Gisteren zat ik even te spelen met de video instellingen van de xbox. Daar kun je instellen in wat voor beeldformaat je wilt spelen: normal (4:3 ), letterbox en widescreen.
Nu heb ik een breedbeeld Philips die zelf schakeld naar breedbeeld zo gauw dat ie zo'n signaal krijgt dus ik heb de xbox op widescreen ingesteld en ja hoor tv schakeld over naar 'breedbeeld' en alles in DOA3 werd netjes aangepast en zagen er niet in de breedte uitgetrokken uit. Vervolgens starte ik PGR en waren al de auto's zwaar platgedrukt leek het wel. PGR ondersteund dus blijkbaar geen breedbeeld (?).
Nu vroeg ik me dus af of ik dit nu goed zie. Je kunt de xbox wel instellen op breedbeeld maar niet alle spellen ondersteunen dit tenminste ze doen het wel maar PGR bijv trekt gewoon alles uitverband.
Wat gebruiken de breedbeeld bezitters van dit forum standaard? En bij welke games nog meer werkt de widescreen optie niet?
Ik heb hem vanaf het begin eigenlijk op letterbox gehad en mijn tv dan op automatisch en die maakt er dan een mooie tussen oplossing van; geen opvallende vervormingen en alles staat nog op je beeld al mis je toch net wat onder en boven maar daar staat meestal niks.
Wat zijn jullie bevindingen met jullie breedbeeld en de widescreen instelling van de xbox?
Laatst bewerkt: 5 mei 2002