braintracking

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xboxuser, 3 feb 2003.

1. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    In het eerste XBM staat dit (pagina 19 rede 29):

Volgens een Amerikaans bedrijf is de Xbox het eerste hoog geavanceerde betaalbare apparaat dat braintracking mogelijk maakt. Dit is een techniek waarbij je bij het spelen van een spelletje betrapt kunt worden op concentratieverlies. De computer kan op zo'n moment ingrijpen door bjvoorbeeld in een race spel de rem in te drukken. Volgens Stephen Hawking, een van de slimste mensen op deze aardbol, is er behoefte aan dit soort technologien als hij dat zegt, dan leggen wij ons daar natuurlijk bij neer.

Dit lijkt me allemaal zeer vet (buiten het prijskaartje lijkt mij). Maar ik heb er voor de rest nog helemaal niks over gelezen weten jullie er iets van???

2. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Dezelfde techniek zit in de wat ( naja, veel ) duurdere auto's. Zo wordt er gedetecteerd wanneer de bestuurder in slaap dreigt te vallen zodat de wagen kan ingrijpen. ( no kidding ! )

Zal wel iets soortgelijks zijn denk ik, al zie ik er de directe toepassing in games nog niet van.

3. nielzo

nielzo Guest

lijkt me kut, dan rijd ik zo een heel stuk rechtdoor zonder te sturen en dan denkt de xbox opeens dat ik uit mn concentratie ben (en dan moet je zien dat je net verliest).
    |:-

4. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    maar kan je xbox zeg maar alleen je hersenactieviteit meten of ook je emoties???

5. nelis1980

nelis1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sorry hoor maar dit gaat naar mijn idee een beetje de verkeerde kant op ik wil gewoon computer spelletjes spelen:confused:

6. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    Is al ouder nieuws klik, daar kun je dr meer over lezen :)

7. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    no kidding??? haha, nee klopt,

maarre in games zou het wel vet zijn, met shocktherapie erbij, brainwashing functions, re-programming erbij,lol

net alsof demolition man echt wordt, cool.

8. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    weet ik maar ik kon het op het forum nergens vinden en ik wilde wel eens weten wat anderen hier van vinden. (btw het moet wel ouder nieuws zijn als het in het eerste XBM stond)

9. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    yah, bracht het alleen ter verduidelijking van het subject, discussier lekker door :)

10. Capt. D2X.

Capt. D2X. Grrrrrrrr........

Leuk Bevonden:
    0
    test test hehehe

11. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Vet!!!!
    Maar het moet wel perfect uitgewerkt worden, anders krijg je een averechts effect (lijkt mij)

12. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    ik snap niet echt het nut ervan. uitgevers van games moet de games sowieso goed maken en niet saai zodat de gamers niet in slaap vallen. als er bijv een shooter is met een leeg veld dat opeens een invasie komt als je in slaap zakt... je kunt beter sowieso een invasie inplannen.

13. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan een machine nu zien wat je denkt. Volgens mij kan dit nooit goed werken. als je nu heel geconcentreerd naar de radio aan luitsren bent bijvoorbeeld, hoe kan dat ding dan je geheugen lezen en weten of je nu geconcentreerd aan het spelen bent of naar de radio luistert. als ik denk bij een auto ga naar links dan bestaat het niet dat die auto op je xbox naar links draait.

14. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Het voorbeeld van de concentratie vind ik een beetje zwak, maar ach.
    Het feit dat het nog niet kán betekent niet dat het niet bestáát! :+
    Er wordt heel veel onderzoek naar gedaan en hersenactiviteit meten is ondertussen de gewoonste zaak van de wereld. In die hersenactiviteit zijn patronen te herkennen die op een bepaalde gedachte duiden, en het is zelfs al een keer gelukt iemand met zijn gedachten een cursor over het beeldscherm te laten bewegen. Dit moet echter inderdaad heel erg geperfectioneerd worden voordat je er een consumer-product van kan maken.

15. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    heb je toch niks aan.. bij concentratieverlies race je bijv toch al slechter.. door op de rem te gaan staan is het alleen maar NOG kutter!

Deel Deze Pagina