bug/bios?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door daantjuh_15, 24 dec 2006.

1. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een beetje een probleem, maar weet niet wat het precies is...
    de laaste tijd als ik een spel speel..naja een hele tijd al...krijg ik heel vaak zomaar strepen door men beeld heen, bijna bij elk spel wel. het lijkt wel op een soort bug, maar als ik dan op het knopje start druk(toetsebord) en dan weer het spel selecteer , is die weg of zit die op een andere plek.

en dan mijn 2de probleem, als ik een filmpje kijk met wmp, via internet of in wmp zelf, dan loopt men hele pc super traag. maar dat is niet als ik naar youtube ga, en daar een filmpje kijk, dan heb ik nergens problemen mee. dus dat is heel apart, waar ik wmp nodig heb tript die helemaal.

nu is het zo, ik had een 250W voeding, maar die heb ik veranderd in een 350..dus dat is geen probleem voor men 6600...maarja wat dan wel??, wat ik zelf is dat het de update van men bios is omdat die nog van 2002 is en misschien niet goed loopt met de nieuwe spellen etc., want ook bij bijvoorbeeld het spel rainbow six vegas, loopt dat intro filmpje van ubisoft helemaal stotterend/traag.

en voor de wmp, heb ik echt geen flauw idee, hopelijk ligt het ook aan de update van men bios..anders heb ik geen flauw idee...naja als iemand me kan helpe...graaag:b:

ps: heb de nieuwste driver voor men pc

Laatst bewerkt: 24 dec 2006
  2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt alsof je HD staat ingesteld in de PIO-mode. Om dit te checken ga je naar hardwarebeheer.
    - Rechtermuisknop op 'deze computer'.
    - Eigenschappen
    - Ga naar het tabblad hardware
    - Apparaatbeheer
    - Kijk dan bij het IDE ATA/ATAPI-controllers gedeelte en dubbelklik op het kanaal waar je HD op aangesloten is en dan moet je maar eens kijken bij Geavanceerde instellingen. Als het goed is staat daar 'Huidige overdrachtsmodus: Ultra DMA Mode 5'.

Als daar iets anders staat moet je bij het tabblad stuurprogramma klikken op 'Installatie ongedaan maken'.

ps. ik ben er maar vanuit gegaan dat je een S-ATA HD hebt.

3. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    als ik zo bij dat ata/atapi gedeelte zit, kan ik 3 mogelijkheden kiezen namelijk:
    -primaire IDE-kanaal
    -Secundaire IDE-kanaal
    -SIS PCI IDE-controller

bij primaire staat: ultra DMA mode 5
    bij secundaire staat ( bij huidige overdrachtsmodule):niet van toepassing

mar goed b ij die eerst staat dat er wel dus...en ik neem aan dat ik een sata hd heb, maar dat weet ik zo niet..maarja..het staat dus wel goed:confused:, maar kan het niet aan de update van men bios liggen, want die is van 2002..en tsjah..ik heb geen codecs...maar goed dat heeft niks te maken dat men hele pc traag loopt als ik een filmpje kijk via wmp...maar goe..

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Wat zijn de specs van je pc?

5. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    P4
    2.54 Ghz
    768 mb geugen
    nvidia geforce 6600 256 mb ( AGP )

6. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Word je pc erg warm? Heb je er verder nog iets vreemds mee gedaan de laatste tijd?

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Problemen kunnen ook over veroorzaakt door een conflict met de DirectX.

Test even als deze wel goed werkt ( Uitvoeren - DXdiag ).

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    1ste probleem: Waarschijnlijk artifacts. Hoe warm wordt je 6600 (tijdens niets te doen en tijdens het gamen) en heb je je grafische kaart geoverclocked? Zoja, terug clocken naar stock speeds.

2de probleem: Ik zou het niet direct weten, maar ik denk dat van zodra je WMP gebruikt je CPU-usage naar 100% vliegt. Ga eens na in taakbeheer of die werkelijk zo is en welke taak het juist veroorzaakt.

9. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    ja men cpu vliegt in 1 keer naar 100%, waardoor dus echt alles flipt..en ik weet niet, waar/hoe kan je zien hoe warm je kaart word en of die overclockt is..?

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zie dan eens wel process je cpu zo belast. Als het wmplayer.exe is, probeer dan eens wmp te herinstalleren.

Voor de temperatuur te zien van je 6600 moet je naar het Nvidia Control Panel gaan. Dit oftewel via een pictogram in je takenbalk of via je bureaublad, rechtermuisknop,... (vanaf hier weet ik het niet meer) of via Configuratiescherm, Nvidia Control Panel (weet niet of die 100% juist is).

In dat control panel zal dien iets staan van GPU temperatuur, klik daar op en je krijgt een venstertje te zien waarop je de temperatuur van je grafische kaart kan aflezen.

Aangezien je niet weet hoe je kan zien of je grafische kaart geoverclocked is, ga ik er van uit dat die kaart dus nog stock snelheden draait. Dus vergeet de overclock "theorie" maar ;).

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je de boel al aan de praat gekregen ??

Was vanmiddag even aan het snuffelen in de BIOS.
    En kwam daar de optie ( AGP Voltage Regulator ) tegen.
    Hiermee kan je de spanning op het AGP-slot verhogen en verlagen.

Mischien krijgt jouw Videokaart wel te veel of te weinig spanning !!

12. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    nee heb nog steeds het probleem, echt irritant..ik zal zo ff kijken

13. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Hier moet je erg mee uitkijken; 0.1V te hoog door een videokaart kan de dood betekenen voor de betreffende kaart ondanks een aanwezige volt-regulator op het moederbord.

Als ik alles zo lees, lijkt het inderdaad een hitte-probleem, een voedings-probleem of een driver-probleem. Lekker algemeen maar ja.

Hitte is eenvoudig te testen: schroef je kast open, zet er een huis-tuin-keuken ventilator op gericht en ga spelletjes spelen. Loopt ie niet vast, probeer het dan zonder ventilator. Loopt ie wel vast -> hitte-probleem.

Oplossing: schoonmaken van alle fans of een extra fan bijplaatsen in de PC.

Voedings-probleem: post eerst eens het merk van de voeding. Sweex, Q-Tec en dergelijke vallen eigenlijk al onder de noemer onbetrouwbaar.

Driver-probleem: installeer eens de laatste drivers voor je moederbord en je VGA-kaart, daarna de laatste versie van DirectX (Microsoft) en kijk hoe het dan loopt.

Deel Deze Pagina