1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bordspellen - gezelschapsspelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Enygm, 14 mrt 2004.

  1. Romanista

    Romanista Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    186
    Dominion ook al eens geprobeerd? By far mijn favoriet, heb inmiddels een stuk of 6 dozen. Ook tijdens Corona veel met vrienden de online variant gespeeld.
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Speel je eig ook kinky spelletjes Tyrant?
     
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dan moet je ook eens kijken maar een Dale.of Merchants in dat genre.
     
  4. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Gisteren voor het eerst piraten en kooplui gedaan. In het begin werd het uitgelegd en snapte ik er weinig meer van. Super uitgebreid, maar als je gaat spelen dan snap je het vrij snel.

    Erg leuk om te doen en veel verschillende manieren om tot het einddoel te komen en daardoor ook veel manieren om te spelen. Zo'n 4 uur bezig geweest, maar in het begin ging het vrij traag doordat we met 2 mensen speelden die het nooit hadden gedaan.
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is met veel spellen. Als je een proefrondje speelt met open kaarten, open grondstoffen en iemand uitlegt wat er gebeurt bij eennspel.valt het reuze mee. Moet je maar eens Risk of Monopoly regels lezen als nieuwe speler. Dat is vaak lastiger dan een hoop nieuwe spellen.


    Dit zijn ook de spellen die leuk zijn voor een avond met vrienden met een hapje en drankje erbij. Vind ik persoonlijk leuker dan met vrienden een tv programma zoals de Voice gaan kijken wat half Nederland doet.
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Klopt zeker, maar deze vond ik toch wel een overvloed aan informatie en mogelijkheden in 1 keer.

    Wij zijn zelf ook fan van grotere spellen en kijken nauwelijks tv. Helaas schieten de grote spellen er een beetje bij in het laatste jaar ivm slecht slapen van onze kinderen. Hopelijk gaat dat snel beter en kunnen we weer een hele avond een spel doen.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ken echt helemaal niemand die vrienden uitnodigt om the Voice te kijken eerlijk gezegd.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Dan zit je in de stomme helft
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Hahaha, nee man, dat fenomeen bestaat toch gewoon niet? Ik weet niet wat ik erger zou vinden: in de stomme helft zitten of weten dat het fenomeen ook echt daadwerkelijk bestaat.
     
  10. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Wingspan is een goede aankoop geweest! Echt leuk spel. Makkelijk om even op te pakken ook met twee. Gisteren met vier gespeeld. Gaan wel wat uurtjes inzitten denk ik zo!
     
    BigSyke, Tyrant en Hoosie vinden dit leuk.
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Goed om te horen, deze staat hoog op ons wensenlijstje
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tof! Heb vandaag ook voor 't eerst op tafel gespeeld. Helemaal vergeleken met de Steam versie duurt het soms allemaal beetje lang voor een game met zo weinig interactie. Het is wel een beetje een solitaire game met z'n 4tjes natuurlijk.
    Maar speelt wel echt lekker en de materialen zien er wel echt heel goed uit.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is precies de sterkte en zwakte van het spel. Veel mensen, zeker als je een spel voor het eerst bij iemand die het al kent speelt, vinden het fijn dat ervaren spelers niet hun plannen kunnen dwarsbomen. Dat is precies wat WingSpan doet.
    Het is eens een keer geen Monopoly waar je het geld aan een ander verlies of de Risk waar 2 spelers Noord Amerika van jou afpakken.

    De keerzijde is dat het spel grotendeels voelt alsof je het alleen speelt en scores vergelijkt achteraf. In de bordspellen community noemen ze dit multiplayer solitaire.

    Afhankelijk van het type speler dat je bent raak je verliefd op het spel of vindt je het juist maar matig.
     
  14. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ja snap wel dat het dubbel is en met nieuwe spelers dan lang kan duren. Die hebben meer tijd nodig voor hun beurten natuurlijk. Als iedereen het kent gaat het wel snel en vind ik het juist een tof concept. Wel tegen elkaar maar ook je eigen spel zonder dat de een je straatje blokkeert.
     
  15. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Paar keer positief langs zien komen hier, ook maar eens proberen dan.

    [​IMG]
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Heel leuk 2 twee speler spel. Niet te zwaar maar zeker wel 1 waar je de tegenstander te slim af moet zijn.
     
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Vanavond voor de 3e keer met vrienden een avondje spellen gespeeld via Boardgamearena. Speelt lekker weg en je kan nieuwe spellen proberen wat erg leuk is. Vanavond voor het eerst carcassone gedaan, leuk spel. Ik heb ook een premium account genomen zodat mijn vrouw ook gewoon mee kan doen vanaf zelfde IP adres en wat beta spellen te doen.

    Zijn er meer mensen hier die af en toe via BGA spelen?
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ook een tijdje aan begin van lockdown veel op gespeeld. Leuke spellen en goed platform om spellen uit te proberen die je mogelijk wilt kopen.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Niet per se BGA (eigenlijk doe ik daar vooral Sushi Go/Colt Express en good ol Perudo), maar zijn laatste tijd beetje dingen uit dit lijstje aan het doen:
    https://drive.google.com/file/d/1NO-05LM-SakbwqNajBXgIO4HuCSkBd6n/view


    Aanraders zijn echt:
    https://heretothere.app/
    https://el-artista.herokuapp.com/
    https://playmdeal.com/
    en bv codenames online.
     
    Hoosie vindt dit leuk.
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Er is dus een bordspel van Stardew Valley! Dat lijkt me best geinig en heeft een solo....
     

Deel Deze Pagina