The advantage of Blu-ray Disc over HD DVD is definitely capacity. A single-layer Blu-ray Disc will hold up to 25 gigabytes of data and a double-layer Blu-ray Disc will hold up to 50 gigabytes of data. Current HD-DVD discs can store up to 30 gigabytes of storage. Sony has also developed an 8-layer version that is capable of storing 200 gigabytes of data. \ denken jullie dat dit een goede ontwikkeling is ,bijv games kunnen uitgebreider worden en er past ook meerh op een dic maarh dan moeten we ook meerh betalen voor een spel omdat blu-ray nogh best wel een dure hap is ,voor de ps3 staat dit eigenlijk wel vast en het zal zeker ook bij de Xbox 360 voorkomen.Of is dit alleen maarh zonloos geldverspilling en vindt je dat 4.7 gig wel genoeg is voor een game?!?!?!?!?!
Hmm, ik weet het niet, tot nut toe is 4.7 gig genoeg, waarschijnlijk word het eerst nog dual layer, maar of het ineens 30 gig per spel nodig is denk het nog lang niet. greetz wooly
De volgende xbox gebruikt geen HD dvd en ook geen blue ray maar een gewoone dvd. Waar op 1 schijf 7 tot 8 gig aan data op kan. Het gene waar veel mensen zich in vergissen is dat men denk dat sony games op die bueray disk gaat uit leveren. Maar ik dnek dat dat niet het geval is zeker om dat de kosten dan hoger zullen zijn. Blue ray is vooral interresant voor films in hoge kwaliteit met nog een betere geleuids kwaliteit. Games zullen naar mijn idee ook voor de ps3 op normale dvd´s staan maar kun je wel films op blueray schijven af kunnen spelen. Maar we zullen het weten in de nabije toekomst.
Mwa als die technologie een beetje mainstream wordt, wordt het vast wel goedkoper. Dvd was in het begin ook nog hardstikke duur. Enne....alleen de ps3 krijgt blu-ray. De xbox 2 niet. Die werkt gewoon met dual layer dvd.
Sony doet er weer telkens een schepje bovenop... Nu weer heeft Sony een disc ontwikkeld van 200 gb. HELP! Men wordt de PS3 nou 10 keer zo beter of zo?????WTF. Dit is echt abnormaal... Hmmm. misschien toch ook niet nu ik heb gelezen dat door gebruik te maken van bluray minder goed frames van 60 per seconde geladen kunnen worden. Misschien dat Microsoft daarom niet voor bluray heeft gekozen. (Misschien ook voor Ninja Gaiden 2 die met 60 frames per second gaat werken ) Maar... Misschien dat Sony wel iets op het probleem van het laden van de frames gevonden heeft. Dat zou dus echt een hoop gedonder geven...bij mij. Ik koop liever een xbox 360 dan een ps3. Maar als Sony met het uitgebriedere assortiment van nu komt met een nog krachtigere machine dan de next xbox, vind ik dat niet zo leuk en koop misschien wel ps3 i.p.v. nieuwe xbox. Maar ja, het blijft speculeren, dus ik houd maar op . Dat zal voor jullie ook wel beter zijn. Maar wat vinden jullie???
HD DVD is the next generation DVD format being standardized at the DVD Forum, which represents over 230 consumer electronics, information technology, and content companies worldwide. HD DVD players and HD DVD video software are expected to come to market in late 2005, and will allow consumers to enjoy video content, including Hollywood movies, with crystal-clear, high-definition picture quality. Blu-ray Disc is a next-generation optical disc format backed by Sony, Hitachi, LG Electronics, Matsushita Electric Industrial (Panasonic), Philips Electronics, Pioneer Electronics, Samsung Electronics, Sharp, and Thomson Multimedia. Blu-ray Disc is being developed for High Definition video and high-capacity software applications. The advantage of Blu-ray Disc over HD DVD is definitely capacity. A single-layer Blu-ray Disc will hold up to 25 gigabytes of data and a double-layer Blu-ray Disc will hold up to 50 gigabytes of data. Current HD-DVD discs can store up to 30 gigabytes of storage. Sony has also developed an 8-layer version that is capable of storing 200 gigabytes of data.
hoe weet je dat zo zeker..? een console moet ongeveer 4-5 jaar megaan en binnen die tijd gebruikt iedereen al blu-ray of hd-dvd ,in 2000 werd er amper gebruik gemaakt van dvd's en moet je nu kijken cdr is al antiek geworden iedereen gebruikt dvd en dus denk ik dat we ook snel over zullen stappen op hd-dvd of blu-ray en dat komt ook in de xb2 denk ik!
Ik zal het straks even voor je opzoeken ... Ik geloof dat MS dit een tijdje geleden bekend had gemaakt. okay gevonden: Optisch schijfeenheid De grote verrassing is dat Microsoft geen gebruik zal maken van HD-DVD of Blu-Ray waarvan de laatste door Sony gebruikt zal worden in de Playstation 3. Microsoft vindt dat te duur. In plaats daarvan zal de Xbox 2 gebruik maken van het 2-lagen DVD-9 formaat waarop men zo'n 7 GB aan nuttige ruimte kwijt kan.
Over 4-5 jaar zal het op films gebied misschien wel aangeslagen zijn maar ik weet vrijwel zeker dat games binnen 5 jaar niet opeens verdubbeld wordt qua opslag capaciteit. Het duurt overigens ook eerst nog een paar jaar voordat het normaal te koop is en dan moet het nog gaan aan slaan. Dus misschien duurt het wel veel langer dan 4-5 jaar. Maar we zullen wel zien, kheb meer vertrouwen in Microsoft dan in Sony inelkgeval.
tevens komt er binnen 5 jaar weer een nieuwe xbox ... en zijn de discs standaard en goedkoper te produceren ... Microsoft wilt de xbox redelijk goedkoop op de markt brengen
wat moet je nou met 25 GB van 1 spel, dat duurt echt lang om uit te spelen lijkt mij, graphix kunnen zo'n ding niet aan, en ik zie dit al bij ons in de Intertoys: links : Xbox 360 spellen 60 euro rechts: PS3 spellen 175 euro dit betekent heus niet betere games enzo, het is gewoon een vette rw disc waar 10% HD op kan van mijn PC, das magisch maar verder nix extra gunstigs voor PS3...
jah maarh daar maken ze geen winst van,later brengen ze weer van die noodzakelijke gadgets op de markt waardoor je weer duurder uit ben dan je denkt ,best wel sneaky maarh het gebeurd wel dus juich maarh niet te vroeg!
blu-ray flopt waarschijnlijk net zo hard als minidisc. Het slaat meestal een stap over. Net als bij supercd enzo en minidisc dus. Blu-ray is op dit moment en de komende 3 jaar nog volstrekt overbodig.