Wat een hype weer zeg, al rond de PS2 en nu weer rond PS3. Op serieuze Hardware sites staan verhalen over "The Cell" processor die 1000x zo snel kan rekenen als een Pentium 4 2,5 Ghz, Supersnel RDram geheugen etc. Ik moet het allemaal nog zien, de PS2 zou ook 100x sneller zijn dan een pentium III machine. Wat ik niet snap is dat iedereen Sony's hype publiceert alsof er verder geen nieuws is, en zonder enige vorm van kritiek.
Ben jij zo iemand die dit soort nieuws meteen geloofd en aanneemt? denk nou ff na, ze produceren deze zogenaamde 'specs' om microsoft op te fokken! Hopen dat die niet zo dom zijn om het aan te nemen! Kom op zeg! 1000x zo snel als p4 2,5ghz.. is ONMOGELIJK!! En dat durf ik hier heel hard te ROEPEN!
Pff, ik zei Goed Nieuws omdat ik dit gezeur vind.. "Wat ik niet snap is dat iedereen Sony's hype publiceert alsof er verder geen nieuws is, en zonder enige vorm van kritiek" Tuurlijk is dat bullshit, 1000 x sneller(2500ghz!!) dan 2,5 ghz..
Ik heb gelezen dat de processor afkomstig is van IBM en draait op een frequentie van 25ghz is 10maal zo snel als een pentium 4 2.5ghz.
Lijkt mij heeeeeeeeeeeeelllll erg onwaarschijnlijk, ik kan met zekerheid zeggen dat het gewoon niet waar is want dan zou die in 2005 uit moeten komen en dan zijn dat soort processors nog niet op de markt, dus dat is vet jammer voor ze
Dat word een prijzig kastje als zij er zoveel in willen gooien in 2005. Bullshit dus. Want anders ga je het doel van consoles of, zoals zij willen, home computers (PS 3 word meer dan een Spel computer volgens sony) echt voorbij. Het goede van een HomeComputer en een Console was dat ze goedkoper waren dan PC's of MAC's, en je er toch hele leuke dingen op kon doen die voor een consument vergelijkbaar waren met een PC. (of in de begin jaren zelfs beter (nog geen echte geluidskaarten in de PCs toen ze in het begin moesten concureren met de HC's).
Het rare is, dat die Toshiba chip die Sony naar verluid wil gebruiken weer het probleem heeft van meerdere CPU's. Naar mijn weten één van de grote manko's waardoor het voor de PS2 zo moeilijk proggen is. Denk maar eens aan de Jaguar of de Saturn. Ook zeer moeilijk om daar voor te proggen ( dankzij tientallen cpu's in het geval van de Jaguar ), en dat lijkt me niet iets wat echt bevordelijk is voor de developpers. Maargoed, als hij in 2004 in productie gaat ( die chip ) zullen we pas echt weten wat ie kan en hoe die het doet.
1 ding weet ik wel, de xbox is nu krachtiger als de ps2 maar de ps3 word zeker krachtiger dan de xbox (1). Ze moeten wel dus ze zullen dan ook wel met iets komen + dat ze al zo ongeloofelijk veel aanhangers hebben (gamers + developers). Zal moeilijk worden voor microsoft.
Offtopic De Saturn had zelfs meer PU's dan een Jaguar. De jaguar had er 6 De Tom Chip (die 3 pu's aan boord had voor gfx) de Jerry Chip (2 chips voor geluid). En de 6e chip maar het enige wat die deed was de joypads uitlezen dus eigenlijk mag die niet tellen. (Anders mag je de input output chip op een MSX of C64 ook als extra cpu tellen (waar hij soms wel voor gebruikt werd trouwens hehe ^_^ met sommige tweakers)). Er is dus ook nog steeds discusie over wat je de jaguar moet noemen. Een 16 of een 64 bit console. De hoofdcpu was 16 bit, maar was eigenlijk maar een mannager die geen spieren had om het echte werk uit te voeren (Hij gaf zeg maar alleen opdrachten aan de andere Chips). Dus Atari zei dat het 64 bit was (en ik ben het op dat punt met Atari eens). De Saturn had er 8 2 * een SH 2 op 28 mhz 1 * een SH 1 op 21 mhz. Die als eerste taak had het comprimeren en decomprimeren van muziek en beeld van een cd. En de CD toegang te regelen. Maar dan heb je altijd nog kracht genoeg over om hem mee te laten rekenen. 2 * een VDP (kan je een beetje vergelijken met de VU's van een PS 2. Zijn een soort van GFXPU's). Yamaha geluids die op 23mhz liep chip die nog extra hulp kreeg van een motorola 68EC000 van 11.3 mhz. En dan had je nog de SCU. Eigenlijk geld hier hetzelfde voor als met de Atari (Saturn Control Unit). Alleen kan je deze meer vergelijken wat voor de PS 2 de control unit is (de oude cpu van de PSX). Dus hij kan meehelpen. De geluids chips waren een parade paardje van Yamaha. Die hun trots was gekrenkt met de SNES door Sony (die de geluids chip van de SNES heeft gemaakt). De saturn kan dus ook 3d geluid aan. Stemmen wegfilteren, geluid realtime versnellen, verlangzamen, vervormen. Net als je nu met xbox life gaat zien. (32 sample stemmen was een van de mogelijkheden. De psx had er maar 24. (Hij had ook nog FM playback, Wavetable playback, veel filters (zoals al eerde beschreven), etc). Offtopic over Maar wou Sony niet de Cel tech van IBM gaan gebruiken?. En de reden dat de PS 2 moeilijk is te proggen is niet meer dan 1 cpu's (dat hoeft namelijk niet altijd moeilijk te zijn mits je een goede Dev kit hebt (iets wat de Saturn in het begin gewoon in faalde)). Maar de PS 2 is gerushed, net als de Dev kit. (hetzelfde probleem bij de Saturn). En er is ook niet goed over nagedacht. Andere consoles met meerdere CPU's ook normaal voor te ontwikkelen was. De PC Engine was niet moeilijk om voor te programeren, maar hij had wel meerdere Reken eenheden (zeker toen ze ook nog met add ons begonnen. Zijn hele mooie spellen op verschenen. De eerste Castlevania met Richter belmont bijvoorbeeld. DIe ook nog eens door het oude Treasure is gemaakt.)
Bedankt voor die retro info, altijd interessant vind ik zelf. Over die nieuwe Sony chip; voor zover ik heb begrepen is die ontwikkeld door Toshiba maar wordt hij geproduceerd door IBM. Weet iemand trouwens al meer van de distributed opties van de PS3 ?
waneer komt ie uit, 2054 ? dan hebbe ze wel een pentium 4500 ja Dus mensen met een PS2 .. je weet het, geniet er nog maar van zo lang het nog kan.
Beetje overdreven. Dat kunnen de ps2 gebruikers ook tegen de xbox gebruikers zeggen. Geniet nu nog van je "krachtigere"console. ps3 komt eraan. Zo kan iedereen wel aan de gang blijven. Zo lang de game developers geen goede spellen maken heb je niks aan de meest krachtige console.
Ja en dan kunnen wij weer zeggen, Balen jullie maar lekker dat je een ps3 hebt gekocht als er al een 'krachtigere' xbox next is... Zo blijf je bezig natuurlijk
Voorlopig hebben de ps gebruikers keus uit veel meer spellen. Waarom denk je dat de ps2 het zo goed doet nu nog steeds. Ligt aan de spellen keus, word zoveel uitgebracht. ps3 word gewoon krachtiger dan de xbox van nu. Xbox2 zal dan weer minstens even krachtig moeten worden. Maar goed, het gaat niet alleen om hoe krachtig een console is. Het spellen aanbod is nog belangrijker.
ik ben niet anti playstation maar ik haat mense die anti xbox zijn. hoe kiddy die shit van fanboys. Ik heb nu een xbox al van 14 maart omdat ik wist dat hij dope ging zijn. Heel waarschijnlijk zal ik wel bij xbox blijven nu (dus wachte op xbox 2) maar moest die ps3 nu echt alle verwachtingen zou verbreke dan zou ik er zo ook wel eentje in huis wille hale. we shall see de technologie gaat vooruit en het game ook.
das best veel hoor dachtik.. de gamecube heeft maar 24mb, en kijk eens wat hij daarmee kan.. mischien iets minder krachtig dan jullie Uberconsole de Xbox.. maar bepaald geen kattepis met maar 24mb Ram.. de n64 had standaard maar 4 mb, wat je met een expansion pack kon verdubbelen.. Hieruit blijkt maar weer hoe kut pc's zijn..