Bewijs dat Xbox sneller is.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mirik, 17 mei 2002.

1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Deze drie reviews zijn bewijs dat de Xbox sneller is.

(weenie waarom ik dit post, vond het gewoon wel boeiend ofzo)

Of the three consoles that THPS3 graces, the Xbox arguably packs the most graphical punch, and this version surely looks better than the other two. Sharp, detailed textures lend it a clean and solid look that beats its jaggy PS2 counterpart. Slowdown has been almost entirely eliminated, so the framerate stutters that plagued the GameCube port won't interrupt the grinding here.
    http://www.gamespy.com/reviews/april02/th3psxbox/

It's much smoother than on PS2 or GameCube, with a lot of the worst slowdown areas being dramatically improved.
    http://xbox.ign.com/articles/355/355027p2.html

In addition to playing amazingly well, Tony Hawk 3 looks terrific. Most of the jaggy edges found in the PlayStation 2 and GameCube versions have been smoothed out. The huge levels look great up close or at a distance, with nice-looking, colorful textures that look much sharper than their PS2 and GameCube counterparts.
    http://gamespot.com/gamespot/storie...53588-3,00.html

2. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk de PS2 en nintendo fanboys worden voor deze maand de grond ingetrapt!!!

Altijd maar beweren dat hun console sneller en beter is!!!
    Hah de Xbox zal overwinnen, wacht maar..
    Xbox Live is on his way!!!!
    (tromgeroffel)
    Enne natuurlijk Project Ego, en 300 andere games, waarvan er sowieso 100 toptitels bijzitten!!! :)
    XBOX Roeleert binnenkort Consoleland!!

3. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    Ja duh de ps2 en gamecube zijn meestal gewoon inferieur aan de xbox.

4. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    Lol....hier wordt op geflamed ik zwere het je :)...hehe maar volgens mij was het al duidelijk dat de Box op hardwaregebied sneller was :)

5. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Jawel, maar je moet toch wat om een luie Donderdag door te komen, rustig hier trouwens? is het een speciale dag vandaag of niet?

6. Crosis-nl

Crosis-nl lurking around

Leuk Bevonden:
    0
    Nope....gewoon weer een dag naar de klote 8)
    just another day at work :eek:

7. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was inderdaad een dooie dag vandaag, je wordt alleen maar lamlendig van zo'n een dag, ikzelf ben goed aangeschoten geworden, maar ja(Ain't we all).. Maar zeg nou zelf de beste Threads vezin je dan..
    Weer zo'n Consolewar thread gaat dit worden!!
    Das altijd grappig... 8)

8. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Hoezo console war thread? Dit zijn toch duidelijke feiten? als een Nintendo Fanboy of PS2 fanboy nu nog durft te zeggen "dat dit niks betekend" dan denk ik echt dat er wat goed mis is...

Om effe hun eigen argument te gebruiken:

"Wat maakt het uit dat de Xbox grafisch superieur is, het gaat toch om de games?"

Dom argument aangezien je natuurlijk de mooiste versie wilt van Tony hawk en spiderman enzo. En die is op de Xbox.

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om nou je conclusie te baseren op 1 spel is een beetje magertjes denk ik. Ik deel je mening dat de xbox de krachtigste is maar de onderbouwing is niet zo sterk. Kwam laatst een head-to-head tegen op ign insider en daar kwam de ps2 grafisch als beste uit de bus invergelijking met de xbox / ngc versies... Ging over burnout dacht ik kan het wel even op zoeken.

Het het gevonden, is spyhunter:

Graphics

Whew-wee. The visuals are where all three versions vary the most. Although the PS2 version sports the by-now predictable jaggies, the object models look decent, and the colors are crisp, sharp, and bright. Surprisingly enough, even with less graphics memory, the PS2 version also has the best looking cutscenes of all three. It also has the best and most consistent framerate of the bunch, and while you'll hit a glitch every now and again if there's a lot happening on-screen, it doesn't slow down nearly as much as the other two.

Even with some framerate inconsistencies, the Xbox version isn't without its charms. It has the best visual effects of the three, and the slickest looking environmental mapping on the shiny vehicles. However, the Xbox version is extremely dark, blurry, and washed-out when compared with the PS2 game (as you can see in the screenshots below). Skies that appear blue in the PS2 version are often gray and overcast on the Xbox, and the bright, vivid colors of the PS2 version don't carry over into the Xbox translation. While the anti-aliasing is used to full effect and all the objects in the game have smooth edges, everything has a diffusing blur to it that dramatically cuts the sharpness of the graphics.

Again, the GameCube is dragging its tail between its legs in the graphics comparison, and comes in dead last. It doesn't look like Point of View utilized any of the GameCube's built-in filters as the GameCube version is the most jagged of them all, and extremely pixelated as well. The GameCube version also suffers from the darkening effect that we saw in the Xbox version, and the bright colors are much more gray and washed out in this version. But the in-game graphics aren't the worst of it. The compressed 320x240 cutscenes are pixelated and blurry, and look the worst out of the three versions by far. The GameCube version also has the most annoying framerate fluctuation of the three versions as the game drops from smooth to chunky anytime something explodes, which is quite often.

As for extra visual goodies, there really are none. There is no true 16:9 support and no letterbox display for those interested in it. Thanks to the Xbox's special liking to run every game in progressive scan it certainly supports that, but the PS2 version still looks brighter and sharper, and it runs smoother to boot.

Winner: PS2

Ik ga nu niet lopen roepen dat de ps2 krachtiger is....

Tis maar net aan de ontwikkelaar wat die uit een console weet te toveren.

Hans

10. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    PSII MY ASS !!!!

Ik speelde Fifa2002 op PSII en op de XBox, conclusie : op de Xbox minder laadtijd + mooiere grafics.
    Zelfde bij THPS3 + 1 extra character + 1 extra level.

Straks ga je nog zeggen dat DOA op de PSII er beter zou uitzien.
    :cool:

Review van graphics van de PSII version form IGN :

Graphics
    It's a bit grainy looking and there's a lot of flicker, but it moves at 60 frames per second and the car damage model is amazing. 8.0

Review van graphics van de XBOX version form IGN :

Graphics
    Fast. Quick. Hold on. Getting the point? Slick, break-neck visuals that are diluted across a hugely populated world, but the framerate is well worth it. 7.0

Hou er wel rekening mee dar de Xbox "ongeveer" 3x keer het aantal polygonen per seconde kan produceren van een PSII . :cool:

Deze punten moet je dus als volgt bekijken :
    PSII heeft een 8.0, bijna het max wat ie van beelden aankan (lees in IGN hun bericht, veel geflikker), zwaar belast.
    Xbox heeft een 7.0, dus de beelden mochten nog zwaarder gemaakt worden ondanks snelle nek-breekende beelden.
    Met hold-on willen ze zeggen dat het iets te snel gaat,
    dat verklaart al genoeg over de capaciteiten van de Xbox.

:D

Laatst bewerkt: 17 mei 2002
  11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad het gevolg van een krachtigere console :confused: :confused:

Waarschijnlijk heeft opa een beetje moeite met lezen want ik zeg toch echt dat ik ook van mening ben dat de xbox krachtiger is maar goed lezen is een kunst heb ik zelf ook vaak problemen mee.

Hoe moeilijk is het te begrijpen dat een krachtigere machine nog niet tot gevolg heeft dat het spel uiteindelijk ook mooier wordt op die console.

12. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Euhm, moeite met lezen, je zegt toch dat de PSII er grafischer beter uitkomt dan de GameCube en de Xbox ??

13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doh! Ik heb het over 1 spel dat er op de PS2 grafisch beter uit komt dan op de xbox, NGC! Als je de rest van deze thread goed zou hebben gelezen zou je zien dat het begint met de conclusie dat de xbox krachtiger is omdat een spel er toevallig beter uit ziet op de xbox.

Mijn reactie gaat alleen maar over het feit dat er ook spellen uitgebracht worden die er op de PS2 beter uit zien dan op de Xbox of NGC.

14. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zeggen op IGN toch ('grainy looking and a lot of flicker'), kan dit dan zoveel mooier zijn dan de XBox beelden ??

Maar laten we het zo stellen : ik denk niet dat beide van ons Burnout hebben gespeeld op de XBOX en op de PSII.
    Dus in werkelijkheid hebben we er geen Game-ervaring mee.

Ik heb wel FIFA en THPS3 gespeeld op beide consoles en de snelheid + de graphics waren echt wel beter alsook de laadtijd. Daarom kan ik moeilijk geloven dat de PSII versie duidelijke betere grafische verschillen vertoont.

Hey still friends ;) , maar dit zijn de enige manieren om de games en consoles met elkaar te vergelijken (naar mijn mening).

:D

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Still friends hoor :)

Maar ik heb het niet over het spel burn out maar over spy hunter :)

Mijn mening is gewoon dat je per spel moet kijken op welk console deze het best uitgevoerd is en die versie kopen, als je tenminste meerdere consoles bezit.

16. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    De reviews op GameSites worden natuurlijk (op gebied grafics/sound) beoordeeld ten opzichte van hoe de capaciteit van de console benut wordt.
    Als men bijvoorbeeld aan de hand van een ander spel ziet (wel binnen hetzelfde merk blijvende, geen PS met gamecube gaan vergelijken) dat de graphics nog beter hadden gekunt, dan zal de score op de graphics natuurlijk maar laag zijn.

Dit maakt het een beetje moeilijk om via reviews games op 2 verschillende consoles te gaan beoordelen.

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    D'rom hebben dus op ign zo genaamde head to head recensies waar ze 3 versies te gelijkertijd beoordelen. Anders is het inderdaad vrij lastig om een juiste keuze te maken. Ik zou dit soort rencesies veel meer willen zien omdat er steeds meer mensen zijn met meerdere consoles.

18. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Ben jij IGNinsider lid Tipex ??

19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, sinds een maandje of 2 inmiddels, bevalt wel goed. Kost nu geloof ik tijdelijk $20 per jaar

20. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Cool :cool:

Vandaar, ik denk niet dat je die reviews kunt lezen als je geen lid bent. Zou me ook willen abonneren, denk dat de site van IGN beter nieuws verschaft dan die nieuwe Xbox-magazine die maar maandelijks uitkomt.
    Lijkt mij interessanter ! :D

Deel Deze Pagina