Blame it on the games!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BlaiR.WitcH, 17 okt 2003.

1. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie dit al gezien?
    Een gefrustreerde puber die denkt dat hij Squall is.. |:- |:-
    lees:

"Computerspel inspireerde tot moord"

De discussie over de gewelddadige invloed van computerspellen zal zeker weer hoog oplaaien na het artikel dat op de voorpagina van het Eindhovens Dagblad stond. Het artikel vermeldt dat 'Final Fantasy VIII' de inspiratiebron was voor een moordpoging die op 6 mei van dit jaar in Eindhoven gepleegd werd. De moordpoging werd gepleegd door drie jongeren die volkomen opgingen in het spel en zich identificeerden met de personages 'Squall', 'Seifer' en 'Zell'. De drie Eindhovenaren waren zielsverwanten en Squall en Zell hadden bovendien een homofiele relatie met elkaar. Degene die ze met messen, een schaar en een klauwhamer probeerden te vermoorden was de stiefvader van Zell. De stiefvader moest helemaal niks van zijn stiefzoon hebben, was verslaafd aan de drank en zat diep in de schulden. Squall die zelf verklaarde niets in het leven te hebben om trots op te zijn of om naar uit te kijken (een rotjeugd, geen opleiding en geen werk) nam het voortouw om Zells gehate stiefvader om zeep te helpen.
    De 21-jarige Eindhovenaar die gisteren voor de rechter stond wegens poging tot moord, liet zich leiden door het computerspel 'Final Fantasy VIII'. Hij kleedde zich als Squall Leonhart, zijn held en leider uit het spel. Hij maakte met een stuk glas zelfs een litteken op zijn gezicht, zoals een van zijn virtuele helden. Zijn vrienden noemden hem Squall. Hij leefde als Squall. Uiteindelijk wérd hij de moorddadige Squall. Want net als die stoere actieheld probeerde de Eindhovenaar in mei hardhandig en definitief zíjn vijand uit de weg te ruimen. Voor de rechtbank van Den Bosch moest hij zich samen met twee medeverdachten verantwoorden voor poging tot moord op de vader van zijn vriend, die daarbij voor zijn leven verminkt werd.

De rechtbank doet 28 oktober uitspraak. Tegen Squall is 5 jaar cel en TBS geëist, tegen Zell 3 jaar cel en TBS en tegen Seifer (die leidt aan een ernstige vorm van het Syndroom van Asperger: een vorm van autisme) 3 jaar waarvan een voorwaardelijk en verplicht reclasseringstoezicht. Het blijft merkwaardig dat wanneer er een computerspel bij een geweldsongeval betrokken kan worden er nooit een krantenkop zoals "haat jegens stiefvader oorzaak moordpoging" staat.

bron: Gamer.nl

Al dat slap geouwehoer over hoe games tot dit soort dingen kunnen leiden. bah bah.
    Dat ventje was al ver van huis voordat hij met die game begon denk ik zo. Echt te triest voor woorden dit.
    En tjek die outfit... hij lijkt meer op Batty-boy Squall:9

Rally-ho

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Zijn ze er al achter of het een jongen of een meisje is?

3. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Waar haalt hij in hemelsnaam dat wapen vandaan?

4. dutch_badass

dutch_badass New Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja dat wil ik ook wel is weten 8)

5. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    damnnzzz.. die wil ik ook...

6. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    die kan je vast wel ergens bestellen.
    of van hem overnemen.. hij zal um voorlopig toch niet meer zien:9

Rally-ho

7. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    toen ik die foto zag.... WHAHAHHAHAHHAHAHAHAH ik kom niet meer bij, wat een idioot

8. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Hoe misplaatst ook om in de naam van een karakter als Squall een moord te willen plegen.
    Ik vind het zowiezo gestoort als je zo over straat gaat lopen maar neem dan een wat bloeddorstiger karakter als je het toch wilt doen.:+

9. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben Conker }:] :D

10. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Straks wordt er eentje doodgeslagen met een loden pijp en gaan ze zeggen dat hij door ons vriendelijke loodgietertje is geinspireerd.

11. InfernoGamer

InfernoGamer ...

Leuk Bevonden:
    1
    hehe...:+
    Maar voor dat wapen had ie al levenslang moeten krijgen:eek: , Dat ding is gewoon niet normaal8)

Als ze hem toch ergens voor moeten gebruiken, moeten ze hem naar irak sturen als navy seal... als ze nog eens met stenen gaan gooien even je wapen laten zien:cool:
    Dan luistert de iraakse bevolking heus wel*)

Laatst bewerkt: 17 okt 2003
  12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    er moet wel gezegd worden dat die jongen ECHT geen leven had, geen opleiding, geen werk, geen vrienden, etc...

als Squall voelde hij zich samen met 2 andere jongens echte helden, en nam hun leven aan... die andere 2 deden Seifer en nog iemand na

toch triest eigenlijk :eek:

13. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    valetino rossi is mijn held, dus ik scheur ook 300km/u rond op mn motor om vervolgens een fles champagne over mooie vrouwen te spuiten.

14. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    En wat dan als je Mario nadoet? Ga je dan op hoofden springen en Paddo's en Bloemetjes vreten? :+

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm nou ja beter dat dan een of andere idioot die te veel postal heb gespeeld en je voor een kat aanziet......

Hoe dan ook dit is natuurlijk weer zo'n sad-waste of his fathers sperm gastje die al geschift was toen ie geboren werd.
    Als FF dit niet getriggered had dan was het wel de teletubbies geweest. (hoewel het een stuk moeilijker moorden is met de tas van Po)
    Anyway dit soort mongolen zullen er altijd zijn en is het niet een film dan is het wel een spel, cd of de bijbel van de buren waardoor ze door het lint gaan.
    Opvallend vind ik wel altijd dat als iemand een moord pleegt zoals dit is het de schuld van het spel.
    Maar als iemand een moord pleegt omdat ie de bijbel verkeerd heb gelezen dan komt het niet door de bijbel maar dan is het gewoon een arme jongen die de weg kwijt was.....
    Ligt er altijd maar net aan wat verkoopt volgens de media.....

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dit is meer een onderwerp voor in ASEL. Ik verplaats hem daar naartoe.

17. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Whatever:)
    Man, je moet echt wel niet helemaal 100 zijn als je zoiets doet. Die gast had zelfs een litteken bij z'n oog gemaakt:{

Oh ja.. BlaiR.. ''Rally-Ho'' is toch uit FF IX, bij dat ene dorp waar je zogenaamt met Dagger trouwt ;)

Laatst bewerkt: 17 okt 2003
  18. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Haha hoe dubbelzinnig is dat wel niet.. met die Gunblade uit final fantasy VIII als je dan op het goede moment op de triggerknop drukte dan maakte squall zijn vijanden ook af..
    sorry viel me op :)

19. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1

...tjek die gunblade....chill_O_

20. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    HHMMM. ZEER lang geleden dat ik FF heb gespeeld, dus weet niet meer precies waar het gezegd werd. ik dacht door die witte beestjes die brieven voor je rondbrachten (kupa rupa's???)
    iig wel uit FF ja ;)

rally-ho

Deel Deze Pagina