[Boeken] Halo - The Fall of Reach.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door cyber, 12 apr 2003.

1. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    IK heb dit boek dus al een tijdje geleden uit gelezen.. En ik ben dus van plan dit boek te gebruiken voor engels lees dossier
    (mag maar 1 SF boek, anders had ik the Flood ook gebruikt :))

Maar mijn vraag is dus of iemand een goede samenvatting weet te vinden? of misschien heeft iemand anders zelf het boek gebruikt voor een less dossies?

Het is ondertussen alweer maanden gelden dat ik het hem uitgelezen, en kan me dus ook niet meer alles herinneren..

Iemand?

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    hoe kom je aan dat boek?

3. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Lees hem nog een keer;). Zo dik is ie toch niet? En het gaat over Halo dus wel de moeite waard..

suc6

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zou je graag helpen maar de mijne is pas vanmiddag binnen gekomen en ik zit pas bij hoofdstuk 2. Misschien zal je het toch zelf moeten schrijven.

5. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    ff zoeken bij bol.com
    kost iets van 12 euro

6. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Tjongejonge, zo diep gaat dat boek nou ook weer niet. Ff doorstomen en je hebt het boek in een avond uit!:{

7. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    rot op gek, dat is een dik boek voor mijn doen, ben ik iig een maand mee bezig

8. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Dat geloof je zelf toch nie he?

340 blz ??

Nou moet ik toegeven dat ik behoorlijk goed ben in engels en dat ik er wel redelijk snel doorheen lees en het meteen begrijp.. Maar ik heb er toch zeker wel een maand over gedaan..
    Elke avond een paar hoofstukken..

En als ik non-stop achter elkaar had gelezen had ik er nog wel een hele dag over gedaan... en niet een avondje...

9. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    heb jij dat boek al gelezen dan?

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ja, twee maal. En ik blijf erbij dat het in een avond te doen is aangezien het mij ook gelukt is. Kijk: ik begrijp best dat het lezen voor de een makkelijker is dan voor een ander, maar dit boek heeft iedereen in een rap tempo uit. Er zitten weinig/geen diepe structuren of dubbelzinnigheden in en het leest weg als een doktersromannetje. Als je dan vervolgens om een uittreksel gaat vragen dan heb je het boek gewoon niet gelezen. En als je dat niet gedaan hebt kan je beter "the Flood' op je lijst zetten aangezien dat toch voornamelijk het spel volgt (op enkele zijverhalen na). Dan ben je makkelijker en sneller klaar en hoef je niet op zoek naar onzinnige uittreksels.

11. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    he, als ik een boek lees, ben ik meestal een paar maanden later een groot aantal dingen alweer vergeten..
    Jah, ik weet nog wel hoe het verhaal in grote lijnen liep, maar ik ben dan bijv. van veel personen de namen vergeten, en namen van planeten,en andere kleine dingetjes die toch belangrijk zijn bij het schrijven van een samenvatting...
    Misschien dat het aan mij ligt, en dat mijn langetermijn geheugen (of korte, weet ik veel welke) niet zo goed werkt als die van jou, maar ik heb dit bijna bij alle boeken..

hele onbelangrijke dingen die mij dan wel erg opvielen of wat ik heel mooi vond aan het verhaal staan mij dan nog wel bij, zoals de aanval waarmee keyes 4 (waren het volgens mij) Covenant schepen vernietigde...
    Dit soort dingen onthou ik wel, want de "ruimte gevechten" vond ik het mooiste aan het hele verhaal...
    Maar als master chief moest vechten met zijn teams ben ik de meeste dingen van vergeten, want daar vond ik eerlijk gezegt niet zo heel veel aan...

Een aangezien zo'n verslag behoorlijk uitgebreid moet zijn heb ik er veel werk aan.. Daarom vroeg ik me af of iemand een samenvatting wist te vinden, maar blijkbaar niet...
    IK ben daarom ook alvast zelf begonnen met schrijven eraan...

Jah.. Ik zou in princiepe ook The flood kunnen gebruiken, maar aangezien ik al sta genoteerd op de lijst met welk boek ik lees, valt het misschien op dat ik een andere heb gekozen (en je moet eerst toestemming vragen aan je leraar, want die moet beoordelen of het boek mag of niet...)
    Tevens heeft onze engels leraar ook een xbox en halo (hij geeft deze zomer ook een lan-party, waar veel kids uit me klas naartoe gaan (4 xboxen in totaal ;))
    En hij zal dus het verhaal herkennen, en ik denk dat in het boek toch dieper ingaat op het verhaal, en in het boek andere dingetjes gebeuren als in het spel... (weet niet zeker, maar daar ga ik van uit... Krijg het boek pas volgende week binnen, en dat mag ook wel eens naar 1 maand w88)

En ik blijf er bij dat het haast onmogenlijk is om het boek in 1 avond uit te lezen.. Dan lees je heel anders dan ik lees, en dan weet ik zeker dat je gewoon regels (of hoofdstukken) over slaat...

12. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Precies, het leest heerlijk weg. Halo TFOR had ik in een avondje uit en ik ben nu bezig met Halo The flood....leest ook lekker makkelijk.
    maar ja, ben sowieso al een snelle lezer en heb 5 jaar in Engeland en in de vS gewoond. Duss... :p

13. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het boek, maar ik heb helemaal geen tijd om em te gaan lezen, ben nog maar bij hfst2....

14. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Jah, heel leuk.. maar ik woon me hele leven al in nederland en kan nog niet eens een nederlands boek van 340 blz in 1 avondje uit lezen..
    Ik snap echt niet hoe jullie dat doen hoor...
    340 BLZ!!!!

en wat verstaan jullie onder een avondje?

15. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
  16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik kan het ook niet in een avondje uit lezen. Maar een maand is overdreven, ik zit na 2 dagen op ongeveer 1/6 van het boek.

17. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    heb ook nog wat scans van pagina's uit het boek gevonden:

Is misschien ook wel leuk om te lezen voor mensen die van plan zijn het boek te gaan kopen..

hier

Laatst bewerkt: 13 apr 2003
  18. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    elke avond 1 of 2 hoofdstukken.. dan kom je wel op een maand hoor :D

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Je begint om 18.00 uur, leest anderhalf uur, pakt een biertje en chilled voor een half uurtje. Dan vervolgens weer anderhalf uur, weer ff chilluh. Vervolgens ga je om 23.00 uur naar bed en je leest het laatste hoofdstuk. Makkelijk toch?

Maar dit ff terzijde: je verwacht toch niet dat je leraar HALO-TFOR echt gelezen heeft [of gaat lezen]? Ik bedoel: 10 tegen 1 dat hij toch op dit soort literatuur neerkijkt en bij je mondeling er nix over zal vragen. De enige vraag die hij wellicht zal stellen is: waar gaat het boek over? En dan zeg je: kent u HALO? En als hij 'nee' zegt dan begin je een XboX promotie praatje en die hou je dan voor een half uur aan. Vervolgens krijg je wel een 1, maar de verkopen zijn wel weer gestegen van de XboX, dus Bill Gates ook weer blij ;).

20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    tuurlijk niet,een leraar moet dat boek toch gewoon accepteren. Cyber vindt het een leuk boek. klaar. anders moet ie maar bij zn mentor gaan klagen (<<<cyber)

Laatst bewerkt: 14 apr 2003

Deel Deze Pagina