pc. Gaat super snel ik weet er alles van
Je kan ook gewoon rechterklik op je eigen hardeschijf doen, en dan het tabblad "delen". Dan kan de andere pc bij netwerklocaties kijken wat er op jouw pc staat. Kheb geen id hoe je een brander kan "delen".
ftp weet ik ook niet precies, wou het laatst ff proberen, maar lukte niet erg, moest ergens een ftp domein (gratis) regelen en dan wat instellen enzo, maar dat werkte dus nog niet goed. zijn iig mogelijkheden zat, maar volgens mij heb je daar geen visual basic voor nodig.