bijzonder ...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PeaCock, 2 aug 2003.

1. PeaCock

PeaCock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stap de metro in en ga zitten, schuin tegenover een jongen van rond de 16. Hij heeft grote blauwe ogen en ringetjes in z'n neus en oren. Hij draagt een wijde groene broek en om zijn arm een puntige armband. De jack russel op z'n schoot heeft er net zo een, maar dan om haar nek. De jongen geeft de hond een kusje op haar kop en aait over haar rug. Wat andere passagiers kijken glimlachend naar de jongen als hij het hondje tegen zich aan drukt.
    "Mag ik hem aaien?" vraagt een ventje van nog geen 12, en hij steekt z'n hand uit. Z'n vriendje staat ernaast te grijnzen. Net als het hondje nieuwsgierig begint te snuffelen aan de vingers van het ventje, geeft deze het beest een tik tegen haar neus. De beide jongetjes gieren het uit en rennen naar buiten, het perron op.
    Vlak voordat de deuren van de metro weer sluiten springen ze weer naar binnen. Wanneer de metro het volgende station nadert beginnen ze elkaar te duwen en te schoppen, en zodra de deuren weer open gaan rennen ze achter elkaar aan naar buiten. Wederom springen ze op het laatste moment naar binnen, om daar verder te gaan met vechten. Ze rollen gillend over de vloer van de metro. "Hey, doe eens normaal man" zegt de jongen met het hondje tegen de jongens. "Hou je bek, ******lul!" is het antwoord. De jongen haalt zijn schouders op en kijkt naar buiten. Even later stapt hij uit, het hondje loopt hem kwispelend achterna.
    In de metro wordt het weer even somber als altijd.

2. TheRealMcenzy

TheRealMcenzy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm en nu?

3. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Achja je maakt soms wel is wat mee in de metro :)

4. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft deze jongen zo zijn bedenkingen over de metro !:)

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Triest, maar zo zijn er iedere dag meerdere van dit soort verhalen. Er is iets serieus mis met de jeugd van tegenwoordig. Helaas is er ook al iets mis met de volwassenen van tegenwoordig. Kijk bijvoorbeeld maar naar die jongens die vorig jaar met sneeuwballen stonden te gooien naar het verkeer en er vervolgens iemand uit stapte en op ze begon te schieten met een uiteindelijk dodelijke afloop. Iedereen spreekt er schande van, maar na een dag of twee interesseert het niemand meer. Zo is het leven vandaag de dag... :{

6. Noedel

Noedel Belg

Leuk Bevonden:
    2
    op het rapport uitreiking van onze school kreeg iedereen een appel:{
    Iedereen begon dan op de speelplaats naar elkaar te smijten met die apppels....

Het is niet omdat je die appels niet moet of lust dat je op elkaa rmoet beginnen smijten :eek:

7. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    De jeugd van tegenwoordig.....

Zoals mijn oudjes altijd zeggen:
    Vroeger was alles beter

8. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    "vroega had je nog geen heuvels, alleen maar kuile." zeggen wij altijd.

Maar idd, dit is abnormaal. ben toch blij dat ik in zo'n boeren buiten dorpje woon.

9. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    ach ja.. dat soort dingen gebeuren wel vaker, wat ik de laatste tijd wel vaak tegenkom zijn van die half bakken zigeurs die dan met allemaal instrumenten beginnen te spelen (sommige kunnen het best aardig :p ) maar het gaat ze natuurlijk om 1 ding: geld.

Daarna kom je bij station Duivendrecht - Bijlmer en daar stapt regelmatig een hele horde junks naar binnen, en dan van : "hee jongen, heb je wat kleingeld voor me" (terwijl ze met een joint in de andere hand staan).

Jaaaa, je maakt nog is wat mee in de metro :)

10. Dead Angel

Dead Angel DOOM III

Leuk Bevonden:
    0
    ja ze lazen natuurlijk je nickname "spaarpot"

11. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ze moeten die kut kindertjes eens een keer HARD aanpakken..
    Vaak heb je van die domme vaders die veel verdienen en stoer doen, en hun kind ook alles geven, wat ze dus niet moeten doen..

12. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ouders tegenwoordig kinderen te losjes opvoeden zeg maar. Ik vind zo ie zo die opvoeding tegenwoordig nergens meer op slaan.

Hierevoor een een kinderopvang, 's ochtends worden hier vet veel kinderen gedumpt en om 6 uur weer opgehaald.. en dat heet dan opvoeden. Vind het eerder part-time kinderen.

13. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    Wie mijn broertje van 5 langer dan 4 uur mee maakt zegt meteen dat het over 20 jaar met de samenleving gebeurt is. Ze leren schelden op de kleuterschool (en ik pas op de middelbare:cool: ik ben ook geen heilige, dus dit is ook "zelf-kritiek") en als ik twee van die jocheis met elkaar zie omgaan als ik hem ophaal van school of als hij thuis een "vriend" heeft is gewoon niet om aan te zien. Grof taalgebruik en een vernielings-drang.

Waar ik mee zit...is dat dit ze door oudere generaties wordt aangeleerd...:'-(

14. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Nee joh. Wat wil je nou als kind nog meer? Spelen met allerlei soorten vermaak en andere kinderen (ook goed voor de sociale omgang), 's-avonds weer naar huis en dan doorgaan met je eigen spul :+ . Te Gek!!!

Kinderopvang is misschien in Nederland iets van de laatste jaren, maar in meer geemancipeerde landen, zoals Frankrijk bv, bestaat het al jaren. Toch, en dat is uistluitend mijn mening na een aantal bezoeken aan dat land, zijn iig de kinderen zeer fatsoenlijk en fratsen zoals in de eerder genoemde metro heb ik daar nog nooit gezien.

In die metro vin ik het gek dat zigeuners worden vervolgd (ja muziek maken mag nie) en junks aan de rand vd stad hun gang kunnen gaan :confused:

15. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind je, als die kinderen thuis komen proppen die ouders die kinderen na het eten in bed en dat is dan opvoeden. Ik vind dat belachelijk. Onder opvoeden hoort ook tij doorbrengen met je kind en niet dumpen op een opvang. Dat sociale aspect komt later wel als ze naar de basis school gaan.

Euh..op die opvang worden ook gewoon baby's gedropt dus daar gaat dat spelen nog niet eens op.

Maar ik denk dat het echt voor een groot deel aan de opvoeding ligt. Mijn ouders zijn een stuk strenger opgevoed (zoals bij de meeste van die generatie denk ik) dan mijn generatie en ik denk dat in hun tijd een stuk minder van dat minderjarige tuig rondliep.

Laatst bewerkt: 2 aug 2003
  16. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, het is gewoon de mentaliteit van het leven in het algemeen, tegenwoordig. Het gaat echt niet goed zo.

Ik zit zelf op een redelijk elitair schooltje, waar er niet wordt gevochten of zo. 1 ding is me wel bijgebleven; dat was laatst. op het schoolplein begon een of andere gast een ander te slaan, en m uit te schelden. Hij werd echter tegengehouden. Later in de gang staat die ander dus te praten, en komt diegene die m begon te slaan aanlopen; hij ziet m in de berte staan, versnewlt zijn pas, laat halverwege de gang zijn tas valleen en sprint verder op m af, alleen maar om m wat meer klappen te verkopen... Later zat ik achter de gast die rende en sloeg, toen vroeg ik waarom ie dat eigenlijk deed. "Hij deed link" luidde het antwoord... Dat bedoel ik nou. Waar SLAAT dit in godsnaam op.

17. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind niet dat het alleen met de opvoeding te maken heeft. het heeft ook met die mensen zelf te maken denk ik. Als ik iemand zoiets zie doen dan denk ik altijd dat zou ik nooit doen, of zo deed ik nooit als klein kindje, natuurlijk weet ik dat niet zeker maar goed. Ik heb echt het gevoel dat sommige mensen/kinderen geen waarden en normen meer kennen (dit zin domme termen, maar het is echt zo!), maar ja wat kan ik eraan doen denk ik dan...

Ik werk in een supermarkt en daar zijn ook van die kleine ettertjes die mee gaan winkelen en dan de hele tijd vervelend doen, en als ik dan zie wat zo`n moeder eraan doet, helemaal niks!! Ze negeren het gewoon, ik snap dat echt niet.... Soms denk ik zelfs dat die moeders bang zijn voor hun eigen kinderen terwijl ze nog maar 9 ofzo zijn.

18. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien dat jij een perfect gezinnetje hebt waar pappie werkt en mammie de hele dag op de kindjes past maar dat is in veel gevallen niet zo. Mijn moeder heeft mij 16 jaar lang alleen opgevoed en ik heb tot mn 10e/11e elke dag op de kinderopvang en naschoolseopvang gezeten. Wat is daar mis mee? Je leert daar goed spelen en omgaan met andere kinderen en mijn moeder heeft me echt wel goed opgevoed en dingen bijgebracht daarnaast. Het is echt niet zo dat je om 6 uur je kind haalt, eten erin propt en in bed flikkert. Mijn moeder had geen keus en nu ze dat wel heeft kiest ze er nog steeds voor om te werken en mijn broertje van 2,5 naar de creche te laten gaan. Het is gewoon goed voor een kind om zich daar al te ontplooien en hun grenzen te leren kennen dan thuis de hele dag achter mammies reet aanlopen. Complete misvatting dat de creche de kinderen wel opvoedt.

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mjn ex werkte op een kinderopvang en naschoolse opvang waar ze te maken had met kinderen die om half acht s'ochtends gebracht werden en om half zeven weer werden opgehaald. En dat vijf dagen per week. En dat met kinderen van f**king 7 maanden oud(!!!!).

Dan vraag ik mezelf af waarom je uberhaupt kinderen wil hebben. Wil je ze graag of néém je ze graag? Wil je kinderen omdat het hoort of omdat je ze echt wil? Ik vind dat een hoop ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen t.a.v. kinderen. Misschien heb ik makkelijk praten maar ik weet wel dat ik 10x zou nadenken over het krijgen van kinderen. Het is nou niet bepaald object zonder emoties of verlangens. Natuurlijk zijn niet alle ouders slecht die hun kindereen in een opvang doen, maar als je het 5 dagen per week doet ben je aardig 'loco'.

20. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok kinderen van 7 maanden 5 dagen 11 uur per dag is wel ernstig. Maar onthoud wel dat sommige mensen geen keus hebben en dat niet iedereen kinderen neemt. Maar kinderen vanaf 1,5 jaar zie ik echt geen probleem hoor, zelfs geen 5 dagen per week. Ik weet wel bijna zeker dat als ik kinderen krijg en ik heb een goed inkomen en mijn vriendin/vrouw ook, dat ik ze dan minimaal 2 dagen per week op de creche wil. Niet om er vanaf te zijn maar omdat het gewoon goed voor kinderen is. Om meerdere redenen.

Deel Deze Pagina