Ach, het zijn er zoveel. En dan ben ik nog niet eens zo hardcore dat ik de periodes van de Atari en Commodore etc. heb meegemaakt. Even een paar mijlpalen voor moi in een vogelvlucht:
Op Game Boy
-Super Mario Land 3: Wario Land: daar zat ik dan met een mega vergrootglas en geluidsbooster dat vage spel te spelen. Mijn eerste aanraking met verslaafd zijn. Geweldige tijd, uren kon ik het spelen. Om erna de rest van de dag met een stijve nek rond te lopen. Of de straf die ik kreeg als ik teveel speelde, en dan het spel een week niet mocht aanraken.
-En verder: Zelda: Link's Awakening, Pokémon en Mario Land 2
Op SNES
-Donkey Kong Country 3: laatste game uit het gouden SNES tijdperk dat ik net niet heb mee mogen maken. Toch heeft deze game me zoveel gedaan. Die graphics, die gameplay, en alles wat je kon verzamelen! (als ik ooit die gozer tegenkom die mijn 100% file gewist heeft maak ik hem steevast af...)
-En verder: Zelda: A Link to The Past en Super Mario World
Op N64
-Super Mario 64: wie kent hem niet...tevens eerste aanraking met een écht 3D spel... Alles wast deze had was super! Bowser sliingeren blijft me nog het meeste bij, heerlijke momenten.
-Goldeneye: eerste aanraking met de First person shooter, nuff' said...
-Banjo Kazooie/Tooie: platformactie van Mario met de sfeer en persoonlijkheid die voor mij ongekend was. De werelden spraken tot de verbeelding. De humor was leuk. Happy feeling!
-Mario Party: deel 1 dus he...en dan vooral het dagen met blaren rondlopen vanwegen het krampachtig en hard draaien van het controllerpookje. Mam: wat heb jij gedaan met je handen?! Ik: ehhh Mario Party?
-Perfect Dark: uren en uren en dagen multiplayer met m'n vrienden. Een tijd om nooit te vergeten.
-En verder; Pokémon, Smash Bros, Star Wars Rogue Squadron
En dan op de Xbox:
-Halo: perfectie op gebied van first person shooters, geweldig verhaal wat me helemaal meesleurde. En nog steeds boeiend is. En natuurlijk de co-op...zó grijsgespeeld! Dat ik de complete game in m'n hoofd kan doorspelen.
-DOA3: Multiplayer...altijd verliezen, wél altijd lol.
-En verder: Prince of Persia, Star Wars: KoToR
Leuke topic btw! Niet om te zeuren verder, maar hoort dit niet in een algemeen console topic thuis? Hoe dan ook, heel veel geweldige tijden meegemaakt dus..en idd, geuren maken ook bij mij heel veel herinneringen los...
*Snuift nog eens de lucht op uit de oude gamekast...
Laatst bewerkt: 24 sep 2004