[Bluetooth] PC vindt telefoon wel, telefoon vindt PC niet...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Bill Gates 1986, 28 feb 2005.

1. Ik wil mijn foto's (op telefoon) via Bluetooth naar mijn PC sturen. Het probleem is dat mijn telefoon de computer niet kan vinden terwijl de PC wel mijn telefoon kan vinden. Ik heb namelijk al muzieknummers naar mijn telefoon gestuurd via Bluetooth.

- Ik heb gezocht op google maar kan er niets over vinden.
    - Ik heb op deze site de zoekfunctie gebruikt maar ook hier geen antwoord op mijn vraag.

Ik heb de Samsung D500.

Wie weet de oplossing?

Bvd

P.s: in configuratiescherm heb ik detectie ingeschakeld.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2005
  2. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn D500, het is simpel als je weet wat het is.

In je startbalk komt het bluetooth tekentje te staan. Dubbelklik daarop en ga dan naar COM POORTEN, dan zie je uitgaande poort staan (COM7 bijvoorbeeld).

Start dan PIM & File manager op, en zet bij settings deze com poort neer. Als het goed is doet ie het nu !

Wat het nu doet is het programma, dan kan je in het programma contact leggen met je mobiel, en dingen van en naar elkaar sturen !

Succes ermee !

Ik hoor van je !!

/edit: ohja, het gaat om de uitgaande COM-poort :)

/edit2: het bolletje links in het programma met RE erin, gaat dan blauw worden, je moet dan naar File manager, welke 5 icoontjes rechts daarvan staat.

Laatst bewerkt: 28 feb 2005
  3. Ik heb op het BT icoontje gedrukt en in COM-poorten mijn telefoon toegevoegd (Com3, uitgaand, Serial port)

Heb PIM & file manager gedownload en bij setup COM3 toegevoegd.

Er gebeurd niets.. telefoon kan hem nog steeds niet vinden...

4. Ik ben nu wel een stap verder.

Als ik PIM & file m.. opstart, vraagt mijn telefoon om een seriele verbinding. Ik druk dan 'JA' maar dan gebeurt er niets..

Als ik op mijn telefoon bij connectiviteit zoek naar aparaten, dan vindt hij de computer. Wil ik een foto versturen dan vindt hij hem niet :mad:

5. Het is gelukt!

Thnx!!!

Ik kan nu foto's enzovoort naar me PC sturen via een ander programmatje.

Dat PIM en nog wat krijg ik niet aan de praat... terwijl dat wel handig is voor agenda enzovoort

Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2005
  6. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    mag ik vragen welk programmatje je nu gebruikt dan?

7. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Om ultieme verbinding te krijgen, dus niet alleen foto's oversturen enzo moet ik gebruiken van van een verbinding met de seriƫle poort, dus niet met PIM of iets anders. Er klopt weinig van maar het werkt.
    Ook de volgorde van verbinden is bij mij van belang: Eerst de telefoon met de pc en daarna pas de pc met de telefoon.

8. Ja dat mag :p

PIM & file manager

Voor het synchroniseren van agenda, telefoonlijst enzovoort

9. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    dat is toch dat officieele ding van samsung?

10. Het stond op de site van Samsung dus ik neem aan van wel..

of heb ik dat verkeerd?

11. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    nee, dan weet ik welke je bedoeld :)

Deel Deze Pagina