Betalen voor unlockable content???

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door pacboyslim, 8 jan 2004.

1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Lees net op Teamxbox dat ze in amerika voor het golfspel Links 2004 een nieuwe baan kunnen downloaden voor $4,99 ofzo.
    Maar die baan staat er eigenlijk al OP!!!8)
    Dus niet downloaden maar unlocken en daar moet je dan voor betalen...

Best wel bizar eigenlijk.

2. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, dat gaat mij net iets te ver. Content al op de disc zetten is nog tot daar aan toe. Maar daar ook nog voor laten betalen? Onzin! Dit is gewoon een domme actie om lekker geld te verdienen.

3. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    jup, indeed, f*ck microsoft

4. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, dat vind ik echt té ver gaan, betalen voor content wat je al hebt......

5. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Zo doe je geen goede zaken dit valt bij iedere live gamer verkeerd. Vraag me af welke oen bij MS dit goedkeurt.. Is wel even poen beuren op dat spel maar de klanten worden pissig.

6. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    uit dit verhaaltje op IGN begreep ik dat het echte downloadable content en geen unlockable content was

7. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het zelf complete onzin dat je zou moeten betalen om nieuwe zooi te downloaden, dat hoeft op de computer etc. ook niet. En dan nog, je betaalt al een hele zooi voor zo'n spelletje.

8. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het gaat om echtre downloadable content van een 6000 blocks, dat overeen komt met meerdere MB's.

Overigens is die nog niet in Europa beschikbaar.

9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Extra content maken voor een spel kost geld. Zo kost een level maken niet alleen geld, salaris van de mensen die er aan werken, amar ook tijd. Bijvoorbeeld aan tweetal maanden. Kortom, als een spel niet massaal verkoopt kunnen ze ook de kosten niet dekken die extra content kost en zullen ze geld ervoor moeten vragen.

Jij gaat ook niet voor je lol gratis paar extra avonden bij de supermarkt werken zodat de klant de volgende dag alles makeklijk kan vinden.

Extra content waarvoor betaald moeten worden is zo normaal als het kan. Het ligt er maar aan hoeveel het kost en wat je er voor krijgt. Je krijgt een mega gedetailleerde track voor je golf escapades, daar kan je best een paar euro voor neerleggen zonder te klagen.

Je hoeft het ten slotte niet te kopen. Gratis is altijd beter, maar je moet wel realistisch blijven.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zie ook deze thread Premium Content een open discussie
    ..

zoals Mirik al zegt je hoeft het niet te kopen Premium Content is er echt voor de liefhebber van het spel.. en stel je hebt een Playstion 2 (dan kan je niets downloaden) ... De Xbox is een Console en geen PC. Op de PC komen zelden extra goodies uit, wel patches (deze patches zijn er ook voor Xbox games en blijven gratis)

11. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Ik sluit me aan bij de 2 vorige posts (goed geregeld zo, zo hoef ik niet zo veel te typen...:+)

12. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Mee eens, maar de discussie hier gaat erover dat de content al op de disc staat! En dat is gewoon bullshit. Ze hadden die tijd ook kunnen besteden aan de verbetering van het spel. Nu gaan ze in de ontwikkelingstijd ook nog eens extra shit maken om later geld mee te verdienen.
    Ze moeten eigenlijk kijken wat de spelers graag willen na een tijdje op live, en dan je content gaan maken. Dit is gewoon oplichterij! Geef het gratis vrij, of maak échte content achteraf.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm content die op de disc staat is nooit premium content, maar een extra'tje voor de mensen die live hebben. Een marketing keuze van Microsoft om zo mensen te overtuigen om live te nemen ... sommige content RTCW staat inderdaad op de disc ... maar de net code om live te kunnen spelen stond er nog niet en deze is er later gemaakt (dat waren de extra blocks die je downloade)

Laatst bewerkt: 9 jan 2004
  14. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik begrijp je niet helemaal. In de openingspost wordt toch verteld dat er bij Links betaald moet worden voor content die al op de disc staat...

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Die content in de openinigspost staat niet op de disc deze moet je downloaden +/- 6000 blocks (zie Miriks opmerking) Content die je van je dvd kan halen (unlocken) via xbox live is altijd gratis ... content waar aan ontwikkeld moet worden gaat geld kosten ... dus ook de links 2004 content ... waarschijnlijk ook de KOTOR content

16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ok, als wat Mirik waar is dan is het natuurlijk goed.
    Ik dacht al die tijd dat wat Pacboy zei waar was...

17. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Yep, ik had het idd fout (excuses daarvoor), maar er is daar (in Amerika) onder de gamers in ieder geval ook onduidelijkheid over (dus het ligt niet helemaal aan mij ;))
    Ik las verschillende reacties waaruit ik opmaakte dat het unlockable content was...

Deel Deze Pagina