betere onderverdeling verkoop gedeelte

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door x76xdemonx76x, 26 jan 2007.

1. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    heya!

Wat dachten jullie van een betere indeling van xbw.nl bazaar?
    Subgroepje hardware, subgroep 360/xbox/ps1/dreamcast/psp/overig/ etc

Zoek me nu af en toe rot.. maakt t misschien makkelijker voor mensen die iets zoeken om t fatsoenlijk te vinden.

En ook vroeg ik me af of er een tijdslimiet zit aan hoe lang de spullen hierop mogen staan!? Is dit niet t geval, dan lijkt t me wel slim om t te doen. Gewoon na 1-2 weken, weg ermee! Is t ook meteen een stuk opgeruimder!

En ik vind dat mensen die net nieuw zijn eigenlijk geen verkoop mogen plaatsen. Ik heb t zien gebeuren op meerdere forums, mensen die zich alleen aanmelden om spullen te verkopen.

T zijn maar ideeen/tips dus ben benieuwd wat de rest er van vindt!

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    1 ) Op zich wel een plan waar ik in kan mee gaan. Maar als je meerder platforms aanbied is dit wel een beetje lastig. Voor de overzichtelijkheid zou het goed zijn maar kan toch ook problemen geef bij, zoals ik al zei, verschillende consoles.

2 ) Er zit geen tijdslimiet aan, dit vind ik zelf ook niet nodig omdat, wanneer je je spullen moeilijk weg krijgt, je de lul bent. Hoeft van mij dan ook niet en sommige bieden ook veel aan (centrale threads) wat je nooit in een korte tijd kwijt raakt

3 ) Zou ik het liefst ook willen. Op zich kan het wel, net zoals bij de green mile, dat je pas na een tijdje de bazaar in kan. Ik deal gewoon niet met nieuwe members, klinkt miss lullig maar gewoon het zekere voor het onzekere...

Als ik trouwens ook even iets over de bazaar mag zeggen, ik noemde het al eerder. Ik vind zelf dat er meer gebruik moet worden gemaakt van Centrale threads zodat mensen niet meer meerdere threads hebben lopen wat ook al een stuk scheelt.

Punt 1 en 3 zie ik dus wel wat in maar ook niet voor 100%....

Laatst bewerkt: 26 jan 2007
  3. Xplicit

Xplicit MX-3

Leuk Bevonden:
    0
    Ook handig, gesloten threads na 1 maand weghalen. Zo hebbe nbezoekers nog ee namand d etijd om contact op te nemen en ruimt het daarna mooi op. Natuurlijk staan de meeste gesloten threads wel helemaal achterin maar toch.

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    1) en als ik nou 3 xboxspellen, 5 pc spellen en een gameboy wil verkopen? Dan krijg je heel veel threads.
    2) Tijdslimiet is wel handig om de gigantische hoeveelheid treads die dan gaan komen tegen te gaan, ik weet alleen niet of het wel handig is. Als je 200 spellen in de aanbieding hebt, en je verkoopt er 24 in twee weken, moet je weer een nieuwe thread aanmaken. Aan de ene kant goed, aan de andere kant was het kicksysteem ook wel goed.
    Ik denk dat als dit doorgaat, je de tijdslimiet wel moet verlengen.
    3 ) Wat is daar mis mee? Ooit zal toch je eerste deal moeten komen als je dat graag wilt...
    Niemand heeft ineens 40 deals.

5. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Zoals je zelf al zegt staan die idd helemaal achterin en het geeft de mods alleen nog maar extra werk wat eigenlijk niet nodig is die hebben het al druk zat met alle sigs die te groot zijn *wink* :). Maar ik heb ook al een paar keer mijn oude threads weer omhoog gehaald en ik zie dat meer mensen dit doen dus dat verwijderen zie ik niet echt zitten.

@Azumi, volgens mij zijn wij het wel redelijk met elkaar eens :+

6. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    De zoekfunctie binnen de Xbazar kan je net zo goed de door jou opgegeven resultaten weergeven. Bovendien is het niet handig als mensen meerdere spullen zoeken. Door het juist centraal te houden blijft het zowel voor de leden als voor ons als moderators nog overzichtelijk. De zoekfunctie zorgt dan voor de schifting.

Daar kan ik me deels in vinden. Wat wel kan, is dat threads waar gewoon een paar weken niet meer in gereageerd wordt, verwijderen. Dan zit je niet met een tijdslimiet en worden oude threads toch verwijderd. Ik zal eens gaan kijken wat de rest van de crew hier van vindt.

Het aanmelden speciaal voor de verkoop is op zich toch geen probleem? Ik zie geen goed argument om dat te veranderen.

7. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Als je veel spullen aan bied raak je die never kwijt in een korte tijd dus het lijkt me niet echt handig. Ook zijn er veel mensen die hun threads vaak aanvullen met nieuwe spellen waardoor die threads blijven bestaan dus ik zie dat sluiten niet zitten na een bepaalde tijd en het lijkt me ook gewoon niet echt handig om die reden.

8. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het over inactiviteit. Een persoon kan gewoon zijn thread kicken, zodat er weer sprake is van activiteit. Het gaat alleen om threads waar niemand, dus ook de threadstarter, heeft gereageerd. Dan kan na een maand die thread gewoon verdwijnen. Jij doelt op het verwijderen een paar weken na het aanmaken van een thread. Daar ben ik tegen, dat zou niet logisch zijn als iemand veel spullen aanbiedt en zijn thread steeds bijwerkt. Het gaat enkel om threads waar sprake is van geen enkele activiteit.

9. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Volgens mij doelde de threadstarter er idd op dat elke thread na 1 á 2 weken wordt verwijdert net zoals de veilingen op Ebay die voor een bepaalde tijd lopen maar ik kan het ook verkeerd hebben. Als er sprake is van geen activiteit kan ik er wel in mee gaan want dat ruimt ook wel een stuk op.
    Ik laat echter wel af en toe een threadje zakken om het later weer te bumpen (omdat ik dan tijdelijk even een andere thread heb gemaakt gericht op 1 onderdeel uit die thread), dit soort threads zouden dan dus ook worden verwijdert?

10. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Daar doelde de threadstarter inderdaad op, maar ik ben het op dat vlak niet met hem eens. Als je een thread laat zakken om een specifiek onderdeel te verkopen, doe je daar toch geen maand over lijkt me. Bovendien kan je altijd na een paar weken eens een kickje geven, zodat hij weer in de categorie 'actief' hoort.

11. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Ok duidelijk. Dan bump ik die thread wel om de zo veel tijd.

12. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    ik doelde bij punt 1 op t feit dat dit een xbox forum is, en t dus best makkelijker mag zijn om in de bazaar daarin onderscheid te hebben.
    Wat mij betreft zou dus ook kunnen om 1 subforum voor xbox, 1 voor xbox 360 e gerelateerde handel en dan 1 voor de rest.
    Het is toch heel irritant dat er staat, diverse 360 titels te koop, en als je gaat kijken staan er 2 titels en voor de rest pc/dvd/ds/gameboy etc etc...

Bij het verwijderen van posts doel ik meer op de inactive posts... sommige mensen melden zich aan om hier spullen te verkopen, en verkopen het ondertussen ook ergens anders. Als ze van 1 van de verkooppunten hun verkoop gemaakt hebben zijn ze blij en zullen ze echt niet hier de thread komen sluiten, zodat deze kan worden verwijderd. Hiermee is dus ook meteen punt 3 wat duidelijker gemaakt!

13. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Zoals we al zeiden is dit niet handig voor mensen die meerdere spellen zoeken/aanbieden omdat ze niet kunnen worden onderverdeeld...

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dit idee heb ik al meerdere keren zien langskomen. Voorheen kwam het er altijd op neer dat al die posts in de "x-bazar" toch ook wel een beetje XBW's trots was. Maar als dit een hoop serverruimte bespaart waardoor de site sneller zou lopen zou het iig wel mooi zijn. Wanneer dit niet het geval is zie ik niet echt groot voordeel in het idee.

15. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    "Zoals we al zeiden is dit niet handig voor mensen die meerdere spellen zoeken/aanbieden omdat ze niet kunnen worden onderverdeeld..."

Beetje onnodige reply cookie, vindt je niet? Is toch vrij logisch dat t niet handig is omdat er GEEN subgroepen zijn waarin ze onderverdeeld kunnen worden.

En tja, ik zit ook bij een (oa) een autoforum, en daar heb je dus 1 sub voor audio, 1 sub voor complete auto's, 1 sub voor wielen, 1 sub voor overige onderdelen. En van elk nog een apart gezocht forum.

Het is dan gewoon beter gestructureerd, ook meteen een stuk opgeruimder.

Maar okay, het zijn maar voorstellen ter verbetering...

16. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    wow demon....

Subfora's is een goed idee dat zei ik gelijk al. Hoe wordt het dan op dat forum opgelost wanneer je meerdere dingen aan bied van verschillende onderdelen? Moet je dan in elk onderdeel wat posten? Vind het namelijk zelf vervelend, denk dat er wel meer zijn, als je in elke gedeelte een aparte thread aan moet maken.

17. x76xdemonx76x

Leuk Bevonden:
    41
    (Autoforum is trouwens vwforum.nl)

Ja je moet dan in elk subforum iets plaatsen wat je aanbiedt of zoekt. Waarom? Het word voor jouw als plaatser misschien iets meer werk. Maar voor de zoeker(jouw potentiële koper) alleen wél makkelijker. En daar gaat t toch om? Dat mensen sneller hun spullen kwijt zijn of vinden!?

Eerst was daar)vwforum) ook alles in verkoop forum. Je kon bijna niets vinden. Mensen die in 1 post 3 auto's aanboden, 5 velgen, 3 banden, radiotje, en dan nog een hele zooi aan andere onderdelen.

Zoals net vermeld, al zou je alleen maar een onderscheid hebben tussen xbox/360 en andere console/meuk (t is tenminste xboxworld niet pc of dvdworld). En natuurlijk een sub verdeling aangeboden/gezocht.. alhoewel dat TK/TR/GZ ook netjes werkt.

Ik ben het eens dat er niet teveel sub forums moeten zijn(zoals verdelingen als sportspellen, fps-spellen etc etc).

Maar het hebben van meerdere subforums daar belast je de server toch niet meer mee? Okay je krijgt meer posts, maar als je zorgt dat post maximaal maar een paar weken blijven staan dan heb je daar ook geen last van!

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    we hebben het hier wel eens over gehad en toen vonden we het geen goed idee ... tevens word het voor de moderators lastiger monitoren .. Tevens is bazar slechts een klein onderdeel van het forum... wil je echt gaan traden zijn er speciale sites te vinden (marktplaats, ebay, etc)

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zodra verkoopthreads e.d. na een paar weken worden verwijderd, moeten mensen die hun spullen nog niet kwijt zijn weer een nieuwe thead openen. Dat is niet echt makkelijk. Moderators kunnen o.a. dat wel in de gaten gaan houden, maar is enigszins 'zonde' van hun (vrije) tijd. De X-Bazar is slechts een kleine toevoeging aan het forum.

Het opdelen van de X-Bazar in meerdere subfora zal de server niet direct extra gaan belasten. Maar ik denk dat je hier het 'probleem' een paar muisklikken mee opschuift. Als je nu iets zoekt in de Bazar, gebruik je de zoekfunctie. Zodra je met subfora gaat werken, surf je eerst naar het subforum in kwestie, en gebruik je vervolgens daar de zoekfunctie om een thread op te zoeken.

Op zich is er niets mis mee dat mensen die net geregistreerd zijn meteen al spullen te koop kunnen zetten. Daar is tenslotte de X-Bazar voor. Is alleen maar goed voor de handel. :+ Er zullen vast wel mensen tussen zitten die op verschillende sites hun spullen te koop zetten, maar dat kan ook iemand zijn die hier bijvoorbeeld al twee jaar lid is.

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Daar is dan ook het kicken voor bedoeld. Om een teken van leven aan die thread te geven. Dus dat vind ik niet echt een goed argument. Het gaat dan om inactiviteit van 2 weken in die betreffende thread. Als er een maand niet is gereageerd in de betreffende thread, en dus ook niet gekickt lijkt het me geen probleem dat hij verwijderd wordt. Dat houd alleen het aanbod in de zoekfunctie lekker vers. Degene die niet meer kicken bekijken hun thread vaak niet meer, en zijn bij een nieuwe "bod/reactie" ook vaak niet beschikbaar voor een reactie. Dus op dat betreft lijkt het me geen achteruitgang. Voor de rest zijn het prima argumenten die je aandraagt en ik zelf heb er dan ook geen last van dat er oude onderwerpen staan.

Deel Deze Pagina