Breedbeeld en Fullscreen 4:3?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door rogier83, 1 okt 2005.

1. rogier83

rogier83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hi, ik vroeg mij iets af. Ik heb nu een beeldbuis met een nog een 'ouderwetse' verhouding van 4:3. Nu heb ik begrepen dat alle games van de volgende xbox voor breedbeeld gemaakt worden. Moet ik nu deze games spelen met grote zwarte balken aan de boven en onderkant? Ik heb namelijk weinig zin om een nieuwe breedbeeld tv aan te schaffen voor de x360 om dit te voorkomen. Weet iemand of dit klopt? Ik hoop dat de nieuwe games ook gewoon 4:3 beeldverhouding ondersteunen...

2. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ook een vraagje: ik heb een 50Hz Tv kan daar de xbox 360 ook op?

3. Alé Gertje!!!

Alé Gertje!!! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Das wel te hopen aangezien ik ook een 50 Hrz tv'tje heb en de xbox360 al heb besteld. Maar wat ik begrepen heb moet ie op alle bestaande toestellen gewoon werken, mits je wel een scart ofzo hebt. anders heb je wel te maken met een jaren 60/70/80 apparaat

4. Koffie mok

Koffie mok Guest

Wat voor soort Tv wordt aanbevolen voor de xbox 360>

Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2005
  5. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    HD-TV :p

6. Alé Gertje!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat ondersteund ie inderdaad ook. Hier mee zul je alle pracht en praal tevoorschijn kunnen toveren wat de xbox360 in zig heeft. ik ben echter niet van plan omdaar (in mijn huidige financiele situatie) een puist aan geld te besteden. Mijn tv voldoet aan mijn eisen en is laatst nog door een vriend vanme gemaakt omdat het geluid kapot was. hij heeft een winke in die zooi en vertelde me dat ik op mijn lullige sony trinitron van 51cm mooier beeld had dan veel nieuwe apparaten van nu

7. Alé Gertje!!!

Leuk Bevonden:
    0
    en oja ik had het hier natuurlijk niet over de HDTV's en ander dure lcd/plasma tv's enz. Je hebt tv's en je hebt tv's

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de meeste games zullen het nog full screen doen, maar het gat meer en meer over op breedbeeld dus zwarte balk

9. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.338
    Dat is eigenlijk best wel gaar.

10. Koffie mok

Koffie mok Guest

_O_

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Waarom is het gaar? De meeste mensen hebben tegenwoordig een breedbeeld tv. Dit is net zo iets als de komst van de dvd.. er zijn nog mensen met een video recorder, maar je kan bijna geen koop video's meer vinden... er is geen vraag meer naar

12. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer interessant is hetgeen Itagaki te melden heeft ( Team Ninja )

Bron : IGN

Itagaki Speaks

....With the inclusion of HD cables as standard, Itagaki hopes that people will end up making the move to HDTV. He suggests standard CRT over other types, devoting a lengthy rant to his displeasure with LCD televisions. Itagaki states that Team Ninja has "flagship class" LCD televisions throughout its offices, and he's not impressed with any of them. The problem, he states, isn't so much with response time, but with inaccurate color. Combine that with the high prices, and he comes to the conclusion: "buying a CRT is, as a gamer, a wise choice."

.......On the note of high definition televisions, Famitsu Xbox 360 poses a question that we've all been wondering: what happens when you play DOA4 on a standard 4x3 television rather than a wide screen 16x9 screen? Itagaki feels that black borders are horrible and not good looking, which is why current generation Xbox games support both 4x3 and 16x9. "I could not take pride in using black areas on both sides of a wide television," he states, "and I have no desire to have my fans play something in which I do no take pride." While he'd like people to purchase a wide-screen television, he realizes that this is not an option everyone, and so DOA4 is being made to display in full screen on a standard 4x3 television. In other words, he jokes, the game is fully SD compliant (the joke is that current generation Xbox games were listed as being fully HD compliant).

end quote.
    ------------------

Voor mij des te meer een reden om te wachten met de aanschaf van een LCD-tv.
    Maat van me heeft een Samsung HDTV...Ik laat mijn 360 daar eerst op draaien voordat ik mijn CRT bij het vuil zet :)

13. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.338
    Ik denk dat er meer mensen een dvd speler hebben dan een breedbeeld tv. Het is gaar, omdat je dan twee zwarte balken op je toch al niet zo grote tv hebt, dat is alles.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Bijna alle mensen die ik ken hebben een breedbeeld tv of gaan er 1 kopen .. dus het is gewoon ff afwachten

15. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.338
    Ja uiteraard ben ik ook van plan een breedbeeld te kopen, maar ja...money remains the issue.

16. Alé Gertje!!!

Leuk Bevonden:
    0
    precies, maar die kerel wil dus eigelijk zegge dat het draaien van de xbox360 op een crt monitor wel de moeite waard is. daarom dit keer een vga-kabeltje. lijkt me wel het proberen waard aangezien ik het geluid naar mijn stereootje kan linken

17. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    Wat gaat die VGA-kabel ook weer kosten??

18. ThoMasZ007

ThoMasZ007 Xboxworld Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je kan de 360 toch ook op je pc monitor aan sluiten via vga dan heb je toch ook mooi beeld
    edit sorry post erboven niet gelezen

Laatst bewerkt: 2 okt 2005
  19. Alé Gertje!!!

Leuk Bevonden:
    0
    crt = pc monitor.......jah toch?via de vga-kabel
    en er zitte nog 2 extra stekkertjes aan voor geluid. als die niet in je monitor passen prop je die in je stereo, als dat kan. op mijn stereo setje zit die speciale game ingang voor geluid via 2 stekkertjes

20. ThoMasZ007

ThoMasZ007 Xboxworld Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja die rode en witte bedole je toch ?

Deel Deze Pagina