Beste videokaart voor Battlefield?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Thrillseeka, 27 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thrillseeka

Thrillseeka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor dat Battlefield beter loopt op Nvidia-videokaarten en alleen door het feit dat Nvidia daar geld voor over heeft.
    Betekent dat dan ook gelijk dat BF42 en BFV niet goed lopen op ati-kaarten?
    Ik heb zelf een Geforce FX5200 in een 2,6 Intel zitten en ik moet toch alles op medium zetten.
    Ik gebruik me computer eigelijk alleen voor BF en een beetje internetten.

Hak op de tak:als je een high-end kaart hebt is er dan een verband met je ping als je online speelt.
    Mijn xbox staat maar een beetje stof te happen, maar 10 november gaat de plumeau er wel weer over heen) O-)

Ben benieuwd of iemand weet welke videokaart dan BF kan draaien met alles op high. :confused: (moet echt gaan minderen) :confused:

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat het spel het beste op nVidia kaarten loopt is natuurlijk onzin :cool: Het is pure marketing, ze betalen om hun logo in het spel en op de doos te zien. Ik kan beiden spellen probleemloos op high draaien met een GeForce FX5700. Vergeet niet dat spellen zoals BF veel baat hebben bij veel intern geheugen. 512MB is voldoende, maar 1024MB en meer is gewoon prettiger spelen. De GeForce FX5200 is wel een videokaart die toch een aantal spellen niet goed kan weergeven op hoge instellingen.

Om eerlijk te zijn, Battlefield draait beter op m'n Ati 9800 Pro als op m'n GeForce 6800 GT.... Dus nVidia beter...nee hoor.

3. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Merk maakt echt niets uit, je moet gewoon ff naar de specs van de kaart kijken en online een paar benchmarks of reviews opzoeken...

4. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    merk maakt zeker wel uit voor sommige spellen. bijv. doom 3 waar het op nvidia kaarten beter loopt (dacht ik).

wat jouw videokaart betreft: alles is haast beter dan die je nu hebt :p
    ik zou gewoon ergens proberen een 9800 pro op de kop te tikken voor rond de €200. mocht jij bergen geld hebben dan zou ik een geforce 6600/ ati x800 kopen.

5. Thrillseeka

Thrillseeka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit nou net op Alternate te kijken en ik snap er de ballen niet van. :confused:
    Je hebt allemaal verschillende fabrikanten en ik dacht altijd dat Nvidia de maker was.
    Maak het ook nog uit welke je neemt in verhouding met je moederboord?

6. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    die 9800 pro kost niuew al 200 dus das al makkelijk aleen heb je voor het zelfde geld (14 euro meer) een xfx geforce 6800 128mb LE (let wel dit is bulk versie dus aleen driver cd geen doos)Deze is sneller als de pro.En als je idd flink geld hebt moet je voor een ati x800 xt (+- 450 euro) of de xfx geforce 6800 gt 256 mb (rond de zelfde prijs)

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    nVidia is de ontwikkelaar/producent van de chip. Merken zoals Asus, Aopen, MSI, Club3D en MSI maken de videokaart compleet met doos en softwarebundels. Ati verkoopt daarentegen wel een 'eigen' videokaart.

Opzich zou het niet uit mogen maken welk merk je neemt, aangezien alle kaarten zijn gefabriceerd naar nVidia's referentieontwerp. Toch merk je wel dat sommige merken zoals Sparkle een hoger uitvals percentage hebben, wel binnen de marge, maar hoger als bij bijvoorbeeld MSI.

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik vind dit een beetje een loos topic. Zo kun je wel voor elk spel een thread maken om te vragen wat de beste hardware ervoor is. Voor vragen over videokaarten kun je in deze thread terecht, deze gaat dicht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina