Naar aanleiding van een (hevige) discussie in het DOA3 vs. SC2 topic, zou ik graag willen weten wat de members hier nou echt de beste fighter vinden.
Zowel op 2D- als 3Dgebied kan dit natuurlijk erg uiteenlopen. 2D Fighters worden (helaas) nog maar zelden uitgebracht, omdat het tegenwoordig meer om graphics gaat dan wat anders. Ik zeg niet dat de gameplay van de 3D-fighters slecht is (integendeel), maar de 2D-fighters waren veel verslavender en de snelheid ligt vaak ook een stuk hoger.
Ikzelf ben nog steeds een groot fan van Mortal Kombat 2 en Street Fighter 2 op de SNES. De speelbaarheid van die games is zo ontzettend goed, het geeft je een ontzettend arcade-gevoel.. wat imho een groot pluspunt is!
Op 3D-gebied ben ik een groot fan van Dead or Alive 3 (wat voor sommigen onbegrijpelijk is). Ik ben ooit begonnen met Vritua Fighter 1, wat ik voor die tijd een superspel vond! Later kwamen Tekken 1 en 2... naar mijn mening ook goede games, maar deel 3 bracht voor mij te weinig vernieuwing.. Ik had het wel gezien met de serie. Dead or Alive 1 en 2 heb ik overgeslagen, deel 3 was dus voor mij de eerste DOA ervaring en die beviel goed. Ontzettend mooie graphics (mooiste fighter ooit imho) en goed uitgewerkt characters met mooie vechtstijlen. Leveldesign is super, en vooral de mogelijkheid om elkaar van platforms te kicken is erg gaaf. Ik zit dan ook met smart te wachten op een goed vervolg!
De laatste fighter die ik heb aangeschaft is Soul Calibur 2. Een erg mooie fighter, maar helaas ben ik niet echt een voorstander van zwaardvechten. Het haalt een goed aspect van het hand-to-hand vechten weg, namelijk de uitgebreide tactiek. In SC2 is het voor een beginner niet echt moeilijk om te winnen van een gevorderde (een gevorderde zal uiteindelijk toch wel winnen), terwijl dat in games als VF4 en DOA3 vrijwel onmogelijk is. Doordat het hand-to-hand is heb je gewoon niet de mogelijkheid om vanaf een grote afstand aan te vallen met een zwaard of stok... dat neemt echter niet weg dat SC2 een topgame is!
Wat zijn jullie favorieten??
Laatst bewerkt: 8 okt 2003