betere beveiliging XBOX

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door chris, 24 sep 2002.

1. chris

chris fat B!TCH

Leuk Bevonden:
    0
    Met succes heeft Microsoft aanpassingen gemaakt aan haar Xbox-spelcomputer. Als gevolg van de nieuwe aanpassingen aan het apparaat werken de zogenoemde MOD-chips om kopieerbeveiligingen te omzeilen niet meer.

Al langer ging het gerucht rond dat de aanpassing was doorgevoerd, nadat Australische hackers een nieuwe versie van de Xbox niet konden kraken. Microsoft heeft nu ook zelf bevestigd dat de aanpassingen inderdaad zijn doorgevoerd. Dit in verband met beveiliging en kostenbesparing, de nieuwe versie zou ook goedkoper zijn te produceren.

Uiteraard zijn de details over de aanpassingen, aan het moederbord en de bios van de Xbox, niet bekend gemaakt. Feit is wel dat de MOD-chips, die ingebouwd moeten worden om gekopieerde spellen en andere software te gebruiken, niet meer werken in de nieuwe versies van het apparaat.

Bron: Fok!

2. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    En nog een quoteje...

Dit komt van een hacker-site (wees gerust, geen linkjes):

New Xbox Confirmed
    >> The new Xbox announced earlier by Team X-ecuter have now been confirmed by BOSSGP on the XXXXXX forums :

"after modding many many x-boxes I want to confirm it's true there is a new version that came out during 8/2002
    different things: re done mainboard, no fan on the nvidia video chip, small chip missing behind the onboard bios.
    different connection for the control leads inside.small board is now missing that the control leads plugged into.NEW DVD ROM USED PHILLIPS BRAND, not as loud as the Thompson but still whats the point without a mod chip.
    all mod chips I tried wont work. I will put some pics here tomorrow.with the new bios number as well ! !
    If you fit the evox mod chip the machine wont power up, it's just keeps flashing, on/off no screen, no nothing.
    Hope this is'nt a major setback in the mod chip world.
    Seems all new AUSTRALIAN models are like this now."

Post was van 20 september, 22.40.

3. thaking

thaking Ik ben geband

Leuk Bevonden:
    0
    yeah long leve LEGIT..........

4. VincentvG

VincentvG Wocka! Wocka!

Leuk Bevonden:
    0
    En dan nu wachten op de nieuwe generatie mod chips.

Ik ben de gelukkige eigenaar van 6 legaal gekochtte spellen, en dus vooral geen voorstander van kopieren. Ik denk echter wel dat het gewoon weer een kwestie van tijd is voordat deze beveiliging gekraakt is.

en als MS nou bij de volgende aanpassing de DVD regio code beveiliging dr af gooit ben ik tevreden ;)

Laatst bewerkt: 24 sep 2002
  5. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    je schijnt regio 1 dvd's af te kunnen spelen met een regio 1 dvdremote... maar ik weet niet cker... heb ik ook maar gehoord....

6. spider

spider XGSX

Leuk Bevonden:
    0
    hmm maar ik d8 dat je xbox die krenge niet las...

7. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt...

Het werk zo: de eerste infra-rood receiver (zgn. dongle) die je in je XBox steekt (dus voordat er ook maar een dongle in heeft gezeten), DIE regio wordt je XBox-DVD-speler.

Dus als je een regio 2 DVD-kit koopt, dan heb je een regio 2 DVD-speler. Als je eentje importeert vanuit de USofA, dan heb je een regio 1 dvd-speler...

Maar je kan dus niet eerst een regio 2 dongle erin steken en vervolgens een regio1 dongle en dan denken dat het een regio1 dvd-speler wordt... dat werkt niet..

8. spider

spider XGSX

Leuk Bevonden:
    0
    aha, dan heb je dus weer regio x nodig...

9. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    en ik hoop dat REGIO X niet fuckt met je bios .. zodat de games/Xbox Live met je gaat fucken ...

ik hoop dat Region X "even" je regio code veranderd , zodat je de Film Dvd erin kan stoppen ....

10. DesertFox

Leuk Bevonden:
    8
    ik ga DVD films bestellen bij die Winkel uit Australie ..

20 Euro voor 2 best Coole dvd's ... dus dat doe ik maar ..

maar er staat REGION : 2, 4 .. dus ik neem op de gok dat ze Regio 2 opsturen. .. . . .

11. Alanson

Alanson PS2 raper

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk vinden ze er wel weer wat op om die beveileging te omzeilen, dat is altijd zo. Die veranderingen geven MS een beetje een "veilig" gevoel...

12. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal ook vast wel wat gamers afschrikken....

13. DesertFox

Leuk Bevonden:
    8
    ik vind het best belangrijk dat MS de nieuwere Xboxen steeds weer bewapend tegen de nieuwste MoDChips .. zo blijft de vraag naar deze chips lager .. en de GamesIndustrie Lijdt zo minder schade ..

Het is mooi dat ze het proberen lastig te maken !

14. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    het blijkt nu zelfs dat de prijs van de eerste xboxen omhoog schiet naar zelfs 400 euro, omdat die nog wel werken met mod-chips, dus als je je xbox kwijt wil, verkoop hem aan iemand die een mod-chip erin wil zetten, want dan kan hij veel betalen. maar ik wil de mijne niet kwijt dus, en ik heb ook verder zat geld voor legale games.

15. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Goed van ms om toch nog iets proberen te doen.
    Ik hoop maar dat de nieuwe beveiliging het een beetje houdt, want ze kunnen niet om de paar maanden het halve mobo veranderen :)

Al bij al een goede ontwikkeling.

(mensen die een originele xbox willen?? 400 eurootjes maar! ;) )

Deel Deze Pagina