1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik lees eigenlijk alleen maar Nederlandse boeken, met hier en daar een kleine uitzondering. Zo heb ik de boeken van bijvoorbeeld Dexter wel in het Engels gelezen.

    Van het weekend Houvast van Harlan Coben uitgelezen. Goed boek, spannend maar zo nu en dan wel wat voorspelbaar. Ik denk dat ik meer boeken van deze schrijver ga lezen :)
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Harlan Coben schrijf inderdaad leuke boeken. Geleende Tijd is ook goed.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoezo een hater van Dune? :eek: Heb volgens mij nog nooit wat over dat boek gezegd. :p

    Had em laatst toevallig op het laatste moment uit mijn mandje gegooid. Een volgende keer zal ik em wel kopen, want het klinkt wel geinig... Zolang ze maar niet te veel focussen op 'a complex political struggle'.
    Pfft, politiek. :+
    Wat heb je al gelezen?
    Mja, dit is wat ik de laatste tijd de moeite waard vond:
    (Fantasy + Sci Fi ofcourse)

    Verboden & Verbannen
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Op een allesbeslissende avond lang geleden hebben drie wijzen zich opgeofferd in een poging het mooie en gedoemde land van Alasea van de ondergang te redden. Nu, vijf eeuwen later, erft Elena de verloren gegane krachten. Maar nog voordat zij beseft welke gave zij heeft gekregen, stuurt de Duistere Heer zijn volgelingen om haar gevangen te nemen en haar bij hem te brengen. Samen met haar kameraden probeert zij uit zijn handen te blijven en gaat ze de strijd met hem aan.

    De Dwergen
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Eens bewaakten de dwergen de Stenen Tolweg om het Verborgen Land met zijn mensen en goede elfen te beschermen tegen de invloed van de Heer van het Boze. Verraad baande de weg voor Orcs en Ogern, die als een vloedgolf vanuit het Dode Land met zijn talrijke verschrikkingen het Verborgen Land binnenvielen. Nu, eindelijk, de rust is wedergekeerd, komt onverwacht de onheilstijding dat de zwarte elfen en hun bondgenoten een nieuwe aanval voorbereiden.
    Elders iis de dwerg Tungdil ooit onder toezicht van de magiër Lot-Ionan onder mensenvolk opgevoed. De geschiedenis en de zeden en gewoonten van het dwergenvolk kent hij alleen uit boeken. Zonder ook maar te vermoeden wat hem te wachten staat, wordt deze jonge smid door zijn mentor met een belangrijke opdracht op reis gestuurd. Wat het er bepaald niet gemakkelijker op maakt is dat de dwergenkoning Gundrabur, om de eenheid van de vijf dwergenstammen te bewaren, onverwacht verklaart dat Tungdil de verloren gewaande koningszoon is, de toekomstige Dwergenheer. En dat heeft grote gevolgen. Want plotseling staat de onervaren Tungdil in de voorste gelederen in de strijd tegen de Boze, tegen de Zwarte Elfen, die zijn teruggekeerd naar het Verborgen Land, en wel om een eeuwen geleden gedane belofte in te lossen. De belofte het dwergenvolk voorgoed van de aardbodem weg te vagen.

    De held Tungdil wordt in een klassiek avontuur geplaatst, in een dwergencultuur die er zijn mag, vol details en kleurrijk gepresenteerd. Het verhaal heeft echter veel meer te bieden dan alleen maar het veiligstellen van de spreekwoordelijke goudschat. Markus Heitz grijpt de lezer bij de oren en sleurt hem dit veelomvattende verhaal binnen. Want vertellen, dat kan het supertalent Heitz als geen ander.


    De Godengebieder


    [​IMG][​IMG]

    In een wereld waarin onsterfelijke goden de aarde bewandelen, strompelt Tylar de Noche door het nachtelijk duister naar huis. Ooit maakte hij deel uit van de gevreesde Schaduwridders van Myrillia. Maar nu, door verraad onderuitgehaald, zijn geest gebroken op een slavenschip en voorhoed kreupel, leidt hij een mensonwaardig bestaan. De angstkreet van een vrouw voert hem onverwacht terug naar zijn roemrijke jaren als Schaduwridder. Voor het goed en wel beseft, heeft hij een dolk in zijn hand en schiet hij het slachtoffer te hulp. Te laat, maar nog net op tijd om getuige te zijn van de dood van een godin. Meeryn van de Zomeringeilanden. Tylar kan zijn ogen nauwelijks geloven - in zijn wereld worden goden geacht onsterfelijk te zijn. Tot zijn verbijstering wordt hij beschuldigd van de moord. En vanaf dat moment is Tylar zijn leven niet langer zeker. Opgejaagd door goden en nagejaagd door verschillende legeronderdelen, neemt hij de benen, onbekende streken tegemoet. Maar al te goed beseffend dat hij, als hij zijn onschuld niet kan aantonen, niet lang meer zal leven.

    *Serie is nog niet afgerond en het is ook niet bekend of en wanneer het volgende deel verschijnt. Desondanks vond ik het de moeite waard.​


    Het Erfgoed

    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Een wereld vol avontuur
    Het leven van de jonge Eragon verandert op slag als hij tijdens de jacht een raadselachtige blauwe steen vindt. Tot zijn teleurstelling wil geen van de langstrekkende handelaren het kopen. Dan geeft de steen zijn geheim prijs: Eragon wordt getuige van de geboorte van een drakenjong.


    Noorderlicht Trilogie


    [​IMG]

    In Het noorderlicht ontmoeten we Lyra. Ze is opgegroeid zonder haar ware identiteit te kennen en leeft in een wereld die op die van ons lijkt, maar er zijn huiveringwekkende verschillen. Zo raakt ze betrokken bij de ontvoering van kinderen die worden gebruikt voor experimenten in de poolstreek. Achtervolgd, verraden en meer dan eens aan zichzelf overgeleverd, leert Lyra hoe ze met het gouden kompas om moet gaan. Alleen met behulp van dit mysterieuze instrument kan ze de waarheid achterhalen.

    *Ik denk niet dat dit helemaal is wat jij wilt/zoekt, maar ik vond em iig toch erg vermakelijk.


    2001: A Space Odyssey


    [​IMG]

    A special new Introduction by the author highlights this reissue of a classic science fiction novel that changed the way people looked at the stars--and themselves.

    Volgens mij ken je de film al?

    Rendezvous with Rama

    [​IMG]

    At first, only a few things are known about the celestial object that astronomers dub Rama. It is huge, weighing more than ten trillion tons. And it is hurtling through the solar system at inconceivable speed. Then a space probe confirms the unthinkable: Rama is no natural object. It is, incredible, an interstellar spacecraft. Space explorers and planet-bound scientists alike prepare for mankind's first encounter with alien intelligence. It will kindle their wildest dreams... and fan their darkest fears. For no one knows who the Ramans are or why they have come. And now the moment of rendezvous awaits -- just behind a Raman airlock door.



    [De volgende 2 vond ik ook vermakelijk, maar zijn niet te vergelijken met 2001 en vooral Rendezvous with Rama]



    A Fall of Moondust
    [​IMG]


    Time is running out for the passengers and crew of the tourist cruiser Selene, incarcerated in a sea of choking lunar dust. On the surface, her rescuers find their resources stretched to the limit by the mercilessly unpredictable conditions of a totally alien environment. A brilliantly imagined story of human ingenuity and survival, A FALL OF MOONDUST is a tour-de-force of psychological suspense and sustained dramatic tension by the field's foremost author.

    Time's Eye

    [​IMG]


    Sir Arthur C. Clarke is a living legend, a writer whose name has been synonymous with science fiction for more than fifty years. An indomitable believer in human and scientific potential, Clarke is a genuine visionary. If Clarke has an heir among today's science fiction writers, it is award-winning author Stephen Baxter. In each of his acclaimed novels, Baxter has demonstrated dazzling gifts of imagination and intellect, along with a rare ability to bring the most cerebral science dramatically to life. Now these two champions of humanism and scientific speculation have combined their talents in a novel sure to be one of the most talked-about of the year, a "2001 for the new millennium. TIME'S EYEFor eons, Earth has been under observation by the Firstborn, beings almost as old as the universe itself. The Firstborn are unknown to humankind-- until they act. In an instant, Earth is carved up and reassembled like a huge jigsaw puzzle. Suddenly the planet and every living thing on it no longer exist in a single timeline. Instead, the world becomes a patchwork of eras, from prehistory to 2037, each with its own indigenous inhabitants.Scattered across the planet are floating silver orbs impervious to all weapons and impossible to communicate with. Are these technologically advanced devices responsible for creating and sustaining the rifts in time? Are they cameras through which inscrutable alien eyes are watching? Or are they something stranger and more terrifying still?The answer may lie in the ancient city of Babylon, where two groups of refugees from 2037--three cosmonauts returning to Earth from the International Space Station, and three United Nations peacekeepers on a mission inAfghanistan--have detected radio signals: the only such signals on the planet, apart from their own. The peacekeepers find allies in nineteenth-century British troops and in the armies of Alexander the Great. The astronauts, crash-landed in the steppes of Asia, join forces with the Mongol horde led by Genghis Khan. The two sides set out for Babylon, each determined to win the race for knowledge . . . and the power that lies within.Yet the real power is beyond human control, perhaps even human understanding. As two great armies face off before the gates of Babylon, it watches, waiting. . . .



    Doe ermee wat je wilt. :p Maar nu is er tenminste *iemand* geweest die zich de moeite heeft genomen om je wat advies te geven.


    Hm, maar wel met NL ondertiteling. ;)

    Hoe veel ik ook Engels lees, ik blijf altijd een voorkeur voor NL houden.

    Ben iig weer druk bezig bij Bol. Deze keer NL-talige fantasy. Vorige keer genoeg (Engelse) Sci-fi gekocht lijkt me. Ook waarschijnlijk maar 2 boeken ipv 12 zoals de vorige bestelling. (ik geef de laatste tijd meer geld uit aan boeken dan aan games. :eek:)
    (ook de reden waardoor ik weer in dit topic ben gekomen. Altijd als ik bezig ben met boeken bestellen heb ik dit topic in een tabblad openstaan 8))
     
  4. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik ben nu bezig met Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Dan nog de andere 4 delen en dan kan ik weer wat nieuwe boeken erbij kopen. :)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De mensen die vaker in dit topic langskomen weten wel wat ik lees. Nu is afwisseling ook wel eens leuk, dus vroeg ik me af of jullie nog wat aanraders voor me hebben buiten het sci-fi / fantasy genre.

    Laatste boeken die ik heb gelezen die daarbuiten liggen zijn de 2 Jurassic Park boeken. < Meer zoals die zou leuk zijn. Of Indiana Jones style boeken.

    Ik weet het even niet waar ik het moet zoeken.

    Avontuur + mysterie. :thumbs:

    detectives oid. (in het begin wordt een moord gepleegd, rest van het boek wordt uitgezocht wie het heeft gedaan) hoef ik niet. Dan Brown ook niet.

    Iemand tips?
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik lees momenteel De Opwindvogelkronieken van Murakami.

    Alhoewel, zoals Dulle al wist, het niet heel spectaculair en actievol begint is het een enorm interessant boek. Zelfs nu het verhaal moet beginnen is het al een 'avontuur' en bij tijden enorm mysterieus en vreemd. Volgens mij ga ik deze binnen no time uit hebben.
     
  7. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ben ook weer eens begonnen met lezen dit weekend. Vroeger deed ik bijna niks anders in mijn vrije tijd en de afgelopen paar jaar zou goed als niet ter recreatie.

    Dit weekend dus Zout gelezen van Pim Scheelings (vond die op de rommelmarkt hier). Leest erg makkelijk weg (174 pagina's in 2/3 uur ofzo uitgelezen). Het heeft een aantal komische stukken, maar vind het moeilijk om het literatuur te noemen. Gaat over de belevenissen van de schrijven in zijn jongen jaren (te nemen met een korrel zout), veel drugs en geweld vooral.
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dulle: Jurassic Park is hardcore sci-fi hoor. :)

    ik zou wat populair wetenschappelijk boeken lezen als ik jou was, wordt je slim van en is mega interessant!
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Zoals? :)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Valt dat ook onder sci fi? :+ Ik wist het zelf niet zo goed te plaatsen, maar bij sci fi denk/dacht ik altijd aan boeken als 2001: A Space Oddyssey, Star Wars achtige dingen etc. JP vond ik daar toch niet echt thuis horen.
    Tsja, zo leer je iedere dag weer wat nieuws. :D

    Ik geloof best dat populaire wetenschap interessant kan zijn, maar het is niet het soort boeken wat ik zoek. Ik wil vermaak, niet slimmer worden. :p Klinkt wat kortzichtig als ik het hier zo post, maar goed. Het zij zo.

    (maar... for future reference, wat zou je me dan aanraden? Ik zei een tijd terug ook dat ik niet van fantasy zou afstappen, en zie me nu... een shitload aan sci fi boeken op de plank)

    edit:
    Ik weet dat we het vaak niet met elkaar eens zijn geweest in het Buitenaards leven topic, maar om me nu dom te noemen. :'-(

    ;)
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2010
  11. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    In het derde boek bezig van Het Rad Des Tijds van Robert Jordan. Wat een verschrikkelijk goede boeken zijn dit zeg! Heb t/m boek 11 hierstaan. Deel 12 is ook al uit en de 2 laatste moeten nog uitkomen. De beste man is helaas wel overleden. Hij heeft tot boek 11 zelf geschreven. De laatste 3 worden door een andere schrijver afgemaakt met behulp van o.a Jordan's vrouw die het hele verhaal verteld heeft gekregen op het sterfbed van haar man.

    EDIT: Het genre is trouwens fantasy, al denk ik dat veel deze boeken wel kennen. De Draak is herrezen.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2010
  12. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    - Dagboek van een Geisha
    - Haar naam was Sarah
    - De kronieken van Belgarion ( wel fantasy.. maar prachtig als je hem nog niet kende)
    - Het noorderlicht
    - De vrouw in de kooi ( oke.. thriller.. maar ik zou hem gewoon eens proberen)

    Ik hoop dat je er wat aan hebt!
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    thnx! :thumbs: Zal eens kijken of er wat leuks tussen zit. :)
     
  14. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik lees op het moment Shogun. Echt een geweldig boek. Veel historische details en een mooi verhaal. :)
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dan zou ik de andere delen van de saga ook gaan lezen. ;)
     
  16. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik heb al wel de kaften/reviews even bekeken, maar die andere delen zijn allemaal in een recenter verleden toch? Ga ze denk ik wel lezen al weet ik niet of dat me net zo aanspreekt.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Dat inderdaad wel, maar Tai Pan en Gai-Jin spelen zich nog af in 1841 en 62, wat nog niet heel recent is. :+
     
  18. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik heb zojuist de serie van de Dwergen uitgelezen, prachtige serie. Nu ben ik op zoek naar nog meer fantasy series in dezelfde stijl. Ik heb LoTR al gelezen, net als wat series van de schrijfster Robin Hobb ( viel mij eigenlijk enorm tegen). De serie van de grijze jager heb ik ook gelezen ( prachtig). Dus iemand nog tips?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ORCS van Stan Nicholls
     
  20. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    De Elfen is ook leuk. Beetje dezelfde stijl als de dwergen maar wat minder langdradig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina