Black list + adres

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door being-xboxed, 29 aug 2003.

1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Kunnen ze niet bij de black list de naam en adress bij zetten?
    Ik bedoel: je kunt weer met een andere naam inloggen. maar je hebt zijn adres!

Tis een suggestie!

2. Opa Jansen

Opa Jansen Guest

Ik kan wel een heel verhaal op gaan shcrijven maar volgens mij is Mr. Blond al een antwoord aan het schrijven dus read it and you know it ;)

/edit:

Even voor de zekerheid dan:

Adresgegevens van members worden simpelweg niet vrijgegeven onder welke omstandigheid dan ook, dit heet ook wel privacy :) Het kan en mag gewoon niet, je ken der niks aan doen.

Met de vriendelijke groeten van Opa

Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2003
  3. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    en een naam? + een stad?

4. Opa Jansen

Opa Jansen Guest

Dat is precies hetzelfde. Iedereen kan dan gelijk opzoeken waar je woont. Je moet gewoon als je een deal sluit zoveel mogenlijk gegevens hebben van degene met wie je een deal hebt.

Bijv:

Naam
    Adres
    Tel. nr
    Email

Zo heb je genoeg info en kun je er altijd nog achteraan gaan (niet al te letterlijk nemen :p) als de deal mislukt.

Ik hoop dat ik je zo een beetje duidelijkheid heb gegeven :)

5. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eigenlijk wel een goed idee, maar het mag niet, ik zou het zelf ook niet leuk vinden als mijn adres openbaar gemaakt zou worden.

6. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Idd maar je had maar geen slechte deal moete doen hé :9

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nope, is al eerder voorgesteld, maar aan dit soort molestatie-uitlokkende praktijken gaan wij niet meewerken. We respecteren iedereens privacy, jij zou ook niet willen dat jouw privégegevens zomaar openbaar op het internet voor 't oprapen liggen.

Einde verhaal: het gebeurt absoluut niet.

8. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Maar wrom staat XBOX-Junkie nou 2 keer in de vertrouwenslijst? Hij staat in de lijst met namen als WEL te vertrouwen en helemaal onderaan staat dat hij weer NIET te vertrouwen is.

Beetje ingewikkeld niet?

9. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ja die vertrouwens lijst heeft geen enkele zin als iedereen er toch op kan komen...
    Dakillabee staat er ook op maar ik heb na 2 weken ook nog nix van hem ontvangen..:mad:

/Mod Dit soort dingen regel je maar via de Elite-lijst beheerders, NIET publiekelijk!!!!

Is goed..

Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  10. ja en marcel d1 ook en daar hebben mensen slecht mee gedeald , en je kunt je er toch niet aan houden ik bedoel als iemand op de black lijst staad logt hij zo in met een andere naam

11. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb je al 3-4 keer gezegd dat je dat via x-bazar@xbw.nl moet regelen en niet iemand publiekelijk moet zwart maken! Dus ofwel kap je ermee, ofwel blijf je weg, maar je stopt met mensen publiekelijk te keilhalen.

Waarom we geen black list toelaten:
    vertrouwelijke informatie als zijnde adres, telefoonnummer, naam,... Worden niet publiekelijk vrijgegeven omdat we anders weer reacties krijgen van ' ik zal die jongen eens in elkaar meppen', wij willen niet meewerken aan georganiseerde bendevorming om het zo uit te drukken. Beetje overdreven, maar de voorbije dagen werd er al wat gepland om bepaalde personen eens een bezoekje te brengen. Daar werken wij niet aan mee. Ik hoop dat het nu voor eens en altijd duidelijk is.

12. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je eenmaal een account hebt kun je niet onder een andere inloggen, toch? Anders zou bannen weinig zin meer hebben.

13. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    We kunnen een IP ban uitvoeren, zo'n ban maakt het onmogelijk om terug in te loggen op een andere naam, dus wat the x-box lord zegt is onzin.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar je hebt ook nog dynamisch IP , dus dat gaat dan ook niet op..

15. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Daar heb je gelijk in, maar we moeten ons behelpen met de middelen die we hebben.

The xbox-lord ik zou graag hebben dat je niet dezelfde avatar als mij neemt! Flauw!

16. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Lol, bendevorming....

Maar ik denk wel dat je er wat meer aan zou moeten doen. Je zou bv. achternaam + stad kunnen doen, iemand anders stelde het al voor. Anders blijven dit soort kl**tz*kk*n mensen belazeren. En zo veel kan je op zich niet met een naam + stad. Voornaam zou je ook nog kunnen doen... maar ja, dat maakt dan ook weer niet zo veel uit.
    Je moet er overigens wel zeker van zijn dat het niet aan de post ligt ofzo. Dus wel gewoon van tevoren mailen/bellen etc.

Ik vind echt dat het een van de grootste gemissen (is dat n woord? vast niet but you get the point) aan XBW; dit is immers DE nederlandse ruilmarkt voor Xbox games en dit soort dingen kunnen best wel beter aangepakt worden....

17. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je nou een blacklijst maakt met alle gegevens van die personen (naam , adres , woonplaats) die de boel ooit hebben opgelicht , maar je maakt hem niet openbaar .
    Zodra jij een deal doet met iemand , die je niet helemaal vertrouwt of nog niet op de elitelijst staat , dat je dat kan laten checken bij iemand van XBW of die gene op de blacklist staat .
    Of dat je die lijst kan opvragen via email .
    Ik kan natuurlijk ook zelf zo een lijst maken , en dat leden die bij mij kunnen opvragen ofzo .
    Ik weet niet of dit wel kan en mag ????

18. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wij zijn nog steeds een internetsite, geen security team, xbw kan de verantwoordelijkheid voor een foute deal niet op zich nemen. Daar hebben wij de middelen neit voor. het is jammer, maar je neemt een risico. Het kan altijd dat er zo iemand tussen zit die het voor iedereen verpest. Maar ik vind dat jij al heel blij mag wezen dat we hier zo'n uitgebreide handerlsplaats hebben...In plaats van te beweren dat het zo'n groot gemis is. Wij zijn nog steeds een internetsite. Wij kunnen niet eventjes snel meer dan 7000 leden gaan screenen en hun verleden nagaan. Je moet de mensen proberen te vertrouwen, wij kunnen weinig doen aan een slechte deal. Onze fout niet.

19. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Dat weet ik ook wel, dit is in geen enkel opzich een verwijt ofzo, maar meer een suggestie. Ik bedoel, jullie zijn inderdaad de grootste handelsplaats, maar daar hoort toch ook de verantwoorddelijkheid bij, om te zorgen dat 't goed verloopt? Je zou er toch enigzins iets aan kunnen doen? Dat idee van XMSTXRDXM klinkt heel goed wat mij betreft....
    Natuurlijk, je moet zelf gewoon oppassen met wie je dit soort zaken doet, maar als jullie erbij kunnen helpen (er zijn mensen die gewoon heel betrouwbaar over kunnen komen, hoor...) wat is dan het probleem?

20. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nogmaals, wij kunnen de garantie niet geven dat onze 7000+ leden allemaal lieverdjes zijn. je kan van ons niet verwachten dat wij iedereen controleren. een ruil is je eigen verantwoordelijkheid, op xbw kan je afspreken, maar het ruilen is je eigen verantwoordelijkheid, het is jouw geld of spel, jij doet er mee wat je wil. Je mag je al gelukkig prijzen dater moderators zijn die zich uitsloven voor de 'veilige lijst'. Je moet niet de veranwtwoordelijkheid in onze schoenen proberen schuiven. we kunnen de garantie niet geven dat er nooit iets misgaat.

Deel Deze Pagina