Capcom vs SNK

Discussie in 'Algemeen' gestart door Netrab, 9 dec 2002.

  1. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen vrijdag heb ik deze game gespeeld op de PS2 bij een vriend van me. Ik heb me uitstekend weten te vermaken met de snelheid en de souplese waarmee gespeeld wordt. Het deed me weer denken aan die goede oude tijd toen Street Fighter net uit was en het toen het meest populaire spel was wat je maar kon bedenken.

    Wat betreft gameplay dus een dikke 10 en al helemaal als we de Xbox versie online kunnen gaan spelen.

    Maar dan.. de graphics. Ik heb niks tegen 2D getekende characters in een game. Sterker nog: Street Fighter games moeten juist 2D zijn, omdat het zo zijn charmes heeft. Wel vind ik het hinderlijk dat de characters maar uit 16 kleuren zijn opgemaakt, terwijl de achtergronden wel leuk zijn uitgewerkt (met weliswaar wat 3D effecten).

    [​IMG]
    [​IMG]

    Zo kan ik bijvoorbeeld in de bovenstaande screenshot bij Ken maar 12 kleuren tellen. Ik durf dan ook bijna te zeggen dat de animaties die in dit deel van Capcom zijn fighter reeks identiek zijn aan die van het aller eerste deel, als we Ken dan als voorbeeld nemen.

    De effecten van de specialmoves zijn wel vervangen voor een 3D animatie die de hitte en snelheid van een vuurbal goed weergeeft. Toch vraag ik me af waarom Capcom niet de moeite heeft gedaan om de characters verder uit te werken en wat gedetaileerder te tekenen. Een verlaging van prestaties kan absoluut niet de reden zijn voor Capcom om zich hiervan te weerhouden, want er worden immers 3D achtergronden gebruikt.

    Een verhoging in het aantal kleuren van 16 naar een paar miljoen zou toch wel op zijn plaats zijn lijkt me. Dat ze de characters niet compleet 3D maken kan ik me nog wel voorstellen, omdat de gameplay (waar ik en velen met mij zoveel waarde aan hechten) hierdoor anders zal aanvoelen.

    Er zijn bovendien genoeg mensen werkzaam bij Capcom om de characters een vernieuwd (niet afwijkend) uiterlijk te kunnen geven zodat we weer een verse 2D gebaseerder fighter voor onze kiezen kunnen krijgen. Kopen doe ik de game toch wel en helaas is dat waarschijnlijk ook de reden voor Capcom om er geen tot weinig aandacht aan te besteden : "De fans kopen hem toch wel".
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Er is wel een compleet 3d Streetfighter spel op de PS2 (alpha) en die is dus nix aan :)
    Ik houd echt superveel van dit 2d vechtgebeuren.. maar ik stoor me nu al aan de 3d achtergronden.. dit steekt gewoon helemaal af..
    Ik ben voor een Cell Shaded Street Fighter :9
     
  3. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Cell Shaded zou ook al een hele verbetering zijn. Ik zeg niet dat het helemaal 3d moet, maar op z'n minst wat gedetailleerder. Ik heb trouwens liever geen 3D.
     
  4. Gameslave

    Gameslave Guest

    Wat n kutgame lijkt me dit:r Waarom nou klote graphics op zo n mooie console, maak m dan voor de psx maar dit :confused: Neeeeeeeeeeeeee:'-( :'-( =( =( :r :r :r
     
  5. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    STREET FIGHTER !!!!!!!!!!!!
    dat heb ik te vaak gespeeld, op de camping bij ons stond zo kast.
    Ik elke keer 1 piek erin gooien, ik gooide er denk ik 50 gulden per vakantie erin, en ja, voor een +/- 10 jarige is dat HEEEEL veel (lang lang geleden :).
     
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Wat een lame post...

    Capcom VS SNK draait niet om graphics... het gaat om gameplay.. snelheid.. en strax Xbox LIVE :D!!!
     
  7. Bloody_Apron

    Bloody_Apron Guest

    deze game kan best koel worden online, maar moeten ze wel de juiste opties erin gooien (tournament mode...winnaar blijft staan...spectator mode etc..voice communicator is natuurlijk standaard)
     
  8. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het helemaal met je eens, maar toch blijf ik het jammer vinden dat ze ook maar niet een klein beetje moeite hebben gedaan om er ook maar iets aan te verbeteren wat betreft graphics.
     
  9. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat inderdaad om de gameplay..capcom vs snk 2 is gewoon
    een vet spel...het heeft niet de graphics van Guilty Gear X,
    maar dat is niet zo erg.
     
  10. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Guilty Gear X
    Zou je daar wat screenshots van kunnen posten ?
     
  11. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    neeeheee geen alpha pfff :p

    dat is EX
     
  12. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand deze game al of gaat iemand em nog kopen...wil em best aanschaffen voor de Live optie maar wil graag wat meningen weten
     
  13. J-D

    J-D ICE

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    ik koop em niet, en dat alleen al om de ouderwetse graphics.
     
  14. KiLLerKnight

    KiLLerKnight Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat versta je onder ouderwets? Streetfighter hoort gewoon in 2D, 2D vechtspellen vind ik sowieso beter, het is gewoon pure nostalgie en soms ouderwetse klasse.
    Ik begrijp gewoon niet dat sommige mensen denken dat 3D altijd beter is.
    Wel is het zo dat de laatste jaren er bij Capcom ontzettend luie 'melkboeren' werken. Ze mogen weer eens moeite moeten doen voor hun geld.
     
  15. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga hem kopen...kan ik er later ook nog online mee met XBOX Live..Ik weet zeker dat de diehard 2d fans em zullen aanschaffen....:D
     
  16. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    dat wil ik horen...in ieder geval nog 1 nederlander om tegen te battlen
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Jah ofnie :) k hoop iig dat je wel elkaars naam in beeld ziet.. en dat je de communicator kunt gebruiken tijdens het vechten :)
     
  18. Edge

    Edge Hardcore Gamer

    Berichten:
    676
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet mekaars naam wanneer je een match selecteerd denk ik..
    in de states weten ze precies tegen welke gamer ze vechten..duz
    dat komt wel goed...

    En JA ,je kan de communicator gebruiken tijdens het vechten.. :)

    Dialogical!..Let the Games begin muhahahaha..

    Ik zal t de Amerikanen en Japanners lastig maken ..:D
    Vet trainen!
     
  19. Ephax20

    Ephax20 Xbox User

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dat poppetje leuk die altijd vuurballen kon schieten in streetfighter. :p
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    hahaha, tjah wie niet he..

    k ben altijd groot fan geweest van deze serie dus k denk dat ik deze wel ga kopen... k vindt alleen die 3d achtergronden zo vet afsteken dat hadden ze ook gewoon 2d moeten laten
     

Deel Deze Pagina