1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

  1. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Spoiler uit DWD
    Dit boek is zoveel beter dan Feast For Crows kan ik na 150 paginas alweer zeggen. Zit weer veel meer vaart in. En het eerste epische moment alweer gehad. Jon Snow instant eindbaas als hij Janos Slynt onthoofd _O_

    FFC
    Ik vraag me trouwens af wanneer de gebroeders Kettleblack geïntroduceerd worden in de serie aangezien ze een vrij grote rol gaan spelen in Kingslanding.
     
  2. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn die echt belangrijk? Kan het me eigenlijk niet meer zo goed herinneren. Enige is dat Cersei denkt dat ze voor haar werken en dat ze haar vervolgens 'verraden' na marteling door de Faith, maar dat kan net zo goed door random gozer nummer 43 worden gedaan in de serie. Edit: Ook al, ze moeten natuurlijk wel de geheimen van Cersei kennen, dus het moet wel een personage zijn die wat meer in beeld is. Hele wilde gok: misschien gebruiken ze Lancel hiervoor? Die kennen de seriekijkers al.

    Ik ben eerder benieuwd wat ze van plan zijn met Kevan Lannister. In seizoen 1 en 2 zat hij een paar keer bij de war councils van Tywin en zei hij hooguit een paar zinnen. Daarna hebben we hem nooit meer gezien. Terwijl hij in AFFC en ADWD toch best belangrijk is.

    En ja, dat stukje met Jon was echt heel tof. Als er eens iemand revenge neemt in ASOIAF dan voelt het ook gewoon heel goed aan.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2014
  3. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Schijt spoiler.
    Ik denk dat we in aflevering 8 of 9 er achter komen wat voor kleur schijt Tywin heeft.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2014
  4. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien voor de zekerheid in een spoiler plaatsen mochten mensen nog niet zo ver zijn? ;)
     
  5. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dit pas in aflevering 10 gebeurd aangezien de naam van episode 8 The mountain & the Viper heet en 9 zeer waarschijnlijk alleen afspeelt op de the wall.
     
  6. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    trouwens de serie heeft Theons shit wel gespoiled. Er wordt in SOS en FFC helemaal niet over hem gesproken. Pas in DOD krijg je weer een teken van leven.
     
  7. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo werkt het eenmaal op TV. Een karakter kan niet 2 seizoenen verdwijnen en dan terug komen, vooral niet in deze serie. Spoilen wil ik niet echt zeggen. Als je niet bij bent met de boeken kun je dat risico lopen. Vooral komende seizoenen wordt leuk aangezien dan pas echte spoilers komen, de tv serie zal zeer waarschijnlijk eerder klaar zijn dan de boekenreeks.
     
  8. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Beschrijving van de laatste drie episodes van dit seizoen van HBO en wat ik er van maak:

    Episode #38: “The Mountain and the Viper”
    SUNDAY, JUNE 1 (9:00-10:00 p.m. ET/PT)
    Unexpected visitors arrive in Mole’s Town; Littlefinger’s motives are questioned; Ramsay tries to prove himself to his father; Tyrion’s fate is decided.
    Written by David Benioff & D. B. Weiss; directed by Alex Graves.

    Tormund en zijn groep komen in Mole's Town? Littlefinger overlegt met wat Lords of the Vale? Ramsay en Theon in Moat Cailin lijkt me vrij zeker en natuurlijk Oberyn versus the Mountain.


    Episode #39: “The Watchers on the Wall”

    SUNDAY, JUNE 8 (9:00-10:00 p.m. ET/PT)
    Jon Snow and the Night’s Watch face a big challenge.
    Written by David Benioff & D. B. Weiss; directed by Neil Marshall.

    Battle for the Wall natuurlijk.

    Episode #40: “The Children”
    SUNDAY, JUNE 15 (9:00-10:00 p.m. ET/PT)
    Circumstances change after an unexpected arrival from north of the Wall; Dany must face harsh realities; Bran learns more about his destiny; Tyrion sees the truth about his situation.
    Written by David Benioff & D. B. Weiss; directed by Alex Graves.

    Stannis arriveert pas aan het begin van deze aflevering? Dany zal waarschijnlijk te horen krijgen dat haar draak een kind heeft gedood, Mormont wordt weggestuurd? Bran komt aan bij Bloodraven (die was gecast voor dit seizoen). Tyrion ontsnapt uit zijn cel en bezoekt zijn vader.

    Van die heerlijk vage beschrijvingen altijd, haha!
     
  9. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik kan niet wachten op de reactie op epi 8 en 10 _O_
     
  10. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Van Reddit, familieboom met alle bekende leden van de belangrijkste huizen:

    [​IMG]

    Ongeveer de hele rechterhelft bestaat uit Freys :9
     
  11. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    De serie maakt wel een beetje een zooitje van de verhaallijn van Arya en The Hound hoor. Het duurt veels te lang en begint gewoon storend te worden.
     
  12. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vraag me ondertussen af of Arya nog dit seizoen naar Braavos vertrekt. Dat lijkt me het meest waarschijnlijke eindpunt voor haar dit seizoen (net zoals in de boeken), maar er lijkt haast te weinig tijd te zijn. De volgende aflevering speelt zich helemaal bij The Wall af, dus dan moet in aflevering 10 de Hound 'sterven' en Arya een boot naar Braavos zien te vinden. Het zou kunnen dat we aan het begin van de aflevering zien dat de Hound 'sterft' als gevolg van zijn nekwond (al lijkt me dat wel erg plotseling gebeuren) en dat Arya op het eind van de aflevering de boot opgaat. Maar het lijkt mij dat er bijna te weinig tijd daarvoor is, mede aangezien het een erg volle aflevering zal worden.

    Ik verwacht in aflevering 10 sowieso één of meerdere interacties tussen Stannis en de Nights Watch (ik gok dat in ieder geval Stannis zijn plannen aan Jon vertelt om het Noorden over te nemen en hem aanbied om als Jon Stark over Winterfell te heersen, Jons election als Commander komt denk ik pas volgend jaar), Tyrions ontsnapping, de dood van Tywin en Shae, Dany die besluit haar draken op te sluiten nadat dezelfde herder van eerder in het seizoen terugkomt met ditmaal zijn dode zoon, Bran die Bloodraven en de Children ontmoet en Brienne en Pod die Lady Stoneheart ontmoeten.

    En om maar gelijk verder te gaan: heel benieuwd hoe het volgende seizoen gaat worden aangezien het lijkt alsof de storylines van Bran, Sansa en Brienne al bijna aan het eind van boek 5 zijn, terwijl we met de Wall, Kings Landing en Arya nog netjes in SoS zitten.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Moeten we hier ook al in spoilers praten? :+

    ik vrees t ergste voor de verhaallijnen van brienne, arya en bran in de serie. Ze halen alle echte fantasy elementen er zowat uit. Geen coldhands, geen pratende deuren etc. Zou me niks verbazen als ook geen lady stoneheart en geen many faced Arya
     
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Wat ik ook zo vreemd vind is dat Arya daar gewoon aankondigd dat ze Arya is bij die poort. Het was niet zo dat er niemand stond ofzo. Dus dat gaan ze vergeten?.....
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb geen idee, voor tzelfde geld niet en gaat ze gewoon niet naar braavos.
     
  16. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik ben benieuwd, veel van die veranderingen dit jaar zijn weer niet best imho, van niveau seizoen twee eigenlijk. Seizoen één van de serie blijft op eenzame hoogte staan voor mij. Terwijl bij de boeken SoS mijn favoriet is.
     
  17. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Zij gaat zeker wel naar Braavos. Ze hebben aan het eind van seizoen 3 niet voor niks die munt nog laten zien, voordat ze die soldaten vermoorde. Wellicht dat LF en Sansa al weg zijn uit de Vale en de Hound Arya wil dumpen of idd aan zijn verwonding 'sterft' en zij dan naar braavos gaat.

    Coldhands kan wellicht nog komen. Ik verwacht zelfs dat we hem in aflevering 10 gaan zien. En bran wellicht verteld over the childern of the forest. Misschien dat ze hem in de serie uitstellen, omdat het een spoiler is voor de boeklezers omdat het misschien Benjen is.

    Ladystone heart zal de afsluitende scene zijn verwacht ik. En aangezien de laatste aflevering dit seizoen 66 minuten lang is zal er wel genoeg tijd voor zijn.

    Maar die pratende deur ben ik allang blij mee dat ze die weg hebben gelaten, want dat vond ik echt het slecht.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2014
  18. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik ben de 'pratende deur' vergeten denk ik, of moet die nog komen?
     
  19. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Is al geweest, Dat is onder the wall. Waar Sam Bran heen brengt als doorgang naar het noorden.
     
  20. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Tsja, ik heb oorspronkelijk die regel hier neergezet in de startpost zodat mensen die het boek nog aan het lezen zijn hier ook kunnen posten. Dus het zou nogal slecht van me zijn om me niet aan mijn eigen regel te houden :+ Maar ik zou het totaal niet erg vinden om hier zonder spoilerbalken te praten hoor.

    Dusss:
    Ik moest de pratende deur even googlen hoor, was dat helemaal vergeten. Ik denk dat Coldhands niet meer komt, hij heeft in de boeken toch ook niet echt een belangrijke rol gespeeld die noodzakelijk is voor het verhaal. Stoneheart zal denk ik de cliffhanger zijn voor dit seizoen, maar dan met Brienne en Pod aanwezig. Facechanging zal er ook wel in zitten, aangezien Jaqen al zijn gezicht veranderde aan het eind van het tweede seizoen.
     

Deel Deze Pagina