1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Boeken? Ja, boeken, jeweetwel, zo'n ding met bladeren, letters en een verhaal (als het mee zit).

    Zijn jullie er nog? Want ik kan begrijpen dat het gros van de mensen inmiddels rennend naar een andere thread is gevlucht, maar voor die er nog zijn....

    Wat lezen jullie op dit moment, of welke goede boeken hebben jullie gelezen? Aanraders of juist afraders? Waarom vond je het boek wel of niet leuk?

    De laatste paar dagen ben ik weer helemaal in een leesstemming. Een paar mensen hadden mij Dan Brown aangeraden en ik ben begonnen in het boek: Het Bernini Mystery, echt een super leuk boek met enorme plotwendingen en een goed in elkaar zittend verhaal. Gelijk daarna ben ik maar door gegaan met het 2e boek van Brown, namelijk De Da Vinci Code. Weliswaar minder spannend, maar het leest heerlijk weg, ik heb daarom het boek in één adem uit gelezen.

    Verder ben ik een enorme fan van Ludlums (fantastische thriller schrijver) en op vakanties kunnen Tom Clancy boeken mij goed boeien, vooral de NetForce serie is erg vermakelijk.

    Stiekem vond ik de Harry Potter serie ook leuk, maar daar kreeg ik wel weer een kinderboeken-idee bij, het zit vaak zo simpel in elkaar. Daarnaast kan ik ook Sterkarm aanraden van Sarah Price, erg leuk boek, maar niet echt een 'volwassen' boek

    Dus, kom maar op..... :+

    En nee, Power Unlimited, de Donald Duck en het Moppentrommelboek verstaan we niet onder boeken :)

    Probeer aub wel op te letten geen spoilers weg te geven en als je het toch wilt doen dan zijn daar de welbekende spoilertags voor!
     
  2. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik las vroeger best wel veel :+

    Nu echt helemaal niet meer, alleen voor mijn boekverslagen lees ik, we moeten er namelijk volgend jaar een mondeling over houden.

    Ik vond de serie van John Marsden heel goed. Ik wil ze nog steeds een keer in he t engels gaan lezen. Want het is echt een hele goede serie, ik zeg later wel hoe die boeken heten.
     
  3. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    harry potter muhaha, vind het wel een lol verhaal, erg origineel (zoals het allemaal bedacht is zwerkbal en het minsterie van toverkunst) en ik houd ook zeer zeker wel van dat hocus pocus gedoe en de duistere tovenaars zoals voldemort .
    net deel 6 uitgelezen echt wel een geweldig boek voor iedereen die nog wil lezen een aanrader vindt ik het verhaal is echt super
    komen veel antwoorden zoals waarom voldemort niet dood ging.
    .
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  4. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat een groot gedeelte dat hier ook heeft. Boekverslagen dwongen teveel mensen om Nederlandse literatuur te lezen... bah, boeken van Nederlandstalige schrijvers zijn vaak zo enorm langdradig, saai dus.

    Amerikaanse en Engelse boeken zijn vaak vele malen leuker. Ik kan iedereen de Nicky French serie aanraden. Spannend en hele goede verhaallijnen.
     
  5. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    [Boeken] Wat lezen jullie??
    Antwoord: Schoolboeken. Das meer dan genoeg naar mijn mening
     
  6. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben zelf een fan van historische boeken.
    Probeer eens Stephen E. Ambrose, Band of Brothers en D-Day. Leest lekker weg en is verantwoord.
    Of Crossfire, The plot that killed Kennedy door Jim Marrs. Ik heb m kapot gelezen. Vol met intriges, speculaties en losse feiten (waaruit weer vooronderstelling komen).
    En als je helemaal wat anders wil lezen moet je eens Jung Chang- Wilde Zwanen proberen. Dan lees je wat voor ellende de Chinezen onder Mao moesten doorstaan.

    En wat lees ik op dit moment? Ludlum, Het Matlock Document (idd, komkommertijd!)
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik lees eigenlijk bijna nooit. Ik neem er nooit de tijd voor. Een boek dat mij dit jaar erg verrast heeft, is Montyn van Dirk Ayelt Kooiman. Een al wat ouder boek, maar ik kan het iedereen aanraden voor zijn boekenlijst. Vooral als je al houdt van WO2-gerelateerde boeken. Dat zijn mijn favoriete.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  8. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-( Wijsneus :)

    Zodra je schoolboeken gaat vergelijken met spannende, vaak bestsellers, thrillers, dan is natuurlijk het einde zoek.

    Vorige maand De Ostermann-weekend gelezen en De Scorpio Obsessie, allebei erg leuk, vooral de eerste. Matlock Document moet ik maar eens aan beginnen.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  9. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees op het moment "De Donkere Toren", een reeks van 7 boeken van Stephen King.
    Een avonturen reeks met een vleugje Western, Magie en een futuristische wending.

    Ik heb al vrij veel van deze schrijver gelezen.
    Ik vind de verhalen meestal wel leuk, maar ik vind wel dat hij vaak thema's hergebruikt, wat als een gebrek aan inspiratie kan worden gezien.

    Ik heb de Tolkien boeken gelezen, en griekse mythologische boeken, en nog veel meer die ik al weer vergeten ben.

    En saaie studie boeken.
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb zojuist het Messias mysterie van Andreas Eschbach uit .
    Het verhaal begint hier met de ontdekking van een 2000 jaar oud graf waarin een beschrijving ligt van een digitale camcorder die op dat moment dat hij in het heden wordt opgegraven nog niet op de markt is .
    En van dan is de jacht op die camera geopend,en op de mogelijke beelden die hij bevat.
     
  11. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz, ik heb wel veel van die serie gehoord (De Donkere Toren), maar ik ben er nooit in begonnen. Het enige wat van Stephen King heb gelezen is Misery, ofzoiets. een boek over een man die gevangen wordt genomen door een eenzame vrouw en hem aan een bed vast spijkert en allerlei pijnlijke dingen met hem uitvoert (martelingen enz.)
     
  12. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Harry Potter and the Half-Blood Prince. Het leukste boek dat ik dit jaar gelezen heb _O_
     
  13. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet dat deel weliswaar nog lezen, de vorige heb ik met veel plezier doorgelezen, maar ze zijn zo simpel. Maar meer kan ik natuurlijk ook niet verwachten van een boek dat voor zo ontzettend veel soorten leeftijden is geschreven.
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ben een groot fan van grisham`s .Zoiezo alle boeken in de trant van rechtzaken advocaten etc kan ik wel warderen.Een goeie thriller is ook nooit weg natuurlijk.Kan :het spel van de leeuw van nelson de mille zeker aanraden .Reisverslagen etc kunnen ook intresant zijn afhankelijk in welke stijl ze geschreven zijn.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  15. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Echt, neem een typcursus :+
     
  16. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat wat? Grisham, ik vind die boeken zo ontzettend langdradig, of zit ik er dan compleet naast?
     
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    mwah depends.Der zijn der idd een aantal heel erg langdradig.Het zijn zoiezo boeken die erg diep gaan (qua rechtssystemen)Speelt zich vaak allemaal af in het kantoor of in de rechtzaal.Je moet er van houden.Zijn bekenste boek (advocaat van de duivel) is volgens mij ook direct het snelste boek van hem :9.

    @ volkoren zie idd dat ik een heel stuk gewoon niet getypt hebt *gooit het op de slechte nachtrust :+
     
  18. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet meer in welk boek van Grisham ik was begonnen, maar het gehele boek leek wel de Proloog uit "In de ban van de ring van Tolkien".... niet doorheen te komen :)
     
  19. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik lees ook erug veel, zo ie zo ELKE avond voordat ik ga slapen 8)! Heerlijk gewoon.
    Fan van Thrillers? *)
    Dan heb ik een ECHTE aanrader.
    De dag van Vergelding van Allan Folsom _O_ !!
    Waarom?
    Prachtig geschreven, en het is één van de weinige boeken die het echt lukt om je te verassen. Je verwacht gewoon iets wat dan HEEL anders gaat. Dus niet iets dat je kan voorspellen.
    Ik zelf heb hem nog niet uit, maar moet nog 30 pagina's ofzo.
    Meaby lijk ik over enthousiast, maar ik vind dat je als lezer en vooral van dit genre, deze MOET lezen :) !
    Het schijnt dat de andere boeken van deze schrijver ook allemaal top zijn.
    De andere titels beginnen ook allemaal met de "De dag van...." :cool:

    Ik ben benieuwd na je reactie als je hem een keer leest.
     
  20. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb laatst in de vakantie Joe Speedboot van een ene Wieringa gelezen. Gewoon geen overdreven boek over drie jongens die echt prachtige en grappige avonturen beleven. Gewoon een nutteloos verhaal dat heel leuk verteld wordt met veel humor. het verveelt nooit. echt een heel leuk boek.

    verder lees ik wenig. Op school moet ik examens doen over boeken van Nederlandse schrijvers. Dat is makkelijk te doen met een samenvatting van internet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina