Call of Duty 2 [Problemen met disc]

Discussie in 'Algemeen' gestart door yad1ckru, 1 jan 2006.

  1. yad1ckru

    yad1ckru Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo ik was al lang niet meer op dit forum :p Heb mijn 360 al sinds dag 1 en ben er dik tevreden mee maar sinds gisteren beginnen de problemen te komen.
    Het zit zo, een vriend van mij heeft net als ik CoD2 en we wilden hem samen online gaan doen. Zijn disc starte niet meer op en gaf hem berichten dat hij de disc in een 360 moet stoppen? :confused: Bij nader bekijken van de disc zag hij niet alleen een heleboel krassen maar ook dat de disc uit elkaar aan het vallen is! In het midden, bij het gaatje, breken namelijk kleine stukjes van de cd af en hierdoor komen er zelfs al scheuren in het stuk waar dat glimmende xbox logo staat.
    Ik dus bij mij voor de zekerheid kijken (ook al doet CoD2 het perfect bij mij), en wat blijkt, de disc blijkt ook uitlelkaar te vallen! Er zitten ook al krassen op de glimmende laag waar het logootje staat, en van de bovenkant voelt het aan alsof het bijna gaat scheuren!
    Ik heb helemaal niets ongewonelijks gedaan met m'n xbox, niet gekanteld terwijl een spel erin zat en ik haal na iedere speel sessie de spellen uit de DVD lade.
    Ik vind dit echt heel raar en ik ben bang dat als ik met die disc speel dat ik dan mijn xbox beschadig en het spel helemaal naar de kloten help...
    Mijn andere spellen zijn trouwens allemaal nog in perfecte conditie en PGR3 en PDZ die ik veel langer heb gespeeld dus ook.
    Ik ga morgen terug naar de winkel met die zooi, maar zouden ze dit omruilen na vier weken? Zoniet, zou Microsoft mij dit spel dan vergoeden als ik hun opbel en het verhaal vertel? En dan nog vind ik het schandalig dat die DVD uit elkaar brokkelt, straks had een stuk van die dvd ergens in de xbox terecht gekomen, kortsluitinggemaakt en dan die hele zooi de fik in.... :mad: :mad:
    Nou, dat was even mijn klaag verhaaltje.. en zijn er hier mensen die hetzelfde probleem hebben of hiervan hebben gehoord?


    /Mod Edit - Goiz

    Handige info:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2006
  2. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    woh best heftig!!! waarschijnlijk een fout in de productie lijn, coating van de CD nie goed of iets dergelijks, maar neej ik heb nergens last van. pwoe_O_
     
  3. yad1ckru

    yad1ckru Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook zo vaag, ik heb zelf ook nog nooit over zo een probleem gehoord, ik wist alleen van dit probleem af dat je disc verkrast als je je xbox kantelt/verplaatst terwijl die aanstaat.. maar dat die cd gewoon afbrokkelt vind ik ontzettend raar... :confused: M'n vriend gaat morgen naar de winkel met onze 2 CoD2 discs en laat ze even zien dat het niet alleen zijn spel is maar dat ook mijn spel aan het afbrokkellen is, hopen dat ze hem dan na 4 weken nog inruilen, zoniet dan bellen we MS, hopen maar dat ze hem gratis vervangen., want als ik ook nog eens zou moeten bijbetalen vind ik dat echt niet goed van hun, ik koop iets, ga er goed mee en dan valt het ineens uitelkaar..
     
  4. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    De service van Microsoft is best wel goed hoor:) (Spreek uit eigen ervaring:))
    Dus daar zou ik je maar niet al te druk over maken;)
     
  5. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    Hetzelfde probleem had ik ook met het Spel Need for Speed Most Wanted. Om het verhaal kort de houden, MS zei tegen mij dat het niet aan de Xbox360 ligt maar aan de DvD houje. Dat ronde ding waar je de DvD moet in doen zit zeker te strak. En als dat te strak zit is het moeilijk om de DcD uit tehalen en daardoor is de kans ook groter dat er een scheurtje op bovenkant van de DvD komt. Waar is dat scheurtje van jou is die aan de bovenkant of gewoon door de hele DvD. Als het aan de bovenkant is dan is het de schuld van de hoesje.
     
  6. Brolly

    Brolly Pr0 G4m3r

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe hoesjes kopen dus :+
     
  7. yad1ckru

    yad1ckru Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de DVD brokkelt af aan de bovenkant en er zit een kras (waarvan ik bang ben dat het een scheur wordt) aan de onderkant maar niet op de data tracks, gewoon op dat silveren xbox logo.. Dus het ligt aan het hoesje? Ik zal eens het hoesje van CoD gaan vergelijken met die van m'n andere spellen.
    Ja ik heb net mijn hoesjes bekeken, en wat blijkt, in die van CoD2 komt de DVD er echt veel stroefer en moeilijker uit als bijvoorbeeld de hoes van PDZ, PGR3 of condemned. Maar in Quake 4 en NFSMW komt die DVD er ook moeilijker uit, maar die twee spellen heb ik nog het minst van allemaal gedaan dus die gaan niet zo vaak de hoes in en uit.
    EDIT: Kon jij je spel nog laten vervangen MS of was het bij jouw niet zo erg als bij mijn vriend waar het spel niet meer wil opstarten. (oh en als ik er nog eens goed over na denk, is het spel van mn vriend zo verrot omdat die echt al die weken alleen maar CoD2 doet en na iedere keer spelen het spel er ook weer uithaalt, wat zo een 3 keer per dag kan zijn en als ie dan net als ik net die knop niet hard genoeg indrukt en dna het spel eruit trekt krassen en scheuren maakt. Maar het zijn ook echt kuthoesen vergeleken met die van andere spelen, daar floept het spel er echt simpel uit en hoef je niet echt als een maniak keighard dat rondje indrukken.)
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2006
  8. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    yad1ckru speel met de DvD waarop de scheurtjes inzit niet meer. De scheurtje wordt steeds groter. Mijn spel word waarschijnlijk vergoed door EA want het was hun schuld
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2006
  9. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Heb je misschien een foto?
     
  11. drazic2005nl

    drazic2005nl Active Member

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    He ik had die melding bij PDZ (dat ik de cd in een xbox360 moest doen??!) Ik ben ook even gaan kijken naar het logo op de cd. En als ik het vergelijk met de andere twee spellen die ik heb + de PDZ bonus CD dan lijkt het logo wel bijna weggevaagd. Betekent dit dat er bij mij ook stukjes van de cd afbrokkelen??!
     
  12. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb dit ook bij mijn disc van het sega-pack. Ik heb dat in een ander dvd-doosje gedaan, wat blijkbaar iets te klein is. De disc brokkelt ook vanuit het midden af. Ik vertrouw het ook niet, en stop hem ook maar niet meer in mn xbox nu het erger is geworden.
     
  13. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een doos vol brokken hebt WEL en anders NIET :+
     
  14. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    srry ik woon hier pas 2 jaren in NL en kan me iemand uit leggen wat het woord "brokken" betekent
     
  15. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    het is net als met een steen als je laat vallen krijg je allemaal kleine brokken steen het is niet echt een aanduiding voor iets ofzo kleine stukjes laat ik het zo zeggen
     
  16. Dead Worm NL

    Dead Worm NL Casual Gamer

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    meer informatie

    *** Heb ik net Call of Duty , lees ik even de forums door zie ik dit |:-
    Zie ik op mijn DVD dat bij mij :

    * De Xbox360 text + logo vervaagt
    * Er zit een barst in het plastic in het midden (onderkant + bovenkant)
    * De bast gaat door bij het data gedeelte

    Ik heb een schokkende ontdekking gedaan er er zit een *open plek* onder het cd laagje en waar de data op staat.
    Ik kwam hierachter dat toen ik de rest van de cd ging schoonmaken met cleaning fluid (tegen vingervlekken) , opeens zat er een *plastic* laag , daaronder het vloeistof en daaronder de *data*

    Dit is ernstig dat wijst erop dat het bovenste laagje van de DVD loskomt.

    Kan iemand dit bevestigen?
    Ik zal morgen even naar de lokale gameboer gaan want ik voel me nu best wel opgelicht.
    - Tim

    ps : dit is mijn eerste post want normaal lees ik alleen alles , hierdoor heb ik echter mij geregistreert om dit te posten.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
  17. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    brok (het, de ~, ~ken)
    1 afgebroken, afgevallen vast deel van iets
     
  18. Corneel

    Corneel Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Na dit bericht ben ik ook maar eens even gaan kijken naar mijn CoD2 disc en deze begint ook te barsten van binnenuit :'-( .
     
  19. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    kut voor je... ik heb ff alle games gechecked maar allemaal prima in orde, tis waarschijnlijk een fout in de productie lijn, oftewel trug gaan naar de winkel en een nieuwe halen. en anders microsoft bellen.O-)
     
  20. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    - Of je doet alsof.
    - Of je bent dom.
    - Of je bent echt "pas" in nederland.

    Bij de eerste 2 gevallen, ik heb medelij met je...
    Bij het laatste geval raad ik je een cursus nederlands aan :{
     

Deel Deze Pagina