beveiliging voor je ftp server

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door x Elimenator x, 8 aug 2005.

1. x Elimenator x

x Elimenator x Hans houd van worst

Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb zelf een ftp server maar ik heb een probleem.
    als ik een foto daar uploud en ik klik rechts op mijn muis van het image bestand en ik kopieer de url van het bestand en ik plak het op bij de aderesbalk van internet explorer en druk op enter staat er kan niet worden weergeven maar als ik bij mijn ftp server op de foto klik en ik klik recht met mijn muis op de foto zelf en ik kijk naar de url krijg ik dit.

ftp://jounaam:wachtwoord@provider/foto.JPG

bij wachtwoord staat mijn wachtwoord van mijn e-mail en ik denk niet dat het zo hoort.
    wanneer ik me wil aanmelden bij mijn ftp server staat dit er.
    heb al gekeken op internet maar kan niks vinden.
    kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt ;)

2. x Elimenator x

Leuk Bevonden:
    0
    kijkt of post er nog iemand op mijn post :{

3. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik kijk wel maar heb geen idee hoe dit op te lossen

4. dirtybolle

dirtybolle xboxlive member

Leuk Bevonden:
    0
    dit heb ik tot nu toe gevonden

Werken met WebmappenMet Webmappen kunt u op veilige wijze bestanden, mappen en andere informatie bekijken en opslaan op een webserver.

Webmappen worden gebruikt om via een netwerkverbinding informatie te verzenden naar een externe webserver. Het voordeel van webmappen is dat u de informatie beveiligd kunt verzenden via het SSL-protocol (Secure Sockets Layer). (Het is niet verplicht, maar het wordt wel aanbevolen om voor webmappen een SSL-verbinding te gebruiken.) Als u voor webmappen een SSL-verbinding gebruikt, moet het SSL-protocol ook worden ondersteund door de webserver.

Webmappen kunnen ook worden gebruikt in combinatie met Windows-verificatie (een methode om de identiteit van gebruikers te verifiëren). Dit kan helpen uw wachtwoord extra te beveiligen wanneer u zich aanmeldt bij een webserver met ondersteuning voor Windows-verificatie.

Opmerkingen

Op een webserver met ondersteuning voor het SSL-protocol begint het internetadres met https:// in plaats van http://.
    Het is raadzaam Windows Firewall in te schakelen wanneer bestanden worden verzonden via webmappen. U opent Windows Firewall als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Windows Firewall.
    Een firewall kan de computer helpen beveiligen doordat onbevoegde gebruikers geen toegang kunnen krijgen tot de computer via een netwerk of via internet.

maar ik blijf zoeken !

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Een duidelijke uitleg van Microsoft.

Een quote uit dat stukje, dat mij van toepassing lijkt:

Btw, ik denk dat er weinig mensen zijn die rond 1.57uur en 2.29uur nog in dit subforum kijken, en die daar dan ook nog actief zijn;)

Deze link gaat trouwens over Windows XP Professional, ik weet niet welk OS jij draait?

Laatst bewerkt: 8 aug 2005
  6. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    ik zou er een account naast draaien zonder wachtwoord die alleen maar kan kijken
    dan gebruike je a om te uploaden ( met een fatsoenlijke client en niet IE) en een ander om te kijken, of je draait apache er naast en flanst snel een html pagina waar het opstaat

7. x Elimenator x

Leuk Bevonden:
    0
    jah dat denk ik ook het is nu zoon 4:44 uur denk dat er nu ook geen mensen zijn kan niet slapen :p maar ik gebruik windows home edition en jongens bedankt nog voor het opzoeken maar ik heb het zelf nog steeds niet gevonden waarom mijn wactwoord er opstond dus heb mijn site maar een beetje simpel gehouden geen plaatjes maar ik denk misschien wel dat ik er achter kom *)

8. Cold Shady

Cold Shady ...

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom je wachtwoord erin staat is heel simpel.. Je kopieert de link vanuit je huidige ftp-sessie, dat is voor die username en wachtwoord. Het is dan logisch om de link zo op te bouwen, anders kan de ander aan wie je de link geeft er mogelijk niet bij.

9. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Download een echt FTP server programma dan kun je alles goed afstellen etc. :D

10. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als die FTP server van jouw provider is, moet je eens op de site van je provider kijken.
    Ik heb namelijk 2 aparte adressen. Eentje is FTP waar je een wachtwoord in moet voeren en eentje HTTP, dan kun je de bestanden gewoon bekijken zonder wachtwoord in te voeren. Via de HTTP kun je geen bestanden wijzigen of uploaden, via de FTP wel.
    Het adres die jy geeft gaat naar de FTP server, waarschijnlijk is er nog een ander adres die ervoor is om bestanden te bekijken.

EDIT:
    Even voor de duidelijkheid, bij mij is het zo:
    http://home.caiway.nl/~loginnaam (via die link kun je mijn site gewoon bekijken als je de juiste naam bij loginnaam zet)

ftp://home.caiway.nl (via die link kan de bestanden openen en uploaden. Hiervoor moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren)

Die info kan ik vinden op de site van mn provider, zoal ik al zei: kijk daar even voor info

Laatst bewerkt: 12 aug 2005

Deel Deze Pagina