1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Brander en DVD speler

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SILVER_bullit, 8 feb 2006.

  1. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik wil dit weekend een DVD brander en een DVD speler kopen. Ik heb als DVD brander gekozen voor een NEC 4550a. Wat betreft de DVD speler ben ik er nog niet uit.
    Ik heb veel divx films op mijn computer staan (die ik dus wil branden) die ik erop wil kunnen kijken. Verder moet hij regiovrij zijn. Ik wil op de films verder niet ingaan omdat het niet getolereerd wordt door het beleid. Echter, mijn vraag is dus wat voor DVD speler ik voor het beste kan kopen. Mijn prijs die ik er maximaal voor wil betalen is 120,- , als dat uberhaubt genoeg is voor de eisen die ik eraan stel...

    Bij voorbaat dank voor je hulp ;)
     
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    de brander maakt niet zoveel uit (koop geen philips) het is eigenlijk meer welke software je gebruikt!, en welke kwaliteid DVD je koopt


    Heb je bijvoorbeel een DVD -R en je brand op 1 x snelheid!, dan draait hij zelfs in je xbox 1!???(natuurlijk alleen als je er een echte film van hebyt gemaakt geen Divx :) )

    Dvd spelers heb ik nooit getest!
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  3. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je gewoon een stand alone dvd speler wilt kopen van max 120 euro, kijk dan eens naar de dvd spelers die ze op dit moment bij de Aldi verkopen.
    Speelt werkelijk alles af !
    Het is dan wel geen A merk maar verder een prima spelertje.
    Helemaal als je hem gebruikt voor divx films.
    Ik meen dat hij maar 6 tientjes kost.
    Ik geloof dat het merk silvercrest ofzo is , zegt mij ook niet veel maar weet dat deze alles afspeelt en voor die 6 tientjes hoef je het niet te laten!
     
  4. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Daarom heb ik ook gekozen voor de NEC 4550a, die schijnt erg goed te zijn. Ik werk met Nero 7, dus ook dat zit volgens mij wel goed.

    Tja, misschien is echter goedkoop wel duurkoop in dit geval, dat weet ik gewoon niet. Ik zet namelijk wel mijn vraagtekens als Aldi (of Blokker, Kruitvat o.i.d.) een DVD speler aanbied.
     
  5. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik met je eens dat goedkoop vaak duurkoop is .
    Ik weet dat dit een aardig spelertje is waar weinig op is aan te merken.
    Als je het niet vertrouwd moet je het niet doen!
    Dan zou ik verder zoeken naar een bekender merk.
    Misschien moet je hem dan op internet bestellen , dat scheelt toch wel aardig met een winkel.
    Ik zou gewoon ff goed rondkijken en dan een beslissing nemen.
    Ik zal wel ff voor je kijken of ik een alternatief kan vinden.
    momentje..............
     
  6. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een heel mooi spelertje gevonden voor je .
    Speelt werkelijk alles af + en - divx en mpeg4 !
    Allleen kost hij 130 euro.
    Het is de Panasonic DVD S49EGK een erg mooi spelertje .
    Moet je maar ff op kelkoo kijken of op audiostore .nl
    Als je hem niet op internet wil kopen moet je gewoon naar wat winkels toegaan met de internet prijs en vragen wat ze met de prijs kunnen doen.

    voor wat minder geld heb ik ook wat spelertjes gevonden maar deze spelen niet alles af, let daar goed op!!!!! ( + en - ) mpeg4

    Sony dvp-ns32/b 72 euro
    Kenwood Dvf 3250 s 85 euro
    LG dv 8600 69 euro
    Philips DVD 3010 of 5100 80 euro

    Als je het geld hebt zou ik voor de Panasonic gaan , is denk een van de beste in zijn prijsklasse.
    Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Mods sorry voor de evt reclame!!

    groeten Arjan_0/
     
  7. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Hartstikke bedankt voor je moeite, heb je een site waar je al de informatie vandaan hebt? Dan wil ik daar ook wel even kijken.. ;)

    Oja, 't is geen reclame lijkt me :)
     
  8. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles staat op Kelkoo.nl.
    Moet je daar ff divx speler intikken en voila...
    Mocht dat niet lukken via google (divx speler) en dan sites uit nederland , is het volgens mij de eerste.
    suc6 iig

    edit: die panasonic staat pas op de derde pagina
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Brander maakt een hoop uit naar mijn mening. Philips is naar mijn weten ook prima merk. En welke software je gebruikt maakt ook geen reet uit naar mijn ervaring. Ik merk geen verschil als ik een dvd/cd brand met Record Now, Roxio Nero 6 of Nero 7. Nero 7 vind ik het duidelijkst en het makkelijkst. Ik heb de NEC 3540A, prima brander, brand bijna alles. (lightscribe niet). En leest veel merken dvd's. Erg tevreden over NEC hun branders! En de 4450 lijkt mij dan ook een prima keuze!

    130 lijkt me nog behoorlijk veel voor een DVD-speler. Tegenwoordig zijn goede Divx spelers voor minder verkrijgbaar. Op het betreft van DVD-Spelers vind ik dat er niet veel verschil in een goedkope of dure zit, ik merk 't igg niet. Ik zou alleen wel in een winkel kopen die een beetje betrouwbaar is, en waar het snor zit met de garantie. Ik denk dat je dan ook beter een dvd-speler in de winkel kan kopen dan op internet. Als er wat kapot gaat is dat weer een hoop meer gedoe.

    Owja, en Divx/Xvid is ook echte film hoor appie21 :).
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  10. wesmaster4

    wesmaster4 Making A New Clan

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    koop een philips heb ik ook en die is egt focking goed
     
  11. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    software is zeker belangrijk bijv nero kun je wel 1 x speed branden andere niet

    en met Divx bedoel ik dat je er eerst een mpeg 4 bestand van maakt (dus dat je net als een echt DVD .vob bestanden krijgt!)

    En philps branders zijn gewoon prut(zelfs de layout) vind ik (voordat er oorlog uitbarst :) daar integen de schijven weer prima!
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  12. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Brander of speler :confused:

    Iemand anders nog suggesties? O-)
     
  13. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Kwa opties misschien, maar er zijn weinig mensen die met 1x speed willen gaan branden. Maar je hebt wel gelijk op dat punt, maar ik denk dat het voor een normale gebruiker het geen reet uitmaakt.
    Ik snap ook wel wat je bedoelt hoor met Divx, en "echte" film. Maar ik wou even benadrukken dat een "echte" film niet de juiste benaming is.

    Ook handig -->Kieskeurig.nl
     
  14. Nordin

    Nordin Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Nero 6.6 en hoe brand ik een dvd voor op de xbox met 1x speed?
     
  15. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Nou ik heb nu al een tijdje een DVD speler (ook een brander): deze
    Maar divx's afspelen "ho maar!" Ik weet niet of ik nieuwe firmware erop moet zetten om het wel te laten werken, wie helpt mij?!
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij moet je inderdaad de firmware upgraden: Sony Downloads.
     
  17. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Dankje, ik ga er even mee aan de gang..! :cool:

    Edit: Ja hoor! De firmware upgraden was een eitje, kwestie van site even doorlezen en alles liep gesmeerd! Lang leve divx'jes _O_
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2006
  18. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga hier maar verder, omdat ik het onzin vind om steeds een nieuw topic te openen:

    Hoe kan ik in m'n DVD-speler een .srt (ondertitel) 'activeren'. Ik brand een dvd met verscheidene mappen met in de map een .avi bestand + .srt met dezelfde naam, maar ik krijg geen ondertiteling terwijl de dvd-speler dit wel zou moeten afspelen!?

    :'-(
     
  19. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
  20. moederfietser

    moederfietser Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de ondertiteling wel geselecteerd door middel van de subtitle knop op de afstandsbediening van je dvd speler? Anders zou ik het ook niet weten. .srt's zouden het gewoon goed moeten doen als je ze precies dezelfde naam geeft als het .avi bestand.
     

Deel Deze Pagina