1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Binary Domain

Discussie in 'Games' gestart door BigKabuto, 9 feb 2012.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Wow, zondag besteld bij Zavvi en vandaag al viel ie op de deurmat. Dat ben ik niet gewend. Meestal duurt het een week of twee voordat games uit Engeland arriveren. Misschien werd deze keer het verschil gemaakt doordat ik moest betalen (praktisch hetzelfde als post in NL!), dat was vroeger niet het geval.
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ben ik met je eens, maar een game moet maar net geluk hebben en/of een goed marketing budget om dan bij de massa op te vallen. Een goed voorbeeld is Amalur, die is ook niet vernieuwend en heeft goed gekeken naar de concurrentie. De combat is wel veel beter dan in menig RPG. Maar hier is een grote marketing campaign tegenaan gegooid waardoor de game goed is opgepikt .. En als liefhebber van het genre heb je er gewoon een heel goede game aan. En dat zal bij BD ook zo zijn denk ik ...
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    :D Hopen dat de mijne vanavond ook op me ligt te wachten

    Zavvi lijkt tegenwoordig een stuk sneller te zijn met bezorgen. Waar je voorheen nog wel eens een maand moest wachten heb je nu je game vaak echt in een week of wat in huis
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Inderdaad, maar ik ga wel toevoegen dat Amalur mij nog steeds niet zo aanspreekt. Ik zeg ook wel eens "jammer dat dit de grote massa niet aanspreekt", maar hoe relevant is de hele discussie eigenlijk? Het maakt mij in principe weinig uit dat de grote massa voor ME3 gaat en niet voor deze game (laten we aannemen dat BD even een goede game is en het wel verdient), zolang ik het maar een goede game vind en ervan heb genoten. De enige reden waarom het onderwerp mij zou kunnen boeien is de impact op de toekomst. Verkoopt deze game niet goed, dan wordt de ontwikkeling van een soortgelijke game of een vervolg ook uitgesteld/afgesteld en dat is dan een veel groter gemis!

    Anyway, vanavond spelen en ik laat jullie weten of ik net zo positief als Sen wordt verrast door BD.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
  5. SnakeLiquid

    SnakeLiquid Active Member

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd naar jou mening Zifnap. Ik ga deze ook halen, heb vandaag MGS HD collectie gehaald en volgende week Binary Domain toch halen..heb op youtube even wat meer filmpjes gezien..en ziet er toch enorm spannend uit.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb tot ongeveer halverwege chapter 3 nu gespeeld. Ik moet zeggen dat Binary domain niet in de schaduw mag staan van vanquish.

    Daarvoor is het allemaal te inconsistent en te rommelig. Controls zijn niet altijd even geweldig en de camera is wat lomp (Terwijl dit in Vanquish uitermate strak was) en het spel gaat een beetje met horten en stoten qua pacing. En misschien is het omdat ik op normal speel maar het hele tactische gebeuren gaat een beetje aan me voorbij. Ik heb mn squad helemaal niet nodig en als ik ze negeer dan redden ze zichzelf prima

    Verhaal is wel interessant met af en toe wat duistere momenten maar het level design en sommige characters zijn dan weer totaal niet boeiend

    Maar het spel heeft wel degelijk zijn momenten , voor 30 euro is het een leuk tussendoortje. Geen game die je fullprice moet kopen want dan zijn er echt betere alternatieven. (En voor minder eigenlijk ook wel , namelijk Vanquish :+ Nog steeds de koning van de robotknallers)
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Dat was ook mijn eerste indruk. Wel is het robots knallen best leuk. Ze spatten heerlijk uit elkaar en zijn absoluut geen bullet sponges (wat ook wel eens lekker is). Verder zijn er een paar interessante touches zoals het levelen van je wapens en het toevoegen van extra perks aan je karakters. Jammer dat het geven van orders niet absoluut noodzakelijk is om gevechten te winnen (misschien op een hogere moeilijkheidsgraad?), waardoor ik er weinig gebruik van maak.

    Over de voice recognition: op z'n best werkt het redelijk. Het spel registreert duidelijk stemvolume, maar herkent niet altijd de commando's. En dan praat ik voor mijn gevoel al behoorlijk hard in de microfoon. Omdat ik de buren 's nachts niet wakker wil schreeuwen met een REGROUP! of LOVE YOU!@ heb ik die optie al redelijk snel uitgezet. :9

    Al met al niet een kaskraker, maar tot nu toe vermaak ik mij er wel mee. Op basis van de eerste indruk ga ik zeggen dat je hiervoor niet je ME3 preorder (of welke andere high profile preorder) moet gaan uitstellen. Leuke game en zeker het overwegen waard wanneer je op zoek bent naar een GoW type shooter. Bij Zavvi is BD nog steeds te koop voor 30 euries en dat vind ik vooralsnog een prima bedrag voor deze game.

    Also: ben je op zoek naar een snellere SF shooter, dan zou ik zeker Vanquish checken. Blijft ook voor mij één van de beste in zijn soort.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2012
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ook , moet eerlijk zeggen dat geen enkele voice recognition bij mij erg goed werkt. Ik heb nogal een zware stem en dan kan ik articuleren wat ik wil waar sommige commandos pakt hij gewoon niet.

    Het upgraden is wel een aardige toevoeging maar imho ook totaal niet goed geimplementeerd.

    Je komt nu om de 10 meter een shop tegen waar je steeds piepkleine verbeteringen voor je wapen kan kopen waardoor het zo geleidelijk gaat dat je eigenlijk amper merkt dat je wapen beter word.

    Ik had liever 1 dikke upgrade per missie gezien ofzo, dan merk je tenminste dat er wat gebeurd
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2012
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Vandaag weer flink gespeeld en ik moet zeggen dat de 2e helft van het spel wel een stuk beter is.

    De scenarios passen beter bij de gameplay en het verhaal heeft een paar mooie twists waardoor het net ietsje anders is dan Bladerunner/ GITS

    Daarnaast gaat het ook minder met horten en stoten, stukken gameplay zijn wat langer en ook ietsje meer tactiek. Jammer dat de hele game niet zo sterk is als de 2 helft
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2012
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Zojuist BD uitgespeeld en mijn mening is niet echt veranderd. Het is een aardige shooter, maar haalt het niet bij GoW. Pacing is all over the place en de dialogen zijn soms erg knullig. De combat is wel leuk en dat maakt veel goed. Als ik het een cijfer zou geven zou BD een 6.5 scoren, misschien een 7- tops. Maar niet meer dan dat. BD is competent en heeft zijn momenten, maar er zijn betere alternatieven op de markt.
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    En erg kort ook blijkbaar, je bent er snel doorheen...
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Negen uur op de klok, dus dat is nog redelijk lang voor een shooter tegenwoordig. En er komt nog wat tijd bij omdat ik nog een aantal achievements wil hunten.
     
  13. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Jammer dat het jou wat tegen valt. Ik vond het juist erg fijn dat er zoveel tempowisselingen waren.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het ging mij wat te snel, wat langere stukken gameplay had ik leuker gevonden. Vond dat in de 2e helft van het spel wel beter
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Meh, het was wel degelijk een leuke titel bij vlagen. De enige twee zaken die mij echt stoorden waren de soms vreemde interacties (zoals een karakter die midden in vijandig gebied naar de wc moet, waarna je groep wordt aangevallen en hij daarna doodleuk vraagt "heb ik iets van de actie gemist?") en het feit dat NPCs regelmatig proberen voorlangs te rennen terwijl je net op tegenstanders vuurt. Normaal gesproken in friendly fire al vervelend, maar in BD kost het je ook nog trust. Je krijgt de schuld nog ook van zo'n NPC! Ik denk dat ik BD beter had ontvangen als het niet zo erg probeerde op GoW te lijken.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Classic Game Room reviewt altijd games op een journalistieke wijze en benadert de titels vaak in een positief daglicht. Enjoy!

     
  17. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Zijn er nog mensen hier die ook graag ver proberen te komen in de survival mode? Team up if you like.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Dit is geinig, check in ieder geval 6:30 t/m 12:00. Het voice systeem werkt niet lekker; kun je nagaan dat je zo staat te schreeuwen in je microfoon. Nog steeds aardige game though en het proberen waard.

    Giantbomb Headset Police!
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2012
  19. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    vanavond of morgen beginnen met deze game, lijkt me ff een heerlijke shooter!
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben ook begonnen met de game vandaag, wel gelijk dat voice gebeuren uitgezet, werkte bij mij voor geen meter en het hoeft ook niet. Zit nu net na het stuk dat je die
    fucking grote robot spin hebt verslagen.
    echt hele coole stukken in deze game. Ik zie ook nog wel hele coole dingen met het verhaal gebeuren, aangezien het de maker van Yakuza is.
     

Deel Deze Pagina