breedbeeld

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tasoeli, 24 okt 2003.

1. tasoeli

tasoeli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OP dit moment heb ik mijn xbox aan gesloten op een pc monitor.
    En mijn game cube op een kleine 38 cm tv en daarbij ook nog maar dat kan op allebei mijn dreamcast.
    Het is onhandig en daarbij mijn bureau staat aardig vol.
    Nu wil ik een breedbeeld aan schaffen.
    Maar is dat de moeite waard ik heb xbox spellen maar alleen collin mcrea is breedbeeld.
    Zijn er nog meer spellen in breedbeeld bij de cube is metroid prime breedbeeld.
    Of zeggen jullie de spellen op breedbeeld zijn op 1 hand te tellen.
    Ik zou een gewone 70 cm tv nemen.
    En wie heeft er een tip voor een goede scherpe tv.
    Kijk beneden staat een mooie sony breedbeeld.
    Maar ik vind 800 euro voor een tv alleen voor spelletjes wat overdreven.
    Je hebt tegenwoordig voor 400 500 euro ook aardige aanbiedingen.
    Alleen wie heeft er een tip

2. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik een nieuwe tv zal nemen word het een breedbeeld tv. Omdat je groter beeld hebt dus meer overzicht als je er één wil kopen zal ik wel gaan voor een 100 hz, omdat het beeld dan gewoon niet zo vlikkert en het ziet er gewoon beter uit. En ik zal ook kijken of er ook een RGB Scart aansluiting op zit, dit geeft nl scherper beeld dan een gewone Scart. Over de prijs tja meestal zit je bij zo'n breedbeeld tv rond de 700 euro.

En voor wat voor merk wil je gaan als ik bijv hier kijk zie ik een Samsung breedbeeld tv

100 hz
    72 cm
    RGB staat er niet bij dus dat weet ik niet zeker.

Voor €599 maar dat is bij de wehkamp dus er zullen ook wel winkels zijn die aardig wat lager in prijs zitten. Maar het ligt er ook gewoon aan wat voor merk je wilt hebben.

Laatst bewerkt: 24 okt 2003
  3. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    het is wel handig heb er zelf ook 1...een phillips van nu zoon 2 jaar oud is 80 centimeter en flat. ik zou wel flat nemen vind ik zelf mooier want we hebben ook een andere breedbeeld en die is neit flat en vink neit zo mooi en 100hz zoals jeroen al zei

(flat = vlakke beeldbuis, niet zoon krome als oude tv hebben)

4. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Idd je kunt beter ook voor flat gaan, anders heb je nl last van dat die hoeken zo weg trekken.

5. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb juist gekozen voor een niet flat beeldscherm omdat ik een platte beeldbuis heeeel vaag vond kijken. En als je voor minder geld een fijner (naar mijn mening!) beeld hebt moet je dat niet laten :+ Dus ik raad je aan eerst naar de winkel te gaan om te kijken welke merken je mooi vind en wat je wilt 100 Hz, Flat, Geluid etc. en dan op internet te gaan zoeken naar een goedkope versie. Ik heb zelf een thomson en ben hier heel erg tevreden over. JVC vind ik ook erg mooi scherp beeld hebben, maar die zijn duurder....maar zoals ik zei, je kan 't best eerst gaan kijken wat je nou eigenlijk wil....dus in bijv. een mediamarkt

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Breedbeeld is mooier, vooral met DVD en breedbeelduitzendingen.Elke game lziet er goed uit in breedbeeldmode. Breed kijkt nu eenmaal prettiger omdat het aangepast is op het menselijk blikveld.

100hz is een must als je een TV met een diagonaal groter dan 50 cm wil kopen.

7. tasoeli

tasoeli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie adviezen.
    Kijk voor dvd gebruik ik mijn xbox niet.
    Er staat een prachtig pioneer setje met dolby, dts en nog meer van dat moois ,te wachten tot er een mooi dvd in wordt gestopt.
    Maar zijn er al veel xbox spellen gemaakt voor breedbeeld.
    Kijk als die er niet zoveel zijn waarom dan toch een breedbeeld.
    Pas trouwens resident evil gezien.
    Ik heb pas resident zero voor de cube.
    Mijn advies wil je deze film zien, laten liggen waar die ligt.
    Wat een klote film.
    Maar goed dat heeft hier helemaal niks mee te maken

8. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb zelf een breedbeeld en de Xbox is ook in te stellen op Widescreen maar niet alle spellen ondersteunen deze optie (Sega GT wel)
    Als je een tv koopt, neem breedbeeld, dat wordt gewoon de toekomst, 100 Hz (anders krijg je flikkerend beeld)
    Vlakke beeldbuis is idd wel het mooist, maar wel duurder hals een ronde.
    Ik denk eigenlijk dat steeds meer ontwikkelaars spellen gaan maken die Widescreen ondersteunen. Als een spel 't niet ondersteunt heeft de tv zelf ook nog een aantal instellingen die normaal 4:3 beeld naar 14 : 9 of 16 : 9 kunnen omzetten zonder dat je van die brede koppies kijkt. (Loewe tv's hebben dit als enigste erg goed door, die kan moeiteloos een standaard uitzending zo omzetten naar een breedbeelduitzending zonder dat er ook maar kwaliteitsverlies optreedt, dus absoluut geen uitgerekt beeld!)
    Sony Philips etc. hebben het iets minder goed voor elkaar maar zijn ook een stuk goedkoper.

9. gerjan

gerjan Guest

breedbeeld wordt volgens mij niet echt de toekomst hoor, eerder plasma en grote tft schermen en die zijn volgens mij meer groot beeld dan breed beeld

10. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Met breedbeeld bedoel ik in het algemeen genomen. Tuurlijk gaan we binnen nu en 2 jaar over op plasma en tft, en de schermen die nu op de markt zijn zijn gewoon in 16 : 9 formaat. Dus hoe groot het scherm ook is, de verhoudingen t.o.v. de lengte en hoogte zijn altijd hetzelfde hoor!:)

11. gerjan

gerjan Guest

ah ok :D

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Inderdaad, plasma TV's zijn allemaal breedbeeld. Plasma TV is echter niet de toekomst en al helemaal niet voor gamers.

Het beeld van een plasma TV is gelijk aan een PalPlus TV met een lijnverdubbelaar (zoals pixelplus van Philips en de systemen van Sony en JVC).

Plasma TV's zijn mooi plat en hebben schitterend beeld. Hoge contrastwaarde en goede helderheid.

Ze branden echter heel snel in. Te lang dezelfde hud op het beeld is fataal. Daarnaast worden plasma TV's na 20 000 uur gebruik afgeschreven, de stof in de cellen brand langzaam op. Het beeld wordt dus steeds minder mooi.

LCD TV's gaan een leven lang mee, hebben ook superscherp beeld. De contrsastwaardes liggen echter nog veel lager dan bij plasma TV's. Zodra LCD's beter contrast krijgen is het over met de plasma TV's.

13. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Kan 't niet beter verwoorden _O_
    Plasma tv's hebben idd 1 groot nadeel. Het inbranden. Bijvoorbeeld als je 's avonds vanaf 7 uur RTL 4 zit te kijken en om 10 uur weer eens overschakeld naar een andere zender, zit dat T@RING RTL icoontje linksboven nog steeds vaag op je beeld!!!!!
    Dat is natuurlijk niet echt lekker, een kennis van mij ging hiermee naar de winkel, en raad eens wat ze daar zeiden: Jah meneer, dan moet u tussentijds maar even zappen naar andere zenders.....:mad: Eikels!
    En de levensduur is ook niet echt top. LCD komt ook steeds meer op, ze zijn nog wel erg duur, maar wel mooi en ze gaan idd langer mee.
    Oplossing: Koop een goede beamer, ben je overal vanaf;)

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik heb over de aanschaf van een beamer nagedacht, maar dan moet jj omde zoveel tijd een nieuwe lamp kopen :mad:

Nu wacht ik tot LCD beter contrast heeft en betaalbaar wordt ;)

15. tasoeli

tasoeli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.
    Maar de discussie plasma, lcd heeft niet veel meer te maken met mijn vraag.
    Het is wel een leuke discussie maar plasma wordt het zeker niet.
    Wie heeft er een lijst met spellen die breedbeeld zijn op de xbox.
    En natuurlijk ook op de cube.

16. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Die lampen, ja die zijn duur! Maar het is niet zo dat je elke maand een nieuwe moet hebben hoor!

En wachten totdat LCD beter en betaalbaar wordt:confused: Dat kan LANG duren:p

17. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een begin voor een lijst is gemaakt in deze thread :)

18. carvalho

carvalho Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoe heb je dat gedaan???

hoe heb je dat gedaan je xbox op een pc scherm!.....kan dat wel en hoe dan?

Deel Deze Pagina