[PC] Blauw/ Groene vlekken op de tv

Discussie in 'Games' gestart door Kimi, 15 mei 2005.

1. Kimi

Kimi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb "per ongeluk" 8) een zware magneet tegen mijn tv aangehouden dus waar je het beeld ziet, en nu zijn er 2 grote vlekken op me tv gekomen. :'-(
    Ik zou heel graag die vlekken weg willen hebben, weet iemand hoe je dat doet?

2. SuperFly

SuperFly Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0
    dat word een nieuwe tv kopen! Wie houd er nou een magneet bij de beeldbuis?

3. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Als het hele lichte vlekken zijn dan willen die na verloop van (lange) tijd nog wel wegtrekken.
    Ben je erg aan het knoeien geweest met je magneet dan is het einde verhaal voor je tv.
    Balen voor je.
    Maar "always look on the bright side", binnenkort een mooie nieuwe tv?

4. ScorpiuS

ScorpiuS Cede maiori

Leuk Bevonden:
    0
    dat kan niet, dat is hetzelfde probleem als slecht magnetisch geschermde speakers naast je pc scherm zetten.
    Dan verkloot je je beeld ook totaal en moet je het of gewoon negeren (zoals ik doe :p) of een nieuw scherm/tv kopen

5. patrickm

patrickm you only live once

Leuk Bevonden:
    0
    soms wil het wel eens helpen om de magneet weer bij de tv te houden.
    daar wil het wel eens van wegtrekken.

6. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    of je tv helemaal naar de klote helpen, vooral met een zware magneet...

hebben je ouders je nooit verteld om geen magneten in de buurt van electrische apparaten te houden? Mij wel iig :p

7. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    ha da's nie slim, doordat ge een magneet tegen uw scherm houdt trekt ge teveel elektronen aan op één plaats op uw scherm waardoor een plekje wordt 'ingebrandt' *)

Als het een paar groen vlekken zijn kunnen die weggaan, had ik ook aan de hand toen ik mijn tv had laten vallen op zijn scherm en het was nog nie kapot. _O_

edit: dit hebt ge toch nie aan de hand met plasma, TFT, LCD schermen eh ?
    Anders moet ge zo'n tv'ke kopen :+

Laatst bewerkt: 16 mei 2005
  8. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Op Pc beeldschermen zit vaak een Degauss functie, misschien eens kijken of dat op je tv ook zit?

9. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    M'n zussie had laatst ook de tv op de vlakke beeldbuis laten flikkeren. Steil voorover... Zelfde probleem hier met de vlekken, zou de 'tv-winkel' dit niet kunnen laten repareren door voorzichtjes er weer magneetjes tegen aan te drukken?

10. Vliegbeestje

Vliegbeestje KINK FM

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, als het goed is trekken die vlekken na geruime tijd weer terug. Heb het zelf ook een keer meegemaakt, toen werd het beeld na een tijdje weer normaal. Dus gewoon ff wachten.

11. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    hehe, mijn tv vertoont al enige tijd een paarse en een groene vlek, komt voor zover ik weet niet van magneten, nou ja, 12 jaar is ook al oud voor een TV

12. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Khad dit eerst ook, mn wekkerradio stond toen op mn tv en die was fucking magnetisch. :D Kheb em daar dus weggehaald en na een tijdje ging de vlek/flikkerig gedeelte weg van mijn scherm.

13. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    dit komt idd door de leeftijd...

je moet je voorstellen dat een beeldbuis een constante stroom van electronen moet verwerken en na verloop van tijd raakt de beeldbuis nou eenmaal verzwakt, hier kun je verder niets aan doen...

14. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Even een ander vraagje hierover.
    Ik heb ook een oude TV (ook iets van 12 jaar) maarja ik doe hem nog niet weg (misschien ook omdat tie vrij groot is (63 cm))

Maargoed,

Kan het ook zo zijn dat (door de ouderdom) het scherm in 2 "vlakken" is verdeeld?? Ik heb het namelijk zo dat mijn onderste deel (ongeveer de helft) van het scherm donkerder is dan het bovenste deel van mijn TV... of zal het komen van tevaak coöp spelen met spellen?? :+

15. The Pulser

Leuk Bevonden:
    0
    hmm das wel heel vreemd...

tja wat je zegt van coop kan natuurlijk niet tenzij je een paar jaar lang constant coop aan hebt staan zonder te spelen... (dan brandt dat beeld namelijk in je beeldbuis) maar goed dat lijkt me niet aannemelijk :+

dus ja ik denk ouderdom... stof kan ook voor dit soort problemen zorgen, maar dat los je niet op door even alle stof uit de kast te blazen... Dan moet je namelijk naar een proffesional die het stof grondig verwijderd met een speciale hoge druk blazer... maar die kosten liggen relatief hoger dan een nieuwe tv kopen...

16. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Doe het de volgende keer bij een crt (dikke beeldbuis pc) monitor. Die hebben de functie " degaussing" en daarmee kun je de vlekken weer weg halen. Pret gegarandeerd! Niet te vaak achter elkaar doen maar een paar keer kan wel.

Niet mij de schuld geven als het fout gaat. :+

17. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, als de kosten hoog oplopen (proffesional/ nieuwe TV), dan kijk ik een tijdje wel tegen 2 'vlakken' op, die je alleen duidelijk ziet op een lichte achtergrond, totdat ik mijn ouders kan overhalen tot meebetalen aan een nieuwe TV O-)

Deel Deze Pagina