1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De Dwergen langdradig?... WAT? :mad: Heb het geen moment langdradig gevonden.

    @ Iris: Misschien de Alfen. spin-off van de Dwergen, dus het zal vast en zeker dezelfde stijl hebben. (heb em hier liggen, maar er nog niet in begonnen)

    Verboden en Verbannen blijf ik ook iedereen aanraden, maar volgens mij is die serie niet meer (nieuw) leverbaar. =(
    Mijn zusje was eerst helemaal anti-fantasy, maar ik heb haar toch zover weten te krijgen dat ze Verboden & Verbannen een kans gaf. Nu is ze hooked. :cool:

    Ben ik trouwens de enige die boeken van de bekendere schrijvers vaak juist ontwijkt? :+ Zodra ik Robin Hobb, George RR Martin, Terry Goodkind, Raymond Feist etc zie klik ik snel verder. :p Weet niet waarom.

    Even tussendoor: heb je eindelijk een site / programma gevonden waar je je collectie kunt bijhouden moeten ze er natuurlijk weer geld voor hebben. http://connect.collectorz.com/users/DulleNL/books/view
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Nog steeds bezig met De opwindvogelkronieken van Murakami, en wat een verslaving is dat boek. Eigenlijk is dit totaal niet mijn genre, maar door de geweldige dialogen, anekdotes, soms zelfs hele verhalen en vooral de enorm vreemde situaties spreekt het me toch aan.
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ben ondertussen aanbeland bij het 3e deel van de milleniumtrilogie. 1e deel in 1 ruk uitgelezen, 2e deel ging wat moeizamer maar het 3e deel gaat al weer een stuk sneller:)
    1e deel vond ik echt fantastisch, 2e deel is uiteindelijk ook heel goed, alleen zijn de eerste 200 pagina's lastig om door te komen. Het 3e deel is tot nu toe ook wel taai, maar niet zo erg als het 2e deel.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als je Windup bird chronicles mooi vind kan ik je Kafka on the shore ook echt aanraden.

    Is wat dunner en leest wat makkelijker weg maar heeft dezelfde geweldige sfeer en bijzondere manier van vertellen
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan mis je ongetwijfeld flink wat goede boeken!

    Ikzelf hield een verzameling bij op goodreads.com (gratis!)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat zal vast. Maar als ik op de naam van een schrijver zou afgaan mis ik misschien veel goede boeken van de onbekendere schrijvers. :p Dan lees ik stiekem liever die onbekende juweeltjes dan die boeken wat iedereen toch al kent.

    Ik zal die site eens checken. Heb de laatste tijd al een paar andere gratis sites geprobeerd, maar steeds vond ie een hoop boeken niet. Dan is de lol van het bijhouden natuurlijk al snel weg.
    Deze betaalde was de eerste waarbij ie alles vond.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb ook nog nooit 1 van de schrijvers die je noemt gelezen terwijl ik behoorlijk veel fantasy boeken in de kast heb staan.

    heb pas geleden Pollen en Automated Alice van Jeff Noon weer eens uit de kast gehaald. Ik blijf het 1 van de betere steampunk schrijvers vinden.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Noon

    kan het iedereen die van fantasy achtige cyberpunk houd enorm aanbevelen. Het zijn vlot geschreven redelijk korte verhalen met een heel eigen setting.

    En deze pas geleden weer besteld bij Bol.com (geen idee waar mijn vorige gebleven is)

    [​IMG]

    Ook echt een leuke aanrader qua korte maar bijzondere verhalen
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Kon op goodreads.com goed verschillende dingen vinden. Maar had geen zin meer, dus niet afgemaakt. Blijft mooie site.
     
  9. Steadyrabby

    Steadyrabby ***

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    "Open" van Andre Agassi :)
     
  10. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben de Bijbel aan het lezen. Ik zit nu bij Koningen in het oude testament nog. Het zijn een heleboel sterke verhalen met een hoop oorlog, moord en ge-offer. Langzamerhand komt er wel een iets mildere hand in, maar vooral in het begin werd een kleine zonde al met de dood gestraft.
    Ik wilde wat meer inzicht krijgen in wat Christenen nou geloven. Wat ik tot nu toe gelezen heb is natuurlijk wel behoorlijk old school en de meeste christenen zullen hun waarden niet uit het oude testament halen denk ik zo, maar het is zeker een goede "geschiedenis"les.
     
  11. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    :thumbs: Goede tips allemaal.

    Ik ben het meest nieuwsgierig geworden naar de serie " Verboden en verbannen". Dus daar ga ik nu aan beginnen.
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke originele serie inderdaad. Veel eigen verzonnen dingen, al geilt de schrijver wel heel erg op zijn hoofdpersonage.
     
  13. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Net alle 6 boeken van The Lost Fleet van Jack Campbell uitgelezen. Erg goede boeken met een sterk verhaal. Het is een militaire sci-fi serie, maar het leest heel makkelijk weg met goede uitdieping van personages en ook alle narigheid erin dat een oorlog met zich meebrengt. Verder zit er ook nog verraad, liefde, politiek en meer in.

    Het boek zelf gaat over een oorlog tussen de mensheid met aan de ene zijde de Alliance en aan de andere zijde de Syndicate Worlds. De Syndicate Worlds waren de oorlog begonnen door de vloot van de Alliance onverwachts aan te vallen. 100 jaar later word Captain John Greary wakker na die aanval. Al die tijd heeft hij in de ruimte gedwaald in diepe slaap, in een escape pod. Hij wordt wakker op een alliance schip in een wereld die erg bekend voorkomt, maar toch erg anders is. 100 jaar oorlog heeft zo zijn tol geëist op de normen en waarden van de mensheid. Ook is zijn personage van 100 jaar geleden opgehypt tot een oorlogsheld die hij nooit was. Hij vecht dus tegen zijn eigen, niet juiste, imago dat iedereen van hem heeft. Afschuwelijke dingen zijn in de tussentijd gebeurt en iedereen is oorlogsmoe. Nu hebben ze via een informant informatie gekregen om de oorlog met de Syndicate Worlds te kunnen beëindigen, maar het was een val. Na executie van zijn superieuren is Captain John Greary de senior officer op het schip en krijgt de leiding over de gehele floot diep in vijandelijk gebied. Aan hem de taak om iedereen veilig thuis te krijgen. Vanaf dan is de fleet ook lost. Men kan alleen thuiskomen door gebruik te maken van "jumppoints" die op bepaalde plekken in een zonnestelsel bevinden. En ze zullen dus van zonnestelsel naar zonnestelsel moeten hoppen. Ondertussen komen ze voor uitdagingen te staan van zowel binnen de eigen vloot als van de vijand. Uiteraard zijn de voorraden gelimiteerd in vijandelijk gebied en moeten ze het doen met wat ze hebben en kunnen verkrijgen. De personages worden uitgediept door John Greary die moeite heeft met het wennen aan veranderingen in 100 jaar plus zijn gehypte imago en de personages om hem heen die vaak voor hun eigen belang werken.

    Het totale verhaal is 6 boeken lang en ik heb ze allemaal met veel plezier gelezen. Een aanrader voor iedereen die van Sci-fi houdt, zonder over the top lasers en warpdrives :p Ruimte veldslagen duren in de boeken soms ook dagen vanwege de enorme afstanden in de ruimte en de gelimiteerde snelheden die schepen kunnen bereiken.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2010
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    'huis van de moskee' van kader abdolah blijft op dit moment het beste boek wat ik het afgelopen jaar heb gelezen. er staan nu nog een aantal boeken op mijn lijstje (o.a. 'ontdekking van de hemel': en nee niet omdat harry Mulisch nu overleden is; en 'de overgave' van Arthur Japin)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dit topic is veel te ver weggezakt. Een maand al niet meer gepost...Dat motten we niet hebben he.
    *verzint een post*

    Vandaag hoop ik Congo uit te lezen.
    [​IMG]
    Aardig boekje, maar niet echt wat ik ervan verwacht had. De beschrijving toen ik em kocht leek veel meer op een Indiana Jones achtig avontuur. Uiteindelijk is het een waargebeurd verhaal (dacht ik :p) over een expeditie naar Congo voor wat diamanten. Ze vertrekken ook pas op de helft van het boek eindelijk naar Congo, en dan nog eens een kwart voordat ze er eindelijk zijn.

    Ach, uiteindelijk niet slecht, maar niet echt wat ik verwachtte.

    Wel leuk om te zien wat ze toen zagen als high-tech apparatuur. Een computer met wel zeker 256k geheugen! :eek:

    Nu nog beslissen met welk boek ik verder ga. :+ Heb er nog een stuk of 15 liggen.
    Is altijd weer een moeilijke keuze. En na 2 pagina's heb je altijd spijt van je keuze.
     
  16. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.587
    Ik heb maandag 'Internet Godinnen' gekocht. Een boek over e-commerce en hoe je een eigen webshop succesvol van de grond krijgt en runt...
     
  17. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren weer een boek uitgelezen: In het geheim van David Baldacci. Ik ben niet zo van de fantasy boeken zoals ik er hier veel langs zie komen. Meer van de 'simpele' thrillers. Gisteravond begonnen in de (eindelijk weer eens :)) nieuwe van Forsyth: de cobra.
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er toevallig ook mensen die nederlandse boeken lezen?
    de meeste boeken die ik hier zie zijn fantasy of engels (niks mis mee, maar niet mijn straatje ;))
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik! :9

    Oh... =(

    Damnit. :+

    Ik wil ook wel andere NL boeken lezen maar ik vind maar heel weinig wat me aanspreekt. Ik ben zelf niet weg van de 'standaard' thrillers of de Da Vinci Code achtige boeken.
    Of Romans. Of Detectives.

    En die vind je het meeste. Dus als ik iets anders wil is echt een hel om iets leuks te vinden tussen de 42 miljoen boeken die ze bij bv de ECI en Bol hebben.
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand trouwens De Onschuldige Magier - konigsmaker - koningsbreker boeken gelezen (2 boeken)? Vond het weer eens een ouderwets goede fantasy boeken.

    Ben nu halve wegen Keizerin - spreker voor de God.
    [​IMG]

    Deze twee series zijn van de zelfde schrijver en moet zeggen dat ze echt goed schrijft. Het verhaal leeft echt en wordt beschreven alsof het voor je neus gebeurd. Dit gecombineerd met een goed/leuk verhaal met de nodige plot-wendingen maakt een heel goed boek.

    Lees net dat de schrijfster, Karen Miller, ook bijdrages heeft gedaan aan de Star Wars-serie. Wat natuulrijk wel enige kunde bewijst als je daar voor wordt gevraagd. En ze schrijft kennelijk ook onder het synoniem K.E. Mills.


    Misschien iets voor jouw Dulle?
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina