1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

  1. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Omdat ze flink moesten snijden in de verhaallijnen om alles enigszins acceptabel in 10 afleveringen per seizoen te proppen. Ik blijf er bij: de serie lijkt niet eens meer op de boeken, de hele nuance is weg.
    Van bijna alle verhaallijnen en personages wel eigenlijk.
    Neem Loras: in de boeken is hij een epische ridder die geweldig goed kan vechten en een sterke persoonlijkheid en toevallig valt hij op mannen, in de serie is hij alleen homo.
     
  2. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Heb je idd wel gelijk in, ja. Na dit seizoen komen er geloof ik nog maar 2 seizoenen, ze hadden wat mij betreft beter zo rond de 10 seizoenen i.p.v. 7 kunnen doen.

    Om nog even terug te komen op het einde van boek 3 en eventueel nog wat verder in de serie:
    Het viel mij sowieso al tegen dat Lady Stoneheart helemaal geschrapt is in de tv-serie. De Frey's komen er (tot nu toe) op tv wel heel gemakkelijk vanaf. Dat werd in de boeken beter uitgewerkt. Misschien wil ik als Stark-supporter wel gewoon meer mensen gestraft zien worden voor The Red Wedding, kan natuurlijk ook. :p
     
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Morgen komen de resterende 3 boeken, dan kan ik eindelijk alle spoilers openen :+
     
  5. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
  6. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Jorrie krijgt The Words of Winter al wat eerder.

    Of hij heeft de edities waar A Storm of Swords in twee delen is opgedeeld, wat mij iets aannemelijker lijkt.

    Haha, nice man.

    Als je klaar bent is er één pagina die je even moet gaan checken: http://www.reddit.com/r/asoiaf/
    Nog meer leesstof dan de boeken zelf. :+
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Dat laatste ja :+
     
  8. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Maar kan iemand me iets uitleggen van de boeken.

    Dat stuk met die tovenaar in Oldtown(de proloog van FFC volgens mij), daar is verder niks mee gedaan toch? Ik kon dat stuk toen al niet plaatsen en laatst dacht ik er weer aan. Sam is in Oldtown en was door een of andere organisatie benaderd toch?
     
  9. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Je bedoelt die tovenaar die de student vermoord en zijn gedaante aanneemt? Voordat hij dan die gedaante aanneemt wordt zijn uiterlijk ook beschreven en komt vrij veel overeen met de gedaante die Jaqen aanneemt nadat hij Arya verlaat, dus is een theorie dat hij Jaqen is. Wie het ook is, hij deed het om die sleutel en dat heeft waarschijnlijk iets met draken te maken.
    Veder zit hij ook in het laatste hoofdstuk van AFFC als Sam maester Marwyn ontmoet, sowieso is dat laatste hoofdstuk erg belangrijk en zit vol met interessante dingen: Marwyn was de leraar van Mirri Maz Duur en gaat nu zelf Danaerys opzoeken, glass candles, Alleras a.k.a Sarella Sand(snake) etc.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hij bedoelt Marwyn denk ik,

    niet 'the Alchemist' waarvan we denken dat het een faceless man is

    toch?
     
  11. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Marwyn zelf zit dacht ik niet in de proloog.
     
  12. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Dat laatste stuk was echt heel erg tof. Sowieso is Sam een leuk character imo. Zeker nu hij wat
    verder komt dan The Wall.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ik ben sowieso te bang om spoilers te openen :+
     
  14. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Nu ik die spoilers lees realiseer ik me dat ik ondertussen eigenlijk toch best veel vergeten ben. Is inmiddels ook al zo'n 2 en half jaar geleden. Misschien maar weer een x opnieuw beginnen, deze keer dan maar in het Engels.
     
  15. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Zou ik ook niet doen bij deze spoilers :p
     
  16. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik bedoelde inderdaad die tovenaar die de student vermoord, volgens mij was er ook iets met een gouden munt dus zou idd een faceless man kunnen zijn. Ik moet dat laatste hoofdstuk van Sam eens opnieuw lezen.
     
  17. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    [​IMG]
    Jij hebt ze eerst in het Nederlands gelezen? Dan zou ik er denk ik nooit doorheen komen. :+
     
  18. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb ze ook in het Nederlands gelezen hoor, niks mis mee. Dat hautaine gezeik over die Engelse versie.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Precies, ik lees ze ook in het Nederlands, voor sommige stukken is het inderdaad jammer maar voor de rest prima te lezen.
     
  20. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Lijkt me gewoon irritant om als je iets op internet leest te moeten nadenken wie ze bedoelen omdat de naam ook vertaald is.
    Wel kut dat je straks ook weer moet wachten op de vertaling van het nieuwe boek. :+
     

Deel Deze Pagina