Bill, Bill, Bill.........

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kelovitz, 18 nov 2003.

1. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Mensen,

Bekijk http://archief.xboxworld.nl/index.php?show=news&id=4424

En uiteindelijk valt Microsoft toch weer op zijn grootste concurent terug door een PowerPC processor in de XBOX II te gooien maar met een andere naam zoals Macintosh gebruikers, zoals ik, dat gewend zijn.

Ik heb het niet eens over software want kijk eens naar Systeem X en Windows XP, zodra Apple met nieuwe plannen komt heeft MS opeens het licht gezien. Neem nu een typisch voorbeeld; Apple komt met een muis en MS heeft opeens "een revolutie op PC gebied........"

Het maakt mij allemaal niet uit want ik ga voor een kwalitatieve computer en niet voor de computer die het laagste prijskaartje draagt, en nu spoedig MS met deze Xbox II op de markt zal komen is de vraag of dit een goede machine zal worden snel beantwoord want Apple Macintosh staat al jaren niet alleen bekend om snelheid maar vooral op grafisch gebied.

Kelovitz O-)

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Jah veel weet ik er niet van af, maar ik weet wel dat apple razendsnel zijn en erg betrouwbaar dus als het waar is wat jij zegt dan beloofd ons een goede toekomst

3. Wat meer concurrentie zou niet verkeerd zijn voor de consument...

4. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor jullie reactie.............. :p
    Ik zie jullie waarschijnlijk op XBL want daar heb ik jullie allebij al eens gezien.

Kelovitz O-)

5. xboxwhopper

xboxwhopper xb0x freAk

Leuk Bevonden:
    0
    de meeste designers werken ook met Apple.. maar helaas komen er haast geen games voor uit!

6. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    IBM is geen concurent en Apple al helemaal niet... een groot deel van Apple is namelijk van Microsoft in de vorm van aandelen ;)

7. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging mij voornamelijk om dat typische voorbeeld MS - Mac, ik neem aan dat IBM niet helemaal het heft in handen neemt wat betreft de XBOX II.

Over die aandelen ben ik mij toch niet zeker...... :confused: Zo goed op de hoogte ben ik ook weer niet, waar heb je dat trouwens vandaan?

Kelovitz O-)

8. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal gelijk in, maar echt goede games komen ook wel uit voor de Mac neem nu:

*Age Of Mythology
    *Doom III
    *Halo
    *Rainbow Six 3
    *World Of Warcraft
    *Splinter Cell
    *Star Wars Jedi Academy
    *Warcraft III
    *Medal Of Honor: .....
    *Unreal Tournament

Dit is maar een kleine greep alhoewel de games wel later uitkomen omdat ze nu nog voor de Mac gemaakt moeten worden.........

Als iemand nog interrese heeft voor de nieuwe Mac http://www.apple.com/powermac/

En hier wat grafisch gebied aangaat http://www.apple.com/powermac/graphics.html

Kelovitz O-)

Laatst bewerkt: 19 nov 2003
  9. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik het juist begrepen heb is de deal tussen Microsoft en IBM anders dan die met Intel.

Op dit moment levert Intel de chips aan Microsoft die Intel ook zelf produceert. De deal met IBM is anders, daar bij laat Micosoft een chip ontwikkelen door IBM en gaat Microsoft deze vervolgens zelf produceren, of beter gezegd besteed Microsoft het zelf uit aan een chip fabriek. IBM ontvangt royalty’s voor iedere geproduceerde chip.

Hierdoor heeft Microsoft meer vrijheid om van producent te wisselen.

Ik dacht dat dit algemeen bekent was... maar ik zal eens kijken of ik ergens een bron kan vinden. ;)

10. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even snel gezocht en heb wat verwijzingen gevonden... de bronnen zijn wel uit '97 en zeggen dus niets over de huidige situatie (ze kunnen nu meer of minder aandelen hebben), maar ik zal even verder zoeken ;)

Hoe dan ook, als je de stukjes leest dan blijkt eruit dat Microsoft Apple toen financiele hulp heeft gegeven... dit illustreert naar mijn idee dus dat ze niet op slechte voet met elkaar zijn.

bron
    bron

11. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thx dat je dat even wilde opzoeken ;) . Ik blijf gewoon bij Apple puur omdat het design gewoon strak is en de specificaties ook alleen zien veel mensen dat niet........... :{

Kelovitz O-)

12. snowy

snowy SNoWJuNK

Leuk Bevonden:
    0
    apple is gewoon veel beter, we hebben weliswaar een windows pc maar dat is puur vanwege (sorry) de prijs. als het aan mij had gelegen hadden we die nieuwe apple hier staan.. (beeldscherm is echt prachtig!) we hebben zelf nog een appeltje van missch 9 jaar oud, zwart wit, heb nog noooooit gehad dat er ook maar iets mis mee was.. :D bied iig een goed vooruitzicht als apple de Xbox2 gaat onwikkelen :9

13. snowy

snowy SNoWJuNK

Leuk Bevonden:
    0
    bedoelde hiermee de processor duss

14. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn steeds meer mensen die het licht gaan zien............... Gelukkig!

Kelovitz O-)

15. hutkofer

hutkofer Guest

IBM...ik werk er al jaren mee.

Het begon als een performaatje, en nu een Powermac G5.

Wat hoor je dan ? Apple's grootste concurent neem de zelfde processor als apple.

ik zie dat meer als toegeven, want microsoft doet niet niet zomaar even.

Ik wil nog even 1 ding kwijt.
    Mensen hebben meesta, een hekel aan apple omdat hat zo "duur" is.

voor de geintreseerde:

Ga naar dell.nl, en stel een gelijkwaardige pc samen met de apple G5 dual 1,8 GHZ.

nu zul je dat nooit meer denken !

en games..jah..de toppers zijn er zon beetje allemaal wel, en voor games heb je toch je xbox ?

Maargoed, ik laat iedereen maar met hun "schrale" PC tje lulen, en ga naar mn mac ;)

16. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, veel mensen kijken naar een computer en zeggen meteen: "Hij is goed want hij heeft een processor van 3 GHz!". Mensen kijken niet naar de bus-snelheid, hoeveel firewirepoorten, USB2.0, of je G-Force kaart van ASUS of nVIDIA is, welke software.

Bij een mac krijg je meteen een heel arsenaal aan software waar je wel even mee zoet bent wat betreft muziek maken, filmpjes knippen etc................

Kelovitz

17. hutkofer

hutkofer Guest

yup. klopt...achja...het enige probleem is dat op een mac niet alle games kunnen..as dat word opgelost, is MS dood :)

18. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de games waar ik van hou zijn allemaal op de Mac verschenen...........

Kelovitz

19. _TP_

_TP_ blaaaaat

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind apple maar zuigen :confused:
    het is stabiel.. maar daar houd het ook bij op :|

20. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je komt niet echt met argumenten he vriend. Als je dat nou eens deed kunnen we verder praten............

Kelovitz 8)

Deel Deze Pagina