Beste beat 'em up (alle consoles)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Demolition-Man, 7 okt 2003.

1. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    Naar aanleiding van een (hevige) discussie in het DOA3 vs. SC2 topic, zou ik graag willen weten wat de members hier nou echt de beste fighter vinden.

Zowel op 2D- als 3Dgebied kan dit natuurlijk erg uiteenlopen. 2D Fighters worden (helaas) nog maar zelden uitgebracht, omdat het tegenwoordig meer om graphics gaat dan wat anders. Ik zeg niet dat de gameplay van de 3D-fighters slecht is (integendeel), maar de 2D-fighters waren veel verslavender en de snelheid ligt vaak ook een stuk hoger.

Ikzelf ben nog steeds een groot fan van Mortal Kombat 2 en Street Fighter 2 op de SNES. De speelbaarheid van die games is zo ontzettend goed, het geeft je een ontzettend arcade-gevoel.. wat imho een groot pluspunt is!

Op 3D-gebied ben ik een groot fan van Dead or Alive 3 (wat voor sommigen onbegrijpelijk is). Ik ben ooit begonnen met Vritua Fighter 1, wat ik voor die tijd een superspel vond! Later kwamen Tekken 1 en 2... naar mijn mening ook goede games, maar deel 3 bracht voor mij te weinig vernieuwing.. Ik had het wel gezien met de serie. Dead or Alive 1 en 2 heb ik overgeslagen, deel 3 was dus voor mij de eerste DOA ervaring en die beviel goed. Ontzettend mooie graphics (mooiste fighter ooit imho) en goed uitgewerkt characters met mooie vechtstijlen. Leveldesign is super, en vooral de mogelijkheid om elkaar van platforms te kicken is erg gaaf. Ik zit dan ook met smart te wachten op een goed vervolg!

De laatste fighter die ik heb aangeschaft is Soul Calibur 2. Een erg mooie fighter, maar helaas ben ik niet echt een voorstander van zwaardvechten. Het haalt een goed aspect van het hand-to-hand vechten weg, namelijk de uitgebreide tactiek. In SC2 is het voor een beginner niet echt moeilijk om te winnen van een gevorderde (een gevorderde zal uiteindelijk toch wel winnen), terwijl dat in games als VF4 en DOA3 vrijwel onmogelijk is. Doordat het hand-to-hand is heb je gewoon niet de mogelijkheid om vanaf een grote afstand aan te vallen met een zwaard of stok... dat neemt echter niet weg dat SC2 een topgame is!

Wat zijn jullie favorieten??

Laatst bewerkt: 8 okt 2003
  2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Na tekken en Soulcaliber nooit echt een vechtspel meer uitgespeeld, vind het altijd een beetje langdradig worden op een gegeven moment.

Ook vind ik een joystick (met zoveel mogelijk knoppen :D) wel handig en nog geen voor mijn Xbox aangeschaft.

De beste van de bovenste 2? Tekken dan maar.

nog een draadje de beste fighter

3. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt me natuurlijk al een wat zijn posten in de sc-threads en eigenlijk weet je mijn mening mischien al. Ik vind dit namelijk erg moeilijk en voor mij is er dan ook niet een beste helaas. Elk spel heeft zijn voordelen. Wel vind ik in de doa series erg vloeiende overpakkingen echt goed gedaan. Toen ik dat voor het eerst deed hoorde je me echt schreeuwen: "Zooooo zag je dat" :). Vind echter wel dat doa iets meer moves mocht hebben. ook vind ik het jammer dat alledrie de nextgen fighters zon beroerde eindbaas hebben :mad: . Zo oncreatief gewoon, een eindbaas moet een supervechter zijn en geen zooi vlammen. Ook houd ik meer van echte personen om mee te vechten en dus niet met monsters. Iedere game heeft gewoon ze voordelen vind ik.

Doa: Leuk om met wat vrienden te doen aangezien je het ze snel kan leren.

SC: Wapens vechten is natuurlijk weer eens wat anders, veel beter uitgewerkt dan bv mortal kombat

VF: Veel moves, gaat toch wel wat tijd in zitten voordat je dat onder de knie hebt

4. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind de beste fighter Steert Fighter op de Sega/Megadrive.
    EN Guilty Gear X op de ps2

5. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Persoonlijk vind ik DOA3 een heel goed spel op dit moment. Vooral omdat het zo makelijk te leren is kan je snel al vrienden uitdagen en kont schoppen, toch als je wat gevordert bent zal je niet worden ingemaakt door een beginner (ik iig niet dan :p ).
    Vorige week Soul Calibur II gehaald, goed spel zeker weten, maar het is imo te veel gericht op de Single Player (die erg goed is) en ik mis dan ook de uitdaging om m'n moves te laten zien aan vrienden, iets wat DOA3 wel heeft.

Beste fighter allertijden? Ik heb me goed kunnen vermaken met de Mortal Kombat serie (totdat ie 3D ging), ook Tekken 3 vond ik goed. Street Fighter boeide me vrij weinig. Als ik moet kiezen dan toch voor Mortal Kombat. De snelle actie, het bloed en de Fatatlitys waren elke keer weer een genot voor 't oog & oren.

Masterlijke kreet als je had gewonnen:
    FINISH HIM!!!

Of Scorpion: "Come over here!"

Wat ik vooral erg belangrijk vind is dat een vechtspel makelijk speelt met z'n tweeën. Dat de beginner d.m.v. button bashen makelijk coole moves doet en de gevorderde uitgedaagt wordt steeds nieuwe combo's te leren. Hierom sprak DOA3 me dus erg aan.

6. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond mortal kombat trilogy het beste lekker veel characters ook nieuwe en ouwe vond het goed spelen helaas van de 3D series dat ze zo slecht zijn hierna vind ik soul calibur 2 wel ok gaat helaas nietzo vloeiend met de moves enzo zitten wat kleine minpuntjes maar soul calibur vind ik toch wel goed

7. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    ik kies voor VF4 vanwege de hoeveelheid moves die ik bij doa3 te beperkt vond.

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Kijk deze topic starter heeft tenminste verstand van fight games en ben het daarom van het begin af aan tot het einde met hem eens.

DOA 3 ruled gewoon alles want het is echt vechten (met een paar opgepoetste vette acties). SC2 valt gewoon enorm tegen (vond 1 ook al kut). Ik snap ook niet dat mensen die game diggen want het heeft niks met vechten te maken.

Er is namelijk geen tactiek bij en dat heeft DOA3 wel, hoewel het voor de meeste overkomt op buttonbashen maar dan lukt het je echt niet om op hard 50 gasten te verslaan in survival.

9. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Beste 2D Fighter : Capcom vs SNK II
    Beste 3D Fighter : VF4 Evo
    Mijn favo 2D fighter : Guilty Gear X2
    Mijn favo 3D fighter : Soul Calibur II

Alsjeblieft zeg, in DOA is geen tactiek nodig, ik counter gewoon al je moves aangezien ik die toch niet hoef te timen. (DE fout van de DOA series....)

10. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0

damn kun jij 50 gasten verslaan in survival....wow

ach doa3 vind ik met vriennden veel leuker dan sc2. Maar s2 is weer fantastisch in je eentje. Jammer van sc2 is wel dat er geen exercise mode is die vergelijkbaar is met doa3. Hierdooor vind ik het veel moeilijker om combo's te leren. Ook vind ik het jammer dat de meeste potjes neerkomen op:

slaan - blokken- blokken - slaan - blokken - opzij stappen - slaan - etc

niet zoals in doa3 dat je gewoon nonstop offensief kan spelen door gewoon maar alles te counteren en vervolgens zoveel mogelijk combo's aanelkaar te plakken

11. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    Alsjeblieft zeg, in DOA is geen tactiek nodig, ik counter gewoon al je moves aangezien ik die toch niet hoef te timen. (DE fout van de DOA series....)

Weet niet of je het weet maar counteren kun je hoog, midden of laag. Tenzij jij helderziend ben kun je dus alles gemakkelijk overpakken. Je moet ook niet 3 keer op de zelfde hoogte slaan want dan ben je ook de lul maar dat lijkt me logisch. een gevordere doa speler weet hoe die aan moet vallen. Is iemand goed in counteren dan moet je hem natuurlijk vastpakken !

Ik vind 50 gasten op HARD !!! verslaan echt pittig hoor. zal dalijk is kijken waar me record staat.

12. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    De beste is toch voor mij The lastblade op de Neo Geo van de makers van Samurai shodown ( met wapens dan he ) Zonder wapens Fatal Fury real bout op de Neo Geo zonder wapens. De nieuwe gen is wel leuk maar voor mij zijn deze classicers de beste. SC2 is goed maar zeker geen 10 waardig eerder een 7.5 is maar een update vindt ik. DOA is ook wel oke. Tekken vindt ik 3x nix an.

13. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    jullie vergeten Warlords!!!

MIDWAY PRESENTS WARLORDS!

met zo'n begin, kan het toch al niet meer stuk? Dit spel liep jaren voor op Mortal Kombat 4 (zelfde maker, dat wel) en dat mag toch wel uniek genoemd worden...

maar ff serieus: kvind sc2 erg vet, maar hij stijgt bij mij niet boven Tekken 3 uit (kheb 1 en 2 nooit gedaan).

Toch blijf ik groot voorstander van de Mortal Kombat serie (deel 2!!)...helaas is er na deel 2 niet echt iets goeds meer daaruit gekomen. Dan kies ik toch maar voor sc2.

14. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Dat weet ik, maar aangezien het in DOA niet uitmaakt wanneer je countert... (dus of je nou voordat de tegenstander slaat, of op het moment dat ie slaat, of zelfs iets erna)

Dat klopt gewoon niet, in SCII lukt de guard impact alleen als je m precies goed getimed hebt, in DOA maakt het echt niet uit !

Test het maar eens...

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    tekken 3, supergameplay en geen geporte shit

16. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    Jawel ik snap wel wat je bedoelt, bij sc moet je gewoon beter timen. Maar als ik met doa iemand zie "overpakken" dan pak ik heb vast, of pak ik heb daarna want er zit een pauze tussen hoesnel je weer een een overpakking kan doen. ook kijk ik op welke hoogte ie dat doet.

maar ik ben het wel een beetje met je eens dat het bij doa erg makkelijk gaat maar dat vind ik ook het leuke voor beginners. mijn vriendin had het binnen een paar uutjes goed door maar lang niet zo goed als bij mij.

Maar met doa heb je natuurlijk meer kans om iemand te verslaan als bij VF-series als je de game niet kent. Maar niemand die de game niet kent boekt me niet ff met doa hoor :)

Met echt matte komt ook een beetje geluk kijken dus aan de ene kant is doa super realistisch ;)

Laatst bewerkt: 7 okt 2003
  17. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Maakt zeker uit wanneer je blokt. Ik kan namelijk bv met baymen als ik zie dat jij blokt even me been omhoog houden in plaats van meteen naar beneden te schoppen (als baymen ze been omhoog gooit en dan naar beneden laat vallen) zodat de blok mislukt.

Bij DOA3 maakt de timing juist heel veel uit. Als iemand een slecht timing gevoel heeft zal hij veel moeite hebben met DOA3.

Volgens mij heb je nog nooit tegen serieuse tegenstanders gespeelt (menselijke) want merk dat je weinig ervaring in DOA3 hebt. Als doa online uit komt zal ik je eens wat leren :D

BTW: als iemand mij vastpakt kan ik gewoon op a rammen en dan gooi ie hem weg zodat ik de aanval kan overnemen. Je kan in DOA3 nooit iemand echt helemaal hebben.

18. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Prima toch ? Maar ik hoop dat je dan ook van mening bent dat een game waarin het counter-systeem dus niet goed werkt dus nooit de beste vechtgame kan zijn ?

Tuurlijk is het leuker voor beginners, maar het gaat hier om de feitelijke beste vechtgame, en dat is (ook al vind ik er geen fuck aan) Virtua Fighter 4 Evolution, daar moet je ZOLANG oefenen voordat je 1 character onder de knie hebt (en zoiezo het hele vechtsysteem) dat dat gewoon de fighter is met de meeste diepgang en zodoende de beste vechtgame.

En zolang iedereen plezier heeft van zijn of haar favo vechtgame is er toch niks aan 't handje ? :)

edit :

Heb ik wel, niet al te vaak, maar heb het wel.

En van wie hoorde ik juist ook die klachten over het defecte countersysteem in DOA ? Juist, van ''pro-players''...

Laatst bewerkt: 7 okt 2003
  19. Edge

Edge Hardcore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn favorieten...

2d fighting games :

1. Streetfighter III : Third Strike ( Dreamcast)
    2. Guilty Gear X[2] ( Dreamcast + ps2)
    3. Capcom vs Snk 2 [EO] (DC & XBOX)
    4. Marvel vs Capcom 2 (DC & XBOX)

3d fighting games

1. Dead or Alive 3 (XBOX)
    2. Soul Calibur 2 (XBOX)
    3. Soul Calibur ( Dreamcast)
    4. Virtua Fighter 4 ( ps2)
    5. Tekken Tag (ps2)
    6. Killer Instinct (Arcade version)

Dead or Alive 3 staat bij mij bovenaan omdat de "fun-factor" hoger ligt dan bij soul calibur 2..de fights zijn gewoon wat spectaculairder wanneer 2 pros het tegen mekaar opnemen..Je ziet toch echt wel duidelijk verschil tussen een novice en een pro...

Soul Calibur DC was vroeger mn favoriet..maar er is niet echt immens veel aan verandert na deel 2..als je DOA2 +3 naast mekaar zet is t verschil veel indrukwekkender...bij DOA3 krijg ik meer t "next generation" gevoel en bij SC series gewoon een "vervolg".

20. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    D8 het al je bent dus gewoon de pro-players aan het na praten :D

Kan me geen reet boeien wat pro-players vinden het gaat hier om mijn mening en ik vind het een kick-ass spel.

Deel Deze Pagina