Ik kan mij nog zo’n soort game herinneren volgens mij was dit op de MSX homecomputer, maar kan ook op de C64 zijn geweest. Je moest dan tijdens de lessen opletten wat er op het bord werd geschreven door de leraar en deze info weer ergens in verwerken om beter te worden.
Je had ook een soort rooster en moest op gezette tijden in een lokaal zijn anders werden er weer punten van de score afgehaald. Tijdens het rennen van lokaal naar lokaal werd je door medeleerlingen beschoten met een katapult of neer geslagen, hierdoor was je even buiten westen en dus weer te laat in de klas. Tijdens de pauze in de aula kon je echt punten verdienen, lekker druk dus je sloeg iedereen gewoon voor den muil. Alleen moest het natuurlijk niet worden gezien door de leraren. Ook kon je dingen jatten in de lerarenkamer…
Al met al best een aardig spel voor die tijd, vooral lekker om af te reageren na een suffe schooldag. Gezien de Amerikaanse cultuur zo heden ten dagen zou de katapult wel eens vervangen kunnen zijn door een uzi om zo snel heel de klas uit te moorden, alhoewel je in Nederland ook niet meer veilig bent als leraar….
Toch denk ik dat, mits goed uitgewerkt, het thema best een leuk spel kan opleveren er is immers genoeg te doen op school wat in een verhaallijn kan worden verwerkt. Ik laat mijn ideeën maar even gaan, maar denk aan concurrentie/ruzie met andere klassen cq scholen, sportactiviteiten en competities, hitsige meiden , (welke ook weer tot ruzie tot gevolg kunnen opleveren) drank- en drugsgebruik, vernielingen enz. Mening film is tevens gebaseerd op het leven in en rond de schoolperiode. Het is even wachten op nieuwe info omtrent deze game, maar wat mij betreft kan het een leuke game worden.
Laatst bewerkt: 9 mei 2005