Binnenkort nieuwe standaard voor grafische kaarten

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lorre, 1 jun 2003.

1. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    In het midden van volgend jaar zal de nieuwe standaard voor videokaarten in gebruik worden genomen, de opvolger van de ondertussen al 'oude' standaard AGP heet PCI Express x16.
    Deze nieuwe standaard komt er nadat de huidige AGP niet meer voldoet aan de eisen van de volgende generatie videokaarten.
    De huidige AGP bus kan maar 25Watt leveren aan de kaart, daarom hebben recentere kaarten al een stroomvoorziening direct aan de voeding verbonden, PCI Express kan 60Watt leveren. Ook staat AGP soms de technologie in de weg, aangezien AGP parallel is moeten producenten hun ontwerpen vaak aanpassen. PCI Express is serieel en de communicatielijnen hoeven dus niet meer even lang te zijn. Ook wordt de bandbreedte bijna verdubbeld naar 3.73GB/s.

Er zal ook een Pro versie van PCI express x16 komen, die meer wattage kan leveren en waarschijnlijk ook meer bandbreedte heeft.

en nog een fotootje:

Of een normaal menselijk oog het grafische verschil zal merken is maar de vraag...:{

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Heb dat nieuws al vanmorgend gezien.

In het begin zal je nog niet veel verschil merken maar de 5 reeks kaarten zullen het verschil duidelijk laten zien (hoop ik).

3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Kheb voor de kaart die ik nu heb al helemaal geen standaard, die zit gewoon in me computer 8)

Deel Deze Pagina