BIG - Ban Illegale software en Games

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door X Heer, 6 feb 2005.

  1. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een nieuwe campagne dat gevoerd gaat worden om jongeren te informeren dat downloaden van software illegaal is. (Staat voor Ban Illegale software en games)

    Wat is jullie mening hierover?
    Laten we eerlijk wezen, iedereen brand weleens een cd'tje of download een mp3'tje. Mag dat dan wel?

    Enkele argumenten:
    - Waarom verkopen ze cd/dvd branders?
    - Met spellen kan je buitenlandse spellen spelen, die niet in Europa zouden verschijnen.
    - Het is goedkoper

    Als je andere argumenten hebt, kom ermee en laat de discussie beginnen.
     
  2. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze verkopen dvd branders om je eigen informatie op te slaan, niet om iets wat je gestolen hebt op te zetten.
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    In principe is zon actie goed maar een zijn een jaar of 6 te laat ;)

    Nu is het voor mensen al een gewoonte om gratis (of goedkoop) aan software/games/muziek te komen, en die gewoonte zal waarschijnlijk niet erg snel veranderen.
     
  4. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Deze thread mag openblijven, mits er alleen word gesproken over hoe je deze actie vind :).
     
  5. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Zoo das aardig van volkoren. :p

    Ik zelf vind de "campagne" een beetje blij. Ik denk niet dat het veel invloed heeft op de mensen. Vooral muziek zal nog gedownload worden. (zeker omdat ongeveer iedereen een mp3 speler heeft) Spellen copieren zal op de pc nog steeds populair zijn (omdat het vrij makkelijk is). Console spellen zullen daar niet zo'n last van hebben, omdat dat wat moeilijker gaat.
     
  6. hessel88

    hessel88 fabulously lazy

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat door deze campange juist meer mensen gebruik gaan maken van het gratis downloaden van muzik, ze kunnen dit geld beter besteden aan de ontwikkeling van programma's als itunes...
     
  7. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed initiatief alleen weinig succes denk :'-(
     
  8. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde dat Peter R de Vries zich dr ook mee gaat bemoeien, moorden zijn zeker te moeilijk voor Nederlandse Politie :{
     
  9. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zie net de reclame op tv. Ik denk juist dat ze door zo'n soort reclame eerder laten zien dat ze het niet serieus nemen dan wel.
    Het is een goed initiatief, maar zoals eerder gezegd, weinig kans op slagen
     
  10. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Haha, ik zag vanmiddig die commercial voor het eerst op TV, het is gewoon onbedoelt grappig :D
    Ik denk niet dat ze hier veel mee zullen bereiken. De site was immers ook al eens gehacked.
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lig nog steeds iedere keer dubbel.Als ze denken dat mensen hier door stoppen met downloaden zitten ze imo helemaal mis.Het hele sweertje alles is gewoon om om te lachen.Ik maak me iig geen zorgen dat ze bij mij op de stoep staan ofzow.Of dat er nou echt sites van het web worden gehaald maak ik me ook niet druk om.Verder kan iedereen schijnheilig roepen wat ie wil maar voorzover ik weet maakt iedereen dankbaar gebruik van dit soort sites/programmas etc.En ik zal het ook lekker blijven doen.

    Verder is de naam b.i.g nou niet iets waar ik nachtmerries van krijg eerder een stuiplach.
     
  12. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    ik zag m gister tussen gammo door voor t eerst en ik dacht eerst dat t een grap was maar vandaag zag ik m weer.
    ik denk niet dat die reclame veel invloed op t brande zal hebbe
     
  13. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de reclame ook gezien, maar ik vind hem ook onbedoeld grappig.
    Ik download uit me zelf al nooit wat, maar als ik het wel zou doen zou ik echt niet tegen gehouden worden door deze reclame.
    Ze moeten iets maken wat jongeren ook echt aangaat, niet een stel mislukte politie mensen die je zogenaamd in een hummer achterna komen.
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Iedereen weet dat het illegaal is, vraag me dan ook af wat voor nut het heeft om nog eens veel geld te steken om ze te zeggen dat ze illegaal bezig zijn.
    Evenals vuurwerk kan gevaarlijk zijn, ze blijven er campagnes voor maken.
    Ze maken zelfs reclame voor het downloaden: "nu bij provider x, nog sneller downloaden van je muziek en films".
    Ik download ook geregeld wat, maar dat wil niet zeggen dat ik niets meer koop. Door het downloaden heb ik mijn muziekkennis aanzienlijk vergroot en vele bands leren kennen, waarvan ik voorheen nooit gehoord had.
     
  15. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    downloaden/brande mag wel als het voor jezelf is maar als je t gaat verkope dan is t ilegaal
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Tegen de tijd dat ze alleen nog goede games/muziek/films in de schappen leggen ga ik weer betalen. Zolang er veel crap uit blijft komen (en momenteel wordt er veel onder de maat geproduceerd) blijf ik lekker downloaden/kopieren. En ja... dan kopier/download ik ook maar direct alle goede shit :)
     
  17. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk mogen deze twee dingen niet door elkaar worden gehaald. Het downloaden van muziek is nog altijd legaal, het downloaden van games niet. Door de Nederlandse wetgeving mag muziek gedownload worden, mits je het natuurlijk niet gaat uploaden. Misschien dat het voor verwarring zorgt, maar games downloaden mag dus helemaal niet. Wel raar, als dat het ene wel mag en het andere niet.
    Wel een mooie actie van BIG, alleen denk ik dat het niet veel effect zal hebben. Alleen als er duidelijke sancties zullen vallen wel. Zelf ben ik tegen het downloaden van games. Probeer eerst de game uit door een demo te checken.
     
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt niet helemaal.downloaden mag.Het versprijden/uploade is iligaal.Ze pakken dus ook nog is de verkeerde mensen aan
     
  19. Ruud

    Ruud Guest

    Allemaal leuk en aardig dat soort acties, maar laat ze maar eerst eens komen met KLOPPENDE cijfers over de invloed van dit alles op (met name) de (film)markt.

    Als ik naar mezelf kijk is het bullshit dat mijn brandgedrag voor minder uitgaves voor muziek, films en software heeft gezorgd. Sterker nog, dankzij het internet kom ik meer intressante onbekende artietsen tegen waar ik zo nu en dan wel eens een CD van wil kopen. En dan steun je juist de goeden lijkt me...
    Je kunt wel zeggen; wow jij hebt 80 illegale films op de PC staan, dat lopen al die fabrikanten mooi mis, maar zo werkt 't niet. Ik vind films huren nog steeds belachelijk duur en zou ze ook niet huren als ik ze niet zou downloaden. Oprotten, ik ga geen 7,50 Euro betalen voor een film die ik zelf moet ophalen en brengen binnen 24 uur, waarvan ik niet eens weet of het wel een goede film is.
    Software net zo. Alsof ik allerlei pro-software zou kopen alleen maar omdat ik d'r voor mezelf wat mee aankloot. Ik doe er niets commercieels mee, ik raak door die software alleen maar geinteresseerd in die dingen die je er mee kunt. Lijkt me juist goed voor de markt.

    Tuurlijk, het blijft diefstal, maar toch. Pak maar bedrijven die met illegale software geld verdienen, maar niet de huis- tuin- en keukengebruikers. Geef dat geld voor al die achterlijke campagnes maar uit aan betere en nieuwere betaalde alternatieven om dingen te downloaden waar rechten op zitten.
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0

    Ach als je ziet wat ze op 1 film al verdienen .En dat dan aleen maar met de bios.Dan heb je het verhuur de special de directors cut en de extended all version nog niet eens meegerekend
     

Deel Deze Pagina