Dat is een vraag die velen bezighoudt de laatste tijd. Microsoft lijkt er maar niet in te slagen de Japanners te overtuigen. Sommige analysten beweren dat deze kerstmis de periode zal zijn die zal beslissen over de toekomst van de Xbox. Bij ShackNews hebben ze een artikel geschreven over de toestand in Japan en of het modelijk is voor de Xbox om voort te bestaan zonder Japan te veroveren. Je kan het hier rustig nalezen: klikkerdeklik denk je dat ze het juist hebben?
de japanners vertrouwen meer op de ps2 omdat die japans is.......en dat zal altijd zo blijven..als een japanner een Xbox wilt kopen komt zn vriend naar hem toe, en vraagt 'weet je het zeker?? de ps2 is echt vet' en dan kijkt ie naar de ontwikkelaars enzo, hij ziet de japanse tekens enzo..en kiest voor de ps2....
daar gaat het niet over he het gaat erover dat MS zonder Japan kàn? niet dat de Xbox minder populair is dan de PS2
LoL playstation meer japans dan een cube? Dan zouden alle jappen een cube kopen he? Maar dat is niet zo omdat de ps2 meer goede japanse games hebben die ze aanspreken.. De cube heeft het ook wel aardig voor me kaar omdat ja nintendo loopt altijd goed in zo'n land. Xbox heeft bijna nihil japanse spellen op dit moment.. ze zijn allemaal in ontwikkeling, maar er zullen nooit zoveel jappaners een xbox kopen dan een cube,ps2 alleen echte die-hards
de xbox heeft de VS in iedegeval WEL nodig.. iedereen zeikt over japan maar vs en europa is veel belangrijker
de VS en Europa zijn idd wel belangrijke markten maar je mag Japan ni onderschatten qua belangrijkheid daar is gewoon de grootste developers concentratie!
Eris nog nooit een console geweest zonder grote software-ondersteuning uit Japan. De meeste goeie games komen gewoonweg uit Japan. Daar kun je natuurlijk lang over discussieren maar het is gewoon zo. En die Japanse softwarehuizen zien de thuismarkt als een testgebied voor hun produkten. Als Xbox daar een uitzonderlijk lage userbase heeft laten de developers hem links liggen en hebben wij straks alleen nog games van Amerikaanse en Europese makelij. En da's natuurlijk jammer en kost een hoop klanten die graag Capcom/Konami enz. games willen spelen. Zo verslechter je dus ook je positie in de rest van de wereld. Maar goed, die marketing-jojo's bij M$ weten er vast meer vfan dan ik dus ik wacht het wel af.....
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze Japan opgeven, ik houdt niet van die Japanse games, alleen die vette MMORPG van LEVEL 5 lijkt me wreed. Verder mag Japan stikken. Geef Europa maar eenz een VIP-behandeling. Ze mogen de spellen wel in Japannetje maken hoor, maar meer Euro spellen Is btw nog geen gebrek aan hoor.
Het antwoord is: NEE Japan koopt hem niet (nog niet). MS moet zich eerst even bewijzen in de rest van de wereld. Als de xbox II uitkomt dan kopen ze hem wel als de xbox I goed is gegaan.
Japan is altijd console land geweest. PC games worden daar nauwelijkst gespeeld. Microsoft komt van de PC af en gaat richting console land. Het is dan niet raar dat een Japanner voor iets 'bekends' kiest ? Europa en Amerika zijn ook PC landen, ik denk dat die overgang toch iets gemakkelijker ligt. Ook omdat de specs van de XBox in PC termen overeenkomt. P3, NVidia etc. Wij zeggen dan ah, lekkere specs, kan veel aan etc. En wij durven die overgang dan ook wat makkelijker te nemen. Over dat MS zonder Japan kan ? Ik weet het niet. Japan is wel hét land van consoles en dus een hele belangrijke markt waar veel winst uit te halen valt. Mochten ze echt zoveel winst maken hier in Europa en Amerika zou het wel kunnen, maar ik denk niet dat MS helemaal weg gaat uit Japan. Lijkt mij zeer sterk. De Box wordt er minder goed verkocht dan hier, maar het is niet zo dat hij daar helemaal niet wordt verkocht.
Ze moeten zich niet terugtrekken uit Japan. Als ze dat doen krijgen die jappen helemaal nooit vertrouwen en het zal niet leuk zijn voor de jappen die wel een xbox hebben gekocht. Ik vind wel dat er meer gericht moet worden op europa. Als europa geen aantrekkelijke markt is maak europa dan aantrekkelijke markt.
Dat gaat natuurlijk niet zo 1, 2, 3 he. Maar Microsoft moet gewoon een goede Japanse developer opkopen
Ze kunnen zeker wel zonder Japan. Zorg dat je in de VS en Europa een grote gebruikersgroep krijgt. (zowel online als offline). Koop 1 of 2 Japase developers. Richt je op de gehele Aziatische markt. Als je de illegale handel in die landen een beetje beheersbaar houdt, dan kan een land als China de kip met de gouden eieren zijn. (1 van de snelst groeiende economien ter wereld die nog vrijwel console vrij is)
Als ze naa kerst nog niet goed doen in japan KAP IK ERMEE, VERKOOP IK MIJN XBOX OP DEZE SITE EN KOOP IK LEKKER EEN PS2. IK hoef niet achter ms te staan. ik kan gewoon overstappen naar ps2 en niet te hoeven klagen. Dit is een linke tijd voor xboxers je ken het gevoel in je buik meschie: heb ik het wel goed gedaan? Ik zelf hem een xbox van mn ouders gekregen en dat was een grote uitzondering want mijn moeder is er nog steeds niet blij mee. Ik had eerst een ps2 gewild, maar toen ging ik maar voor xbox. Nu denk ik zo: als xbox het niet goed doet heb ik niets! niet waar! ik kan hem verkoopen, een ps2 nemen en lekker gaan gta-vice cityen in een week tijd! pfff...
wat maakt het nu voor jou uit of de Xbox het goed doet in Japan? zolang er goede spellen voor kome is alles toch ok!