1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

  1. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    SoS
    Ja de RW sowieso, volgens mij was het wel voor iedereen een verassing, net zoals bij de meeste ontwikkelingen in het verhaal vallen de voortekenen pas op als je terugleest. Ik hoop wel dat ze echt de tijd nemen om de spanning op de bouwen en het goed in beeld te brengen.
    Ik vraag me trouwens af, hebben jullie ergens opgevangen hoe ver Martin is met deel 6? En zou hij zich laten beinvloeden door veranderingen in de serie of theorieen van fans? Zo is
    de dood van Rakharo
    in de serie voor mij echt belachelijk. Zou Martin dat in boek 6 nu ook even zo afschrijven om overeenstemming te hebben?
     
  2. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee hoe ver hij is, maar ik denk dat er nu wel wat druk achter zit door de tv serie. Hij laat zich denk ik niet beinvloeden door tv serie qua verhaal. Wel leest hij de forums van asoiaf soms voor "inspiratie" en soms voor het verhaal aangezien hij er daar fanboys zijn die bijna dieper in de materie zitten dan hijzelf;)
    Over je 2de spoiler
    ik heb er zelf geen probleem mee dat ze rakharo gedood hebben in de tv serie. Dit zullen ze denk ik in overleg hebben gedaan met George. Volgens mij heeft hij geen dusdanige betekenis meer in het verhaal wat niet door een ander karakter kan worden overgenomen. Net als bij the mountain heeft die acteur een andere rol aangeboden gekregen en the mountain is wel vervangen aangezien hij nog een belangrijke rol speelt. Ik kan dit niet met zekerheid zeggen natuurlijk, maar dit zouden ze nooit doen als het karakter nog belangrijk zou zijn.
     
  3. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan het nog jaren duren tot deel 6. Als je kijkt hoeveel tijd er tussen deel 4 en 5 zat. 8) Maar ik hoop dat de serie hem wat op laat schieten inderdaad, mits dat niet ten koste gaat van de kwaliteit uiteraard. :)
     
  4. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt tussen boek 3 4 en 5 zat een lange tijd, maar dat kwam volgens mij ook omdat hij eerst een sprong van 5 jaar wilde maken tussen boek 3 en 4. Dat heeft heel lang geduurd en uiteindelijk ervoor gekozen om dat niet te doen. Boek 4 en 5 wilde hij eerst ook nog samenpakken en heeft hij uiteindelijk opgedeeld.
    De eerste 3 boeken kwamen vrij snel achter elkaar, laten we hopen dat hij dat tempo ook weer op pakt mits de kwaliteit goed blijft. Hij is toch al 64 ;)
     
  5. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha oh ja hopen dat ie niet vroeg dement wordt :+
    Over Rakharo trouwens nog
    Net nadat ik hier had gepost las ik op asoiaf forums juist dat George heeft gezegd dat ie belangrijker zou worden in TWoW:+ Stond geen bron bij, maar toch wel grappig als dat zo is.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Jezus gasten let op die spoilers!!!
    SPOOILEERRSSS
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Ik zie anders een pagina vol spoilers :confused:
     
  8. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Hou het bij het vervuilen van je gebruikelijke topics wil je? Met je 'humor'.
     
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ik ben niet echt van het lezen, maar ben wel benieuwd naar de boeken hiervan.
    Iemand enige ervaring met de Audioboeken hiervan:+?
     
  10. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Een vriend van me is ze aan het beluisteren en hij vind ze goed. Ze zijn ingesproken door Roy Dotrice, hij heeft ook een gastrol in seizoen 2 als de Pyromancer. Het lijkt mij zelf alleen wat traag in zo'n voorgelezen vorm.
     
  11. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over het einde van AGOT en ik vraag het maar hier, omdat je in het GoT topic een heleboel zeikerds krijgt over boekspoilers, wat je ook gewoon in de serie hebt kunnen zien.
    In het begin van ACOK denkt/vertelt Dany dat ze het leven van haar drie draken heeft gekocht met het leven van haar zoon, Khal Drogo en die heks. Maar ze had het leven van Drogo toch juist gekocht met dat van haar zoon?
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Zie spoiler:
    Nee, want in de serie word gezegd dat Karl Drogo uiteindelijk sterft aan wondinfecties. De Heks heeft het hierover. Voor zover ik weet heeft zij in ruil voor het leven van de draken, dat van haar en Dany's zoon gegeven. En als ik de fans van de boeken mag geloven, dan is seizoen 1 van de serie tot nu toe het meest accuraat.
     
  13. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja het is een beetje ingewikkeld, maar:
    Drogo's leven werd gekocht met dat van zijn paard, dan krijg je al die geesten en schaduwen in de tent, 'de dood waart er rond' en wordt Dany binnengebracht om te bevallen. Dany beschuldigd die heks er later van dat ze de dood van haar zoon heeft veroorzaakt, maar dat was niet direct deel van het plan. Drogo ademt wel maar leeft niet echt, dus zou je ook kunnen zeggen dat het leven van haar zoon niks heeft gekocht.
     
  14. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind jouw antwoord een beetje raar, gezien dat
    het niet klopt dat ze slechts 2 levens geeft voor het leven van drie draken. En Khal Drogo sterf toch, omdat Dany hem verstikt met een kussen.

    Dit antwoord lijkt me logischer.
    De heks loog dus toen ze zei dat het leven van Rhaego gegeven was aan Khal Drogo in plaats van zijn paard?
     
  15. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben even vergeten of
    Haar zoon ook verbrand wordt op de brandstapel. Ik meen van niet.
    Wat daar gebeurt is, is sowieso niet 100% duidelijk. Aangezien Drogo ook al dood was op de brandstapel en alleen de heks levend was. Het hele 'only death can pay for life' is een vaag concept.
     
  16. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij wordt niet verbrand, maar na deze scene te hebben gelezen in het boek, kreeg ik wel de indruk dat Dany zelf blood magic probeerde, doordat de heks ook zei dat Dany niet wist wat ze deed.
     
  17. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat idee had ik dus ook.
     
  18. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe vind ik de boeken erg vet, ben nu rond pagina 200 van ACOK.

    AGOT spoiler
    Vooral het hoofdstuk waarin Bran en Rickon ontdekken dat Ned dood is, waarbij eerst vertelt wordt over the children of the forest en The First Men. Die backstory die je meekrijgt is ook gewoon ontzettend interessant.
     
  19. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Backstory is inderdaad zeer interessant, ik check ook regelmatig de wiki om meer te weten te komen over de religie's, steden, personages, geschiedenis etc.
     
  20. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Wiki van de boeken of de TV-serie? Op de wiki van de boeken wilde een keer iets lezen over een bepaalde locatie en in de eerste alinea stond meteen dat karakter X daar dood zou gaan. Daar blijf ik dus van af totdat ik alle boeken heb gelezen.
     

Deel Deze Pagina