Bring it on

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JayMcVay, 30 jan 2003.

1. JayMcVay

JayMcVay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit ook op een forum van een playstation site gedaan:

Waarom moet ik een xbox kopen en niet een PS2 die voorlopig bijvoorbeeld al veel meer spellen heeft.

Ik hoop dat jullie me kunnen overtuigen

J

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    ok.. het is eigenlijk vrij simpel.. niet zo zeer kijken naar de specs (k.. xbox is beter daarin) maar kijk naar de exclusive titels en welke je het meeste aanspreken..

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Kijk het is heel simpel: Als je heel ff verder had gekeken had je geweten dat Xboxworld.nl : Suggesties, problemen, opmerkingen niet het correcte forum is :)

Kijk dit is ook heel simpel: Je moet gewoon kijken naar de games die de beide platformen hebben. Welke spreken je het meest aan etc.

4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    1. dat is nog simpeler ja..

2. copy-cat :+

(voortaan eerst GOED lezen dus voordat ik een reply neerzet)

5. JayMcVay

JayMcVay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    k dan, newbie he

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Kan iedereen overkomen :) Geen probleem!

zelfs ik maak dat soort fouten, verschil is dat ik zo'n topic meteen kan verplaatsen :cool:

7. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Houdt je van Race Spellen, dan is het moeilijk kiezen want er komen veel leuke XBox titles aan.

RPG's ZEKER PS 2. Graffisch Geweld, Shooters, Europese titles , en USA titles dan is de Xbox meer voor jou.

Eerst ff een lijstje maken met wat jij leuk vind aan spellen of wat jou leuk lijkt dan is het makkelijker om een Console aan te raden. Vraag ook gewoon een verkoper waarvan je weet dat hij onpartijdig is (Ook onder Verkopers heb je fanboys).

En als je echt niet kan beslissen, huur eens een PS 2, Xbox of Gamecube. Of speel ze eens in de winkels.

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Voordelen van de Xbox:
    • Ingebouwde harde schijf
    • Geen dure memorycards nodig dus
    • Audiocd's te rippen naar harde schijf en te gebruiken in spellen
    • Mooiere beeldkwaliteit bij veel games
    • Beter (Dolby) geluid
    • Binnenkort Xbox Live! voor online gamen

Voordelen van de Playstation:
    • Direct te gebruiken als DVD speler, zonder daarvoor extra iets aan te schaffen
    • Meer goedkopere titels, aangezien er ook meer oudere titels zijn die zijn afgeprijsd

Als je naar specificaties kijkt, wint de Xbox overduidelijk. De Playstation heeft 2 jaar oude techniek, de Xbox loopt hier gewoon anderhalf jaar op voor en dat is te merken. Het grootste voordeel vind ik echter de harde schijf, waar je al je spellen op kan opslaan. Het aantal spellen is nu idd nog minder dan voor de PS2, maar als je de titels ziet die dit jaar nog uit zullen komen, is het spellenaanbod voor de Xbox ook heel fatsoenlijk.

Ik zou voor de Xbox gaan, en ik kijk er objectief naar, en dit is de mening van een onpartijdige verkoper van dat spul :)

Nog een tip: kijk vooral goed naar het spellenaanbod, kijk wat je het meeste trekt, dat is toch het belangrijkst. Maar kijk ook eens naar de controller, neem ze eens in de hand in de winkel. De Xbox-controller is nogal groot, misschien dat dat je niet bevalt (dan heb je altijd nog de kleinere controller-s, probeer die dan ook ff uit).

Hopelijk heb je hier iets aan!

9. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Waarom ok daar gaan we dan
    +bij eerste van aanschaf hij's gereeds klaar voor internet
    +microsoft zal heus niet failliet gaan
    +over de controller zou je kunnen zeiken maar er is ook een kleinere versie
    +we kunnen er DVD op kijken we hebben een harde schijf en kunne eigen liedje's spelen terwijl we spelen.
    +Door de harde schijf kunnen we laterop xbox live lvl's downen
    +De xbox is volwassener
    +het heeft nu een goed spel asortement en het word veel beter
    +de graphics zijn bijna altijd beter,de specs zijn veel hoger
    +omdat de specs hoger zijn gaan er ook steeds meer naar de Xbox
    +we hebben best veel toppers,paar orginele idee'en
    +al bij al zijn we goed koper uit xbox+controller+2spelen+kasje+hardeschijf erin+cd speler+dvd speler=260 euro

edit:
    project gotham racing
    jet set racing future
    Dead or Alive3
    Halo
    Splinter cell
    Ssx tricky hebben wij ook
    Unreal championship
    THPS4
    Deathrow
    Dynasty warriors3(jullie hebben 2)
    Ninja gaiden
    Soul caliburII
    munch odesy:confused:peciale vermelding,eerst voor de psII vermeld maar omdat die het niet allemaal aankon kwam ie naar de xbox
    brute force
    colin mcray rallyIII
    Dead to Rights
    fable
    Halo 2
    Mortal Kombat: Deadly Alliance
    Metal Gear Solid 2: Substance
    Panzer Dragoon Orta
    Perfect Dark Zero
    Project Gotham Racing 2
    Racing Evoluzione
    Rainbow Six: Raven Shield
    Sudeki
    Steel Battalion
    Tao Feng: Fist of the Lotus
    LOTR:TTT

edit2:je kon ook in de andere threads kijken

en de psII vergeleken met de xbox

-xbox=duidelijk beter sytem(qua prestatievermogen)
    -allebei dvd
    -Allebei lekkere controller's,maar van elkaar schillen ze veel,is soms even wennen om weer een console van een andere console vast te pakken.
    -psII heeft nu veel titels in de winkels ligen,maar ik vind veel bucht ervan,en exclusive maakt ook niet veel uit,de console heeft het in ieder geval,xbox heeft veel _-aankomende-_ toppers(mijn mening dan.../hoop ik kan nu nog niet oordelen)
    -psII heeft een voorsprong,borduurt verder op de naamsbekendheid,en is eerder gestart
    -We zijn toch nu veel goedkoper bezig,met titels van 20 euro etc.
    jullie ook met de psII
    -Het uiterlijk vind ik van beiden mooi,alleen jammer van die ""sticker"" in het midden van de xbox,en de rare knoppen plaatsing bij de psII
    -xbox live! word volgens mij dan ook veel beter dan als de PSII online gaat,jullie moeten ook nog apart een harde schijf erbij kopen
    -Toppers hebben ze allebei
    -de dvd speler is bij ons beter,alleen wij moeten apart een kastje aanschaffen
    -wij hebben al 4 controllerpoorten
    -jullie hebben een groot imago vergeleken met de xbox

je kan nu wel zeggen,dat mijn mening ongegrond is en niet juist omdat ik geen PSII heb,1 van men vrienden heeft ook een psII en het maakt ons echt echt uit of we op de PSII spelen of de xbox
    lol hebben we met allebei,alleen de xbox trekt me meer aan,en dat zal meer en meer worden naar de volgende 3 maanden,door xbox live en de aankomende(hopelijke)toppers in de winkel

Greetz ...

Laatst bewerkt: 30 jan 2003
  10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Destrukt-DCF(d1, ik vind dit niet helemaal objectief moet ik zeggen.

Sony ook niet...
    Waar basseer je dat op?
    De Ps2 heeft al een goed assortiment en ook dat blijft zich uitbreiden, dus eerder een pluspuntje voor de ps2.
    Niet helemaal waar, veel developers blijven bij PS2 omdat daar een groter marktaandeel in zit.
    Als je gauw genoeg bent wel ja, maar de Xbox wordt niet meer met het Segapack geleverd, dus als die uitverkocht zijn zijn ze beide weer even duur.

Veel van de spellen die je opnoemt zijn (binnenkort) ook voor de ps2 te krijgen:

Splinter cell
    THPS4
    Dynasty warriors3(jullie hebben 2)
    Soul caliburII
    colin mcray rallyIII
    Dead to Rights
    Mortal Kombat: Deadly Alliance
    Metal Gear Solid 2: Substance
    LOTR:TTT

En heel veel spellen moeten nog uitkomen, daar kun je nog niet over oordelen, al zitten er wel wat veelbelovende bij, dat moet ik toegeven.

Ik ben nu niet ineens pro-ps2 als je dat soms denkt, maar ook absoluut niet anti-ps2, ik bekijk de zaak gewoon objectief. Ik vind de Xbox ook de betere, maar ik vond jouw argumenten toch iets te ongenuanceerd, dus daarom vond ik het nodig er op te reageren.

11. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn nog zat winkels waar je het massive entertainment pack kan halen ( xbox+halo+segagt+jsrf+dvdkit) voor €299,-. bij de PS2 heb je niet echt zo'n aktie. Maar je moet het gewoon van de games af laten hangen en wat je belangrijk vindt.

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Klopt, hij wordt alleen niet meer geleverd. Wat nu dus nog in de winkels staat zijn echt de allerlaatste massive pakketten. Dus als je er niet gauw genoeg bij bent, zijn ze allemaal al weg en is het helaas pindakaas.

13. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    hey DWD :)

er staat ook bij psIi en xbox,ik vergelijk ze ook,dus het gaat ook voer de psII niet allemaal gebaseert op de xbox,dat ze niet failliet zullen gaan bedoel ik niet dat de andere dat wel zullen doen,maar meer als wij een grote tegenslag hebben dat wij nog even door kunnen gaan,mischien zoals je gemerkt heb heb ik die post gecopy'ed uit andere topics waar ik dat eerder gepost had,en die xbox is ietsje volwasseneer had ik gepost bij een gamecube forum,dus had ik die er nog niet uitgehaalt,hoop dat je me nu niet misbegrijpt dat ik de andere wil afkraken,want ik zelf vind het gewoon geweldig als alle gamers met elkaar kunnen opschieten
    PSII,xbox,gamecube,pc,gameboy zelfs gewoon allemaal,daarom ben ik ook geen voorstander van dit deel van het forum,heb ik ookal vaker vermeld met een soort opic naam als:Wat maakt het uit als een console zou domineren,als het goed is staat die post ook in dit deel van het forum.Maar in ieder geval hoop dat ik zo alles wat heb uitgelegt

14. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    kijk naar welke games je aanspreken.. een harde schijf is erg leuk.. maar als je geen leuke games voor de xbox kan vinden dan zit je daar met je hypermoderne systeem en je harde schijf.. kijk gewoon welke games je het meeste aanspreken en basseer daar je keuze op..

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ok ok, het was ook niet bedoeld zoals ik al zei om jouw argumenten af te kraken, meer om ze te nuanceren. En dat je ze uit andere topics gecopyd had, had ik idd al in de gaten, kwam me al zo bekend voor :D

Ik ben persoonlijk ook niet voor het console wars forum, lokt imo alleen fanboyism uit (he, leuk woord :)). Maar in dit geval gaat het er gewoon om dat JayMcVay een goeie keus maakt, en daar wil ik hem graag mee helpen. En jij ook neem ik aan, en ik denk dat we daar beiden aardig in zijn geslaagd.

En Jay, zeg het ons ff als je je keus hebt gemaakt, ok? Ook al is het een playstation :)

16. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Mjah,maar ik weet dat je ze niet wou afkraken,maar je snapte ze niet helemaal dus legde ik wat extra uit,en jay ik wil ook wel weten wat de andere kozen en wat de andere hun argumenten waar,of die argumenten ook eerlijk waar zijn en of ze wel belangrijk zijn.... want ze kunnen ook minpuntenen verzinnen,die niet waar zijn.

Greetz

Deel Deze Pagina