1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Branden] Het lukt niet....

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Danger, 14 jul 2004.

  1. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb een probleem met het branden van cd's. Ik heb nu al 4x geprobeerd te branden, 1 x met succes want toen heeft mijn brander 20 nummers gebrand, 22 nummers in totaal waren het (en het was onder de 80 minuten en niet groter dan 700 mb). Het probleem is dat hij elke keer een error geeft in mijn brandproces, bij die 20 nummers was het denk ik geluk, want ik kom nu niet meer aan langer dan 4. Wat gebeurt er als ik de cd heb gebrand en die error weggeklikt hebt: Ik stop hem in mijn sterio, en hij gaat niet verder dan 4 en je hoort hem rare geluiden maken, en hij stopt met spelen. De eerste 3 nummers gaan gewoon goed, ik heb het op meerdere cd spelers geprobeerd. Alle sterio's kunnen gebrande cd's afspelen. Ik weet niet wat het is, ik heb een ander brandproggramma geprobeerd, ik had RecordNow! en nu heb ik Nero burningrom geprobeerd maar ook geen succes. Inmiddels heb ik al 5 cd's verspilt, waar het aan ligt? Ik weet het niet, ik kreeg wel een log foutenbestand van nero mee, maar dat begrijp ik niet helemaal misschien dat iemand hier wat mee kan?

    Rick


    Windows XP 5.1
    IA32
    WinAspi: -
    ahead WinASPI: File 'C:\Program Files\Ahead\nero\Wnaspi32.dll': Ver=2.0.1.59, size=160016 bytes, created 16-12-2003 20:18:06
    Nero version: 6.3.1.17 (Nero Express)
    Recorder: <HP DVD Writer 400c> Version: Bh04 - HA 3 TA 0 - 6.3.1.17
    Adapter driver: <atapi> HA 3
    Drive buffer : 8192kB
    Bus Type : default (0) -> ATAPI, detected: ATAPI
    CD-ROM: <HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B>Version: 0019 - HA 3 TA 1 - 6.3.1.17
    Adapter driver: <atapi> HA 3

    === Scsi-Device-Map ===
    DiskPeripheral : Maxtor 6Y200P0 atapi Port 0 ID 0 DMA: On
    CdRomPeripheral : HP DVD Writer 400c atapi Port 3 ID 0 DMA: On
    CdRomPeripheral : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B atapi Port 3 ID 1 DMA: On

    === CDRom-Device-Map ===
    HP DVD Writer 400c E: CDRom0
    HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162 F: CDRom1
    =======================

    AutoRun : 1
    Excluded drive IDs:
    WriteBufferSize: 74448896 (0) Byte
    ShowDrvBufStat : 0
    BUFE : 0
    Physical memory : 511MB (523564kB)
    Free physical memory: 201MB (206316kB)
    Memory in use : 60 %
    Uncached PFiles: 0x0
    Use Static Write Speed Table: 0
    Use Inquiry : 1
    Global Bus Type: default (0)
    Check supported media : Disabled (0)

    14.7.2004
    Audio CD
    17:21:07 #1 CDADOC -1 File Cdadoc.cpp, Line 1508
    Audio item log info:
    Audio document burn settings:
    =============================
    Burn mode: DAO,
    CD Text: On,
    Cache disk or network files: No,
    Cache small files: No,
    Cache files smaller than 65536 bytes.
    Audio Multisession: No
    List of audio tracks:
    =====================


    Wat doe ik fout? Of is er een probleem met mijn brander (van HP)? Wat overgens een net nieuwe brander is.

    Alvast bedankt,

    Rick.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Als je het met meerdere programma's geprobeerd hebt denk ik dat het aan de brander ligt. Je zou kunnen proberen de drivers opnieuw te instlalleren anders zou ik contact opnemen met HP.
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    zou je niet eens voor nieuwe firmware kijken??
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die conclusie had ik ook al getrokken. Maar misschien kon iemand nog wat met die error ofzo, want me computer moet natuurlijk weer een paar daagjes weg als ik hem wil laten repareren ;)...
     
  5. Posted by [2k].
    Posted by [2k] over het branden van cd's.
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles up to date...

    En wat moet ik daarmee repelsteeltje??? Ik doe niks illegaals hoor.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wat wil je daarmee zeggen Repelsteeltje? Ga je nu beweren dat ik hier wel illegale praktijken toesta, omdat ik iemand probeer te helpen met het branden van cd's?
    Nee, want dit zou net zo goed een backup van een van zijn alreeds bezittende cd's kunnen zijn. Het zou ook mogelijk zijn om zelf gemaakte muziek te branden, wat vaak genoeg voorkomt. Tuurlijk is er een grote kans dat het gaat om illegaal verkregen muziek, maar dat is niet ter sprake gekomen, dus is er ook niks mis met deze thread.
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    je kan je brander er ook gewoon utihalen en daar ff mee teruggaan
     
  9. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Probeer er eens een aansteker onder te houden, kijken of ie dan brand!!

    Hehe grapje


    Heb je misschien de stekkertjes niet goed aangesloten,
    Master
    Slave
    enz

    Ik had dat probleem ook een keer
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    als hij z'n hele pc wil wegbrengen, lijkt het mij dat hij die ook kant en klaar gekocht heeft. dus master en slave zal wel goed staan.
     
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen pc gekocht :+, ik heb hem via mijn vaders werk, hij heeft had nog wat dat hij een computer kreeg ofzo. Het bedrijf waarbij hij werk is bij ons naast de deur. En ze hebben daar ook een "computerman" waar al die pc's vandaan komen, en hij functioneert wel, hoe kan het dan dat de ene keer hij er 20 goed brand en de andere keer 4? Dat lijkt me niet iets van een stekkertje... Mijn brander eruithalen zal daardoor ook niet gaan, want ik kan hem nergens heenbrengen ;). Dus ik moet ff aan me pa vragen of hij die gozer dan zou willen laten komen als hij er is. Maar de vraag waar ik op doelde is hier al beantwoord, dat het dus aan mijn brander zelf ligt en niet aan de CD of de brandsnelheid etc...
     
  12. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5

    Lol dat hoeft zeker niet, bij mij was het namelijk verkeerd aangesloten, terwijl ik hem opgehaald had
     
  13. webkem

    webkem Active Member

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    0
    Had ik eerst ook, bij mij lukte het na deze 2 dingen te hebben veranderd:

    1. Probeer een ander brand progamma
    2. Probeer een ander merk cd's

    Ik had Clone CD, andere mensen vonden het juist heel goed maar het deed het niet bij mij, heb nu Nero en alles doet het goed. Als CD's heb ik gewoon een beetje geprobeerd, 1 cd van dat merk, 1 van die, en zo had ik 5 soorten en ik gebruik nu TDK of MM More ofzo.
     
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    dan is het een stomme zaak :cool:
     
  15. S3NS31

    S3NS31 Active Member

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleine kans dat het dan wel werkt, maar probeer het eens onder SAO. Niet, dan pak je de nieuwste versie van Nero en de nieuwste Firmware. Lukt t dan nog niet post dan op http://gathering.tweakers.net. Die lui weten het vaak beter dan je computerspeciaalzaak :D
     

Deel Deze Pagina