1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Cable4u

Discussie in 'Games' gestart door boomer, 1 mrt 2003.

  1. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Heeft iemand hier cable4u en gaat die xboxlive nemen? Zoja dan hoor ik graag of het allemaal goed werkt. Het is namelijk nog een een klote klein bedrijfje en niet super snel, maar mischien trekt die het net.
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Volgens hun homepage:

    Snelheid kabelmodem:
    * Downloadsnelheid 512Kbit/s
    * Uploadsnelheid 256Kbit/s

    Als je die snelheid ook echt haalt dan is het voldoende. Maar ik weet niet op hun netwerk ook echt Xbox Live ondersteunt. Ik zou eens bij hun helpdesk vragen of je via hun abbo ook op Xbox Live kunt. (En vertel er even bij dat Xbox Live geen website is. :) ).
     
  3. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Dankje, maar ik kwam er ook pas gister achter dat ze de snelheden hadden verhoogd en dat ik mijn modem moest resetten nu gaat alles een stuk sneller en is mijn upload en download ruim voldoende, dus dat moet in iedergeval geen probleem zijn.
     
  4. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouwe heer heeft ook Cable 4 u. maar de snelheden zijn niet om over naar huis te schrijven, idd een klein startend bedrijfje, maar wie wet verbreden ze de bandbreedte nog wat

    Greetz:)
     
  5. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Jouw ouwe heer moet dan de stroom van zijn modem halen en dat er opnieuw opzetten, want dit zijn mijn snelheden bij speedtest.nl en het is heel constant.

    Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 63.1 KByte/sec
    Upload
    Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 17.5 KByte/sec
    Connection
    Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 217.0 Conn/min
    Ping test Nederland
    Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 36.0 ms
     
  6. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    20-02-2003
    Verhoging kabelmodemsnelheid
    Geachte Cable4u-klant,

    Wij zijn verheugd u te kunnen melden dat de maximale snelheid van uw kabelmodem onlangs is verhoogd.
    De huidige snelheden zijn:
    Download: 512 Kbit/s
    Upload: 256 Kbit/s

    Deze nieuwe modemsnelheden worden pas na een harde reset van het modem actief, dus het kan zijn dat u hiervoor de voedingsstekker van uw modem even los moet koppelen en daarna weer aansluiten.
    Nadat het modem weer is aangemeld, zijn de nieuwe snelheden actief.

    Veel plezier met uw internetverbinding

    Cable4u
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou, voor een 256kbit upload verbinding zuigt dat toch wel erg zwaar, maar het is wel ruim voldoende voor Xbox Live.

    Het enige waar je aan moet denken is dat mogelijkerwijs allerhande zaken bij de provider gefilterd worden.

    Met name beginnende kabelprovider hebben nogal eens de neiging om big-brother te spelen en denken dat zij het beter weten dan hun klanten. Het kost dan de nodige overredingskracht om hun te laten ontdekken dat ze er eigenlijk de ballen verstand van hebben en zich beter met tv en radio bezig kunnen houden...

    Wat je moet doen om geruststelling te krijgen over de mogelijkheid om via je provider Xbox Live te gebruiken is de helpdesk bellen (als ze er een hebben), en vragen of ze filters op hun IP hebben staan. Als ze die hebben dan begin maar alvast zenuwachtig te worden.
     

Deel Deze Pagina