Betalen we voor content die we al hebben?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kevf, 29 dec 2006.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Unlocking Keys Disguised as Downloadable Content?

A NeoGAF user by the name of a Master Ninja has come up with an interesting discovery. He found out that the file size of several post-release downloads is only 108 KB, an impossible size for additional content…unless the content is stored in the game’s disc. In which case, users would actually be buying a mere unlocking key for that content.

I couldn't find a topic about this exactly, so I decided to make one. I made this list myself by just looking at the Marketplace, so if there is anything I missed please let me know. If you only take away one thing from this topic, let it be the fact that if the game content you bought from the marketplace was exactly 108.00 KB, you just got suckered into buying a "key" to unlock content that is already sitting on your DVD!

The following is the list that “a Master Ninja” has compiled so far:

Downloadable Keys that unlock content ON THE DISC that you can ONLY get by PAYING MORE MONEY

Alaskan Adventures
    Alaskan Bonus Pack 1 (100 points)
    108.00 KB

Cabela's Safari
    Safari Bonus Animal (150 points)
    108.00 KB

Chromehounds
    Total price of all downloadable parts keys (1800 points)
    The keys are 108.00 KB each

College Hoops 2K7
    2K ReelMaker for College Hoops 2K7 (400 points)
    108.00 KB

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
    LEGO Star Wars Characters (200 points)
    108.00 KB

Rapala Tournament Fishing!
    California Delta Bonus Level (150 points)
    108.00 KB

Samurai Warriors 2
    Total price to buy horses and hire people not otherwise available (580 points)

The Godfather
    Favor Pack - 3 Favor Missions (250 points)
    108.00 KB

Viva Pinata
    Accessory Pack 1 (80 points)
    Accessory Pack 2 (80 points)
    Accessory Pack 3 (80 points)
    Accessory Pack 4 (80 points)

TOTAL COST for content on the disc that is ONLY accessible by PAYING MORE MONEY 3950 MS points ($49.38)

Downloadable keys that COST MONEY to unlock content you could unlock by ACTUALLY PLAYING THE GAME

Need for Speed: Carbon
    Total price for all the available content keys (7320 points)

The Godfather
    The Don Collection (800 points)
    or if you buy each thing separately 1265 points

Test Drive Unlimited
    Test Drive Racers Guild Download Set (350 points)
    108.00 KB

TOTAL COST for content on the disc that you could actually play to get 8470 MS points ($105.88)

FREE Downloadable Keys that unlock content ON THE DISC

Ridge Racer 6
    36 different cars

Chromehounds
    Color Pattern02, Assist parts01, Heavy arms01, Light arms02

Dead Rising
    9 different outfits

bron: http://news.teamxbox.com/xbox/12491/Unlocking-Keys-Disguised-as-Downloadable-Content/

:mad:

2. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Als dit waar is... Heb hie altijd al een vermoeden van gehad. Vooral vreemd dat alles 108 kb is. Dat het een vaak gebruikte sleutel (lees: truc) is. Lijkt wel een complot!

3. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was al lang bekend toch? Bij Need for Speed: Carbon in ieder geval..

4. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoop dan dan ze dit snel hacken.

5. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Is volgens mij al wat langer bekend. Als je kijkt naar sommige downloads voor Oblivion kun je ook zien dat deze al op je disc staan. Mehrune,s razor (is nu tijdelijk gratis te downloaden) is de grootste dungeon van het spel en je haalt hem in een paar seconden op.

6. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    dat denk ik niet... wanneer er gehackt word zal MS weer accounts gaan bannen.. ik denk eerder dat MS hiermee geconfronteerd moet worden en om uitleg gevraagd moet worden..

7. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    tja, dat was voor mij al duidelijk. 56 KB is het zelfs maar voor LEGO Star Wars II als je bij Memory gaat kijken. MS heeft nou eenmaal Dollar tekens als ogen, en dat zullen Sony en Nintendo ook hebben.

8. Jort

Jort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow da's wel beetje oplichterij dan :eek:.

9. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    Een beetje? Dit is echt oplichterij. Ik vond het al erg al brachten ze 2 maanden na een spel maps/auto's uit voor geld op marketplace, dat leek al beetje oplichterij, omdat ik het gevoel had dat ze die net zo goed op de CD hadden kunnen doen, maja dat weer je dan natuurlijk niet zeker. Maar dit is echt oplichterij, je betaald voor de DVD, maar toch moet je nog extra betalen al wil je alles gebruiken dat op de DVD staat?!?!?=( Dit kan en mag echt gewoon niet.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat het niet 'kan' staat vast. Maar of dit niet 'mag' vraag ik me af. Zware afzetterij is het wel. Dit vraagt toch ook gewoon om hacken? Niet dat ik het doe overigens, mijn 360 is nog helemaal origineel. Maar als er een manier was om dit soort afzetterij te omzeilen had ik dat dus wel gedaan.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    214
    dat merkte je bij oblivion ook al he, bij mehrunes razor. dat is dan zo'n grot met zo'n quest, het zou de meest uitdagende, de langste en de grootste grot zijn in heel oblivion. en het was maar 1 mb(!). hij is trouwens t/m 31 december gratis te downloaden zoals ook op de homepage staat.

12. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind veel van jullie commentaar een beetje onzinnig. (En nee ik ben nou niet echt fan van microsoft nintendo of sony) Je betaald gewoon voor content die je wilt hebben. Wat maakt het nou uit of ze dat van te voren op de cd branden of naar je toe uploaden wat meer geld kost aan server maintenance (stel ik me zo voor). Je betaald gewoon voor wat je krijgt dus is het te duur, koop het dan niet (ik koop dit soort spul nooit, ik vind het geen echte toegevoegde waarde hebben vaak). En eelie, je betaalt niet voor de DVD, maar voor een stukje intellectueel eigendom. Wanneer je het spel niet zou kunnen afmaken tenzij je updates koopt EN dit is niet duidelijk vermeld...pas dan is het misleiden in mijn ogen (en waarschijnlijk ook in de ogen van de wet ;) )

De manier van prijzen is niet aan jullie (dat is de beslissing of je waar krijgt voor je geld en het daadwerkelijk koopt). In de toekomst ga je veel meer van dit soort pijzingstechnieken zien (denk aan vista, zelfde concept). Het is niet misleiden, maar gewoon een andere manier van het transporteren van content.

Maarja dat is maar mijn mening.

Laatst bewerkt: 29 dec 2006
  13. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Zo wordt elke game lekker duur.

Zal op het schijfje van GOW meer staan, dan wij kunnen zien en weten?!

Jammer dat M$ zo weer flink verdient.

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    De game word niet duurder. Als je zelf geen extra's wil, is er niets aan de hand.
    Wil je deze wel, tja, dan zul je moeten betalen.
    Het is niet dat MS je dwingt die dingen te kopen ofzo.

't is altijd nog je eigen keuze.

15. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, maar als je online wilt gamen moet je het zowat verplicht aanschaffen omdat je anders niet meer overal aan mee kan doen.

16. Bjørn

Bjørn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het blijft een vreemd verhaal. Lijkt mij dat wanneer je een dvd koopt. Dat je dan in 1 keer klaar bent voor alle content op de dvd. Niet voor een gedeelte van e content.

Stel je koopt een muziek cd. Daar staan 20 nummers op maar jij kan er maar 10 afspelen, want voor de overige 10 nummers moet je nog een keer betalen.

Ik vind het vreemd.

17. the hammer

the hammer goeiemorge

Leuk Bevonden:
    0
    ik blij dat ik aleen gratis dingen download

18. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4

Ja idd zo zie ik het dus ook. Kijk ik begrijp het wel al zetten ze na een half jaar content online dat het spel uitbreid en dat je daar voor moet betalen, dit zat nou eenmaal niet in het spel dat je gekocht had. Maar als je de content die ze eigenlijk al af hebben als het spel uitkomt en dus op de dvd zetten dan moet je ervoor betalen?!? Alsof ze willen laten lijken dat spellen niet duurder worden, maar uiteindelijk betaal je er wel meer voor :confused: .

Ik blijf het echt afzetterij vinden. En deze content is echt niet te vergelijken met de content die na een paar maanden op live wordt gezet, deze content hoort gewoon al bij het spel, maar toch moet je er extra voor betalen, terwijl je het eigenlijk al in je bezit hebt.
    Je moet het echt relativeren, al kijkt je naar de quote dan zie je toch al in dat het eigenlijk belachelijk is.

Maarja ik heb nu nog geen officieel bericht hierover gehoord, dus laten we hopen dat dit niet waar is :b:

Laatst bewerkt: 29 dec 2006
  19. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik als developer een 360 spel zou maken zou ik graag frequent content willen aanbieden zodat mensen het spel niet snel zat worden. Als je daar tijdens de ontwikkeling rekening mee houdt kun je bepaalde content al op de disc zetten. Downloadable content is echt niet per sé iets waar ze pas aan beginnen als het spel in de winkel ligt. Waarschijnlijk hebben publishers daar allemaal wel planningen voor liggen, voor het spel gereleased wordt. Als ze al iets hebben liggen waarvan ze denken dat het een leuk extraatje zou kunnen zijn (los van het 'affe' produkt) dan kunnen ze het wel later aanbieden via Live maar het enige verschil is dan bandbreedte verbruik.

Microtransacties zijn er nu eenmaal en zullen niet snel verdwijnen. Als je iets niet wilt kopen koop je het gewoon lekker niet. Het feit dat het op je disc staat betekend niet per sé dat het van jou is. Je koopt het programma op de disc, het feit dat dat programma op een disc staat betekend nog niet dat alles op die disc is voor jou om te gebruiken (de GTA: SA Hot Coffee mod heeft hier ook wel wat mee te maken.).

Enneh, dat van die Oblivion download lijkt me BS. Die dungeon bestaat voor een groot gedeelte uit textures en objecten die allang op je disc stonden. Die download is zo klein omdat je in feite alleen maar een soort tekstbestand download met daarin variabelen. (zoals waar muren moeten staan, waar Rots A moet liggen, waar Val B staat etc etc.)

20. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Duh? Dus omdat het op het DVD'tje staat is op het oplichterij en als je het echt zou ophalen via Xbox Live zou het niet oplichterij zijn? Wees blij, scheelt weer download tijd.
    Ook al staat op de DVD: je hebt zelf de keuze om er wel of niet voor te betalen, waar het dan vandaan komt maakt dan toch niet uit?

Deel Deze Pagina