1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BioShock

Discussie in 'Algemeen' gestart door Panzerdelta, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panzerdelta

    Panzerdelta Konnichiwa!

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Platforms
    Xbox 360

    Boxart:

    [​IMG]

    Uitgever
    Take-Two Interactive

    Developer
    Irrational Games

    Genre
    Eerste Persoons Shooter

    Release datum
    Xbox 360
    24 augustus 2007

    Filmpjes op de XBW game-page
    BioShock 'Medical Pavilion fly-by' - 11.00 MB
    BioShock watereffecten video - 12.00 MB
    BioShock 7 minuten gameplayclips - 70.00 MB
    BioShock E3 gameplay demonstratie - 92.00 MB
    BioShock trailer - 13.00 MB
    BioShock X06 gameplay demo - 68.00 MB
    BioShock 'Rapture fly-by' - 11.00 MB


    BioShock een 10/10 score??

    Screens:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    bron


    LE Design Contest:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Je krijgt hier niet alles bij de LE. Houd updates dus in de gaten.

    Wat vinden of denken jullie van deze game?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2007
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Damn, vet ontworpen character!
     
  3. Ereinion

    Ereinion Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    System Shock 2 is 1 van de beste games ooit gemaakt, dus ik kijk erg uit naar dit (onofficiele) vervolg. Jammer dat het nog zo lang duurt, en dat er zo weinig bekend is, maar dat het een topper gaat worden weet ik nu al :cool:
     
  4. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    BEn er benieuwd naar dit meesterwerkje.
     
  5. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    poe poe knap dat je het al weet, bij jou is elke game zeker een meesterwerkje? *)
     
  6. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind een game waar je een vrije speelwereld hebt, al zeker een goed begin hebben. Ik hoop dat ze die vrijheid goed gaan gebruiken. Dat wezen ziet er best wel tof uit.
     
  7. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    stijltje ziet er in zn geheel ook tof uit
     
  8. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Hmm, ben benieuwd.
    Ga er nu nog niets over zeggen, aangezien er gewoon zwaar weining over bekend is.
    Echter is dat tekstje ana het einde wél interessant :).
    Klinkt goed, en laat zien waartoe de Xbox 360 in staat is.
     
  9. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Tecnomic

    Tecnomic Guest

  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    System Shock 2 greep vroeger bij de keel, er heerste zo'n ziek sfeertje en de game was nog eens redelijk lang ook. De helft van dat team werkt nu ook aan dit nieuwe project, geen officieel vervolg, zowel kwa setting als tijd, maar meer een spiritueel opvolger. Ik raad mensen zeker aan om het IGN interview te lezen omdat de AI, de vijanden, de omgevingen en veel achtergrondinfo uit de doeken wordt gedaan.

    De setting van Bioshock is de onderwaterstad Rapture, die een soort van utopie is, geheel opgebouwd in Art-Deco stijl (ca. 1910-30). Er loopt iets mis, blijkbaar waren sommigen overmoedig en genetische manipulatie a la biomods uit Deus Ex 2 veroorzaken een oorlog. De overlevenden moeten fysisch evolueren om weerstand te kunnen bieden, maar hun psyche is volledig aangetast. In het avontuur kom je dan ook buiten lijken, mensen tegen die nog wat murmelen tegen zichzelf maar voor de rest machine zijn. Het gevoel dat je er alleen voor staat en de anderen je in feite negeren, je geen beloningen krijgt voor je daden spreekt me wel aan, je gruwelijke keuzes moet maken doorheen het verhaal (zoals in system shock) spreekt me wel aan.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2006
  12. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    wat waren system shock 1 en 2 voor een soort spellen? een beetje te vergelijken met half life of meer een recht toe recht aan shooter?
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Bioshock is uitgeroepen door Gamespot tot meest indrukwekkende spel (niet alleen Xbox 360, maar van alle platformen) van E3. Een erg indrukwekkende game dus (nu al).

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bioshock moet erg indrukwekkend zijn qua AI (er is een "AI ecology", ipv vaste patternen), heeft meesterlijke graphics (dan bedoel ik vooral de stijl) en geluid.... en zal wederom de spanning dragen van zijn voorgangers, zoals System Shock 2.

    Echt meesterlijke game was dat, SS2. Voor diegene die dit spel nog nooit gedaan hebben, probeer het ergens cheap op te vissen. Natuurlijk, de engine is inmiddels best verouderd (je ziet het vooral aan de character modellen), maar qua sfeer en geluid is deze game nog steeds top.

    De ingesproken E-mailberichten van SS2 waren echt ingenieus. Helemaal alleen dwaal je rond in een groot kolonieschip (in de ruimte) en regelmatig vindt je deze berichten van mensen die in dit schip hebben gewoond / gewerkt. Prive mailtjes, mailtjes over het werk, flirterige gesprekken maar ook kreten uit pure doodsangst omdat er van alles mis gaat op het kolonieschip. Omdat jij heel die tijd in hyperslaap hebt gelegen heb je de catastrophe niet meegemaakt, maar nu je wakker bent gemaakt....

    Veel mensen zijn gestorven tijdens deze catastrophe, maar veel dwalen er nog rond. Als speler bouwde ik al snel een band op met de vrouwelijke beveiligingchef van het schip. Regelmatig vind je van haar berichtjes waarop ze haar voortgang inspreekt. Net zoals jij probeert ze (met haar team) de hele situatie onder controle te krijgen (wat natuurlijk haar taak is als beveiligingchef); lukt dit niet, dan blijft alleen ontsnappen van het schip als mogelijkheid over waarbij wel de kern vernietigd moet worden. Naarmate het spel vordert vallen er steeds meer mensen van haar team af en wordt zij wanhopiger (dat hoor je ook aan haar berichtjes). Zal zij in haar doel slagen of zal ze ook ten prooi vallen aan de op hol geslagen beveiligingssystemen of nog grotere ervaren?

    Maar er zijn nog veel meer characters die je via de e-mailberichten kunt volgen. Zo is er ook nog een verliefd stelletje dat op wonderbaarlijke wijze alle ellende heeft overleefd en nu ook op zoek is naar een uitweg. Dan hebben we ook nog een dokter die 300 (ofzo) apen heeft meegenomen voor zijn experimenten (puur voor de ontwikkeling van science natuurlijk). De apen werden agressief na de catastrophe en ontwikkelden .... "krachten". Drie keer raden wie als eerste in stukken uiteen werd gereten. Ooit al eens tegen aan pack psychic enhanced chimps gevochten in een opslagruimte? Best wel freaky shit, dat kan ik je wel zeggen.

    Om nog even op apoc's vraag terug te komen. Het lijkt het meeste op de Thief serie (dezelfde makers) qua spanning, maar ik neem aan dat je deze niet hebt gespeeld, anders zou je deze game wel herkennen. System Shock 2 is een spel met geen in-your-face horror. Dus geen of weinig goedkope scare tactics. Nee, SS2 probeert met je hoofd te fucken. Het duistere, koude (I'm lost in space all alone) knaagt steeds meer aan je naarmate je langer het spel speelt.

    Heh, om nou weer on-topic te komen. Ditzelfde verwacht ik (en is voor een groot deel al bevestigd door de previews) van Bioshock. Ditmaal zit je onder water. Er gaat van alles mis en daar zit je dan. Net zoals in SS2 zal de omgeving intimiderend zijn. Niet alleen zul je met monsters (vaak oorspronkelijke bewoners die op allerlei ziekelijke manieren zijn aangetast) moeten battlen, maar ook met beserkende security systems (dit kan ook voordelig uitvallen want dan zijn ze, net zoals in SS2, te hacken zodat ze jou beschermen). Daarnaast zit je continu met een tekort aan equipment en munitie. Verwacht geen kisten munitie te vinden, zodat je in het rond kunt "sprayen". En als men trouw blijft aan SS2, dan zullen ook je wapens en harnassen bij gebruik steeds verder wegslijten. Dus je zult ook alles van tijd tot tijd moeten fixen. Ook deze fixsleutels (of hoe ze ook gaan heten) zullen een rare find zijn.

    In ieder geval, het lijkt me een erg vette game te gaan worden. Al is Bioshock alleen maar System Shock 2 in een mooier jasje (en dan niet in de ruimte, maar onder water), dan nog zou ik hem meteen halen. Meesterlijke game! :thumbs:

    Edit: Ooh, en die ingesproken E-mailberichten komen trouwens ook weer in deze game. Yes sir!

    Edit2: De screenshots die ik heb gepost zijn trouwens maar van gemiddelde kwaliteit. Ik heb er zeker mooiere gezien m.b.t. deze game. Toch heb ik ze gepost omdat het vooral om het sfeertje gaat en dat kun je wel redelijk goed op deze screens zien hoop ik.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2006
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Double post.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2006
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Netjes zifnap!!!:thumbs:
    Leuk om te lezen,kan niet wachten op deze game!!
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Aparte maar zeer aantrekkelijke sfeer. Het verhaaltje van Zif erbij en dmijn focus
    ligt ook op deze game :p
     
  17. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent niet de enige...;)

    IGN en Gamespot betitelen deze game als 'game of the show E3 2006'.
    Lijkt me geen verkeerde titel \o/
     
  18. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow ja dat klinkt allemaal veelbelovend. Zeker iets om naar uitkijken dan ..
     
  19. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Lol wat veel belangstelling voor deze game op deze site :confused: dit sel werd gezien als een van de betere op de xbox 360 op de E3 en werd zelfs benoemt tot Game of the show op veel sites.
     
  20. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    ja idd Duo Maxwell er is hier helemaal niemand:'-( Maar goed dit lijkt me egt zo'n zwaar vette game worden eentje die ik beslist ga kopen8) 2007 word zo'n vet game jaar8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina